שתף קטע נבחר

שר התחבורה האמריקני ביקר במובילאיי

אנתוני פוקס, שר התחבורה האמריקני אמר בעת ביקורו בחברה בירושלים: "ההמצאות הישראליות יכולות לתת מענה לבעיות התחבורה בעולם". זאת, לאחר שגם בלונדון אימצו מערכות הגנה של החברה

שר התחבורה האמריקני, אנתוני פוקס, ביקר ביום שישי האחרון בחברת מובילאיי בירושלים, ונפגש עם מנכ"ל מובילאיי, זיו אבירם. פוקס אמר כי "ההמצאות הישראליות יכולות לתת מענה לבעיות התחבורה בעולם".

 

כמה ימים קודם לכן, ביקר ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, בחברה והוא זכה להדגמה של מערכת חדשה נוספת של מובילאיי שמספקת הגנה היקפית להולכי רגל ורוכבי אופניים מפני פגיעות של אוטובוסים ורכבים ארוכים. במהלך הביקור אמר ג'ונסון, כי "אני גאה לאמץ טכנולוגיות חדשות כמו זו שפותחה על ידי חברת מובילאיי, שיהפכו את כבישי לונדון לבטוחים יותר". זאת, לאחר שלונדון החליטה לצייד את רכביה במאות מערכות של החברה.

 

מערכת ה-Shield Plus מצוידת במערך של שלוש מצלמות וחיישנים הממוקמים באזורים המכסים את השטח המת של הנהג, ובכך מספקים לו אמצעי בטיחות נוסף בכדי להימנע מתאונה אפשרית עם הולכי הרגל ורוכבי האופניים. המערכת מספקת לנהגים התרעות בזמן אמת, הן ויזואלית והן קולית ובכך מצמצמת באופן ניכר את סכנת התנגשות. מערכות אלו מותקנות כבר בכמה מקומות בעולם, בין השאר ב-ניו-יורק, טוקיו, סידני ועוד.

 

בחצי שנה האחרונה גוברת ההתעניינות במערכת זו בקרב רגולטורים בארה"ב ואירופה כדרך להורדת הפגיעות ברוכבי אופניים והולכי רגל בתוך הערים, מובילאיי הצידה את המערכת בפני הקונגרס האמריקני, וכן עיריית ניו יורק ומספר רב של עיריות ברחבי ארה"ב. 

 

חברת מובילאיי הישראלית, הנסחרת בבורסת ניו יורק, משתפת פעולה עם 90% מיצרני הרכב, בהם וולוו, BMW וג'נרל מוטורוס. לצד פעילות זו, מתגברת באחרונה ההתעניינות העולמית במערכות המתריעות לפני התנגשות בהולכי רגל וברכבים, וכן על סטייה מנתיב, בהתקנה מקומית. מערכות אלו, המותקנות על רכבים משומשים, מפחיתות את הסיכון של "הגורם האנושי", והוכחו כיעילות מאוד במניעת תאונות דרכים, ועל כן רגולטורים במדינות שונות בעולם, רואים בהן ככאלו שיוכלו להוריד באופן דרמטי את תאונות הדרכים. מובילאיי כבר פועלת עם מערכות אלו בכ-50 מדינות, וההתעניינות בהן הולכת וגוברת.

 

גם ארגוני בטיחות גדולים כמו ה-EURONCAP כבר מעניקים לרכבים ציוני בטיחות בין היתר בהסתמך על המצאות של מערכת לשמירת מרחק מן הרכב שמלפנים והדבר יוצר תקנים, הגורמים ליצרני הרכב להכניס את המערכות הללו לשימוש.

 

בשבוע שעבר, הודיע הארגון על מבחן חדש שיבדוק את רמת היעילות של מערכות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בכלי רכב.

 

בישראל, שר התחבורה ישראל כץ הודיע לאחרונה כי המדינה בוחנת תמרוץ שכזה גם עבור רכבים משומשים, וכעת תלוי הנושא במשרד האוצר. לגבי המערכות לאוטובוסים ולרכבי עירייה – עדיין אין אף גורם בישראל שהרים את הכפפה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים