שתף קטע נבחר

האפליקציה שיכולה להציל את חיי ילדיכם

אפקליציית Baby Guard, הזוכה הגדולה בתחרות פיתוח האפליקציות של יונדאי לרכב מחובר לרשת, עשויה להציל את חיי ילדינו ותעניק לנו הרבה שקט נפשי. כיצד פותחה האפליקציה, ומה צופן עתיד כלי הרכב המחוברים?

בשיתוף כלמוביל

  

אין ספק שהפוטנציאל של חיבור הרכב לאינטרנט הוא עצום, ועולם הרכב מתקדם בצעדי ענק ליום שבו כל כלי הרכב יהיו מחוברים לרשת. כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, ערכה לאחרונה תחרות ליזמים צעירים, מפתחי אנדרואיד וסטארט-אפיסטים, לפיתוח אפליקציות למערכת ייחודית המחברת את רכבי יונדאי לאינטרנט.

 

מאות רעיונות הוגשו לתחרות, ורק מספר מצומצם מביניהם הוזמנו להשתתף בחממה מיוחדת שבה פיתחו אפליקציה למערכת ה-Connected Car של יונדאי. בגמר התחרות זכתה בפרס הראשון בסך 100 אלף שקלים אפליקציית Baby Guard, אשר מסייעת למניעת שכחה של ילדים ברכב.

 

 

איל סרוסי, אשר יזם ופיתח יחד עם ערד סרוסי את Baby Guard, מסביר כי "האפליקציה מורכבת מרכיב המותקן על מושב תינוק סטנדרטי, ומתקשר עם ההורים ומתריע אם התינוק נותר בכיסא. בנוסף, היא גם מתריעה אם התינוק אינו חגור".

 

האפליקציה מופעלת באופן אוטומטי עם התנעת הרכב. עם הפעלת מערכת המולטימדיה, האפליקציה מתקשרת עם הכיסא ומקבלת מידע על מקום הימצאו ומצב החגורה. אם הילד אינו חגור עם תחילת הנסיעה, היא מתריעה באופן קולי בצירוף הודעה ויזואלית על מסך המערכת. בעת כיבוי הרכב, המערכת מתריעה על נוכחות של ילד בכיסא.

 

הזוכים במקום הראשון עם השופטים (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
הזוכים במקום הראשון עם השופטים(צילום: סיון פרג')

 

סרוסי גאה במיוחד באפליקציה שפיתח "משום שהיא מצילה חיים, ללא ספק. לפני שהגעתי לתחרות, קראתי הרבה כתבות על ילדים שנשכחו ברכב, והיה לי פתרון בראש, אבל לא היה לי איך ליישם אותו, כי לא היה לי פרטנר שנותן גישה למערכות של הרכב".

 

שופטי התחרות, שהגיעו מעולם האינטרנט, מחברת יונדאי העולמית ומחברת כלמוביל, נימקו את הבחירה ב-Baby Guard בין היתר "מעצם היותה משולבת במערכות הרכב ולא בפתרונות הפועלים לאחר יציאת הנהג מהרכב. האפליקציה מראה את שילוב הערכים של יונדאי של משפחתיות, הגנה על הנוסעים וחוויית שימוש בטוחה".

 

הדרך לאפליקציה של רכב מחובר

האפליקציות שהשתתפו בתחרות של יונדאי פותחו בחממה מיוחדת שהוקמה עבורם במתחם של כלמוביל, שהכיל את האמצעים הדרושים לפיתוח האפקליציה - מערכות פתוחות לתכנות, רכבי הדגמה לבדיקות, ועוד. הצוותים קיבלו ליווי טכנולוגי צמוד מחברת מובייל גרופ, חברה מובילה בתחום שילוב יישומים במערכות.

 

"יונדאי נתנו לנו גישה למערכת המולטי מדיה, אשר מבוססת אנדרואיד, על מנת שנוכל לשלב בה את האפליקציה שלנו. בעזרת הגישה שקיבלנו למערכות, הצלחנו לייצר אפליקציה ומתקן אשר משולבים במערכות הרכב, מה שלא היה לנו בשום מקום אחר", אומר סרוסי. "הצגנו מערכת עובדת ומבצעים, ברמת אב-טיפוס, אשר ניתן להביא אותה לייצור המוני תוך זמן קצר".

 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "היזמים הישראלים הפגינו מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא בכל הקשור למערכת ה - connected car, והצליחו לייצר אפליקציות פורצות דרך לטובת הנהג והנוסעים ברכב המאפשרות להפוך את הנהיגה ברכב לבטוחה וחווייתית יותר".

 

מה צופן העתיד? 

סרוסי מסביר כי ברגע שמערכת המולטימדיה היא מערכת מקושרת - האפשרויות כמעט אינסופיות, והשמיים הם הגבול. "מערכת מקושרת פותחת פתח לתחומים שלא קיימים היום: בטיחות, התרעה על בעיות ברכב או נהג, אשר מדווחות באופן אוטומטי ובזמן אמת ל-Help Center, לטיפול ותפעול מיידי. ברגע שאתה באינטרנט, הכל פתוח בפנייך. לעומת הפוטנציאל העצום, ווייז וגוגל מפס זה כבר משהו קטן, כמעט מובן מאליו", הוא אמר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים