שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הונדה ג'אז במבחן דרכים: מקסי סופר-מיני

    הסופר-מיני החדשה והמבטיחה של הונדה מציעה כעת תג-מחיר אטרקטיבי יותר, מרחב פנים מרשים לקטגוריה ומפרט בטיחות מאוד נדיב. האם זה יסייע לה להפוך לטובה בקטגוריה?

    • שנת השקה: 2013
    • קטגוריה: סופר-מיני
    • מתחרות לדוגמה: טויוטה יאריס, מאזדה 2, סיאט איביזה, פיז'ו 208
    • מחיר התחלתי: 103 אלף שקל (90 אלף לידנית)
    • מחיר רכב המבחן: 106 אלף שקל
    • מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית-עירונית, התראות התנגשות חזיתית וסטייה מנתיב, זיהוי שלטים ותמרורים, אורות דרך מונעי סינוור

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    הונדה ג'אז הייתה בשני הדורות הראשונים מכונית מרווחת באופן חריג, ומשמח לראות שהיצרנית אף שיפרה זאת. ארבעה מבוגרים גבוהים ישבו במכונית בנוחות, ותא המטען גדול ונוח לשימוש. אהבנו גם את אפשרויות הקיפול הייחודיות של המושבים.

     

    הג'אז בת השנתיים (הושקה בספטמבר 2013) עושה שימוש בפלסטיקים פשוטים יחסית למראה ומגע, ומונעים תחושת איכות ממנה נהנות חלק מהמתחרות בקטגוריה. איכות ההרכבה טובה בדרך כלל, אך הנדסת האנוש זוכה לציון ממוצע - מרבית המתגים והמנופים העיקריים נוחים לשימוש, אך מתגי המשנה (למשל תפעול מערכות בטיחות) אינם ממוקמים היטב. גם מערכת המולטימדיה מאכזבת, עם נוחות תפעול נמוכה יחסית מספר באגים וטעויות תרגום.

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    מושב הג'אז דורש מעט הסתגלות בגלל זווית לא אופיינית בחלקו התחתון של מסעד הנהג, אך הוא מציע נוחות ישיבה טובה לאורך זמן, למרות כיוון לא מספק של ההגה למרחק. לעומת זאת, כיול המתלים של הג'אז אינו מוצלח במיוחד, לא עבור כבישי ישראל לפחות. בעיר ומחוץ לעיר המכונית סובלת מכיול נוקשה מדי ומעייף מאוד בנסיעות ארוכות.

     

    ההיגוי קל וכושר התמרון העירוני טוב, אם כי היינו שמחים לדיוק רב יותר בתנאים אלה. הראות החוצה טובה , אך בידוד הרעשים אינו מוצלח: הג'אז מייצרת רמות רעש כביש, רוח, מנוע ותיבת הילוכים גבוהות מהממוצע.

     

     

     

    3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של הג'אז ניתנת לתיאור כבינונית לכל היותר, והיא נופלת בתחום זה ממרבית חברות הקטגוריה. אחיזת הכביש אינה מרשימה, זוויות הגלגול מוחשיות - במיוחד בהתחשב בנוקשות המתלים - וההיגוי הופך קל מדי וחסר דיוק במהירויות בינעירוניות. לכך יש להוסיף עוצמת בלימה בינונית ותגובה מושהית ללחיצת הנהג.

     

    רכב המבחן היה ברמת האבזור הגבוהה (קומפורט), הכוללת תוספת של מספר מערכות בטיחות מתקדמות - ומציעה למעשה חבילת בטיחות אקטיבית ראויה לשבח. יש כאן מלבד בקרת יציבות ושש כריות אוויר שהפכו לתקן כמעט, גם זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים, התראת התנגשות עם סיוע בלימת חירום אוטונומי במהירויות של בין 5 ל-30 קמ"ש, התראת סטייה מנתיב ואורות דרך (גבוהים) אדפטיביים למניעת סינוור. חבילת האבזור המרשימה מאוד הוסיפה לציון בסעיף זה, וכך גם לגבי ציון הבטיחות המרשים ב-Euro NCAP (חמישה כוכבים). 

     

     
     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    לג'אז מנוע 1.3 ליטר עם הספק מרבי מכובד של 102 כ"ס, אך נתון מומנט צנוע של 12.5 קג"מ שמתקבל גבוה ב-5,000 סל"ד. תוסיפו לכך תיבה אוטומטית רציפה ותגובת מצערת איטית, ותקבלו מכונית שמקנה תחושה איטית ביחס למקובל בקטגוריה. זה לא משתפר גם בתנועה מהירה, ונדמה שבניסיון לשפר את תצרוכת הדלק הונדה השהתה את תגובות המצערת, התיבה והמנוע באופן מוגזם.

     

    בכדי לקבל ביצועים סבירים יש לבחור במצב "ספורט" שמשפר את תגובת דוושת המצערת (אך לא את הביצועים עצמם), וגם מבטל משום מה לחלוטין את מערכת העצור-סע (שמתפקדת באופן סביר). במצב זה התיבה גם מושכת את הסל"ד גבוה יותר, טוב לביצועים אך רע לרמות רעש המנוע והתיבה. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר, רחוק מאוד מהנתון הרשמי - 20.8 ק"מ לליטר, פער של 35%.

     

     

    5. אבזור ומחיר

    מקום בו היבואנית ביצעה שיפור משמעותי ביחס לדורות הקודמים, הוא בתמורה למחיר. ראשית, משום שהמחיר צנח בכ-10,000 שקל, ושנית משום שהאבזור שודרג מהותית. בתמורה ל-106 אלף שקל (הגרסה היקרה ביותר והמשתלמת ביותר לטעמנו), תקבלו מלבד מערכות הבטיחות המתקדמות גם חישוקי "15 קלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("7), חיבורי בלוטות', HDMI ושני שקעי USB, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם, וחיישני נסיעה לאחור. בסך הכל מדובר באחת מחבילות האבזור העשירות בקטגוריה ובמחיר תחרותי.

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + אבזור בטיחות, מרווח, שימושיות, תמורה למחיר

    - מנוע-גיר, נוחות נסיעה, איכות, יכולת דינמית

     

    ולבסוף: בעקבות המשבר באירופה, להונדה הייתה הזדמנות פז לעקוף את תעשיית הרכב האירופית שהקפיאה תקציבי פיתוח, במקום בו זו מצטיינת יותר מכל מקום אחר כמעט - מכוניות הסופר-מיני. הג'אז אמנם זולה משמעותית מבעבר (ועל כך יש לברך), הכי מרווחת ושימושית בקטגוריה ומציעה כיום מפרט בטיחות מרשים מאוד. חבל שהיא פחות מרשימה בסעיפי נוחות נסיעה, איכות תא נוסעים וביצועי מנוע.

     

    מי שמחפש חבילת נהיגה איכותית, טוב יעשה אם יבדוק חלק מהמתחרות הבולטות. אם אתם מחפשים סופר-מיני עם הכי הרבה מקום וחבילת אבזור בטיחות מרשימה, הגעתם למקום הנכון. 


    הונדה גאז | רמת אבזור: קומפורט

    הונדה ג'אז | רמת אבזור: קומפורט
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.3 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12.5 קג"מ ב-5,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 399.5 ס"מ
    רוחב 169 ס"מ
    גובה 152.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 253 ס"מ
    משקל 1,130 ק"ג
    נפח תא מטען 354 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישוקים 185/60-15 עם חישוקים קלים
    100-0 קמ"ש 12.1 שניות
    מהירות מרבית 182 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 12.5 ק"מ לליטר / 40%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 111 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 2 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 106 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 6 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים