שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: גוסט 2977 - ענק ידידותי

שלדה מרכזית מקרבון ורכיבים איכותיים נוספים, הופכים את אופני המותג הגרמני גוסט לרכישה מעניינת, גם אם לא ממש זולה

גוסט (Ghost) הוא מותג אופניים גרמני השייך לחברת אחזקות הולנדית שבבעלותה מספר מותגי אופניים, ובנוסף מערך השיווק הגדול באירופה לאופניים חשמליים. אצלנו מיובאים האופניים על ידי "קל גב".

 

עוד על אופניים? מגזין שטח

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

2977

לזכותם של גוסט יש לומר כי נמנעו מלהסחף בזרם גיאומטריות שלדה חדשות ומתוחכמות, ובחרו במקום באבולוציה עדינה וחכמה של זוויות קלאסיות. לכן לא תמצאו כאן מוט שלדה עליון ארוך במיוחד או זוויות היגוי קיצוניות, אלא עידכונים עדינים לעיצוב קלאסי, האמורים לחדד את האופי הרב-גוני. המשולש המרכזי (הגדול) של השלדה עשוי מקרבון (סיבי פחמן) עם זווית היגוי של 69.5 מעלות, ותמוכות שרשרת (מאלומיניום) באורך 440 ס"מ.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

בחזית יש מזלג Fox עם מהלך של 110 מ"מ ושליטה מרחוק בבורר CTD, המאפשר בחירה בין שני מצבי שיכוך או נעילה מלאה. בולם פוקס מאחור מציע 100 מ"מ של מהלך, ואף הוא מצויד בבורר CTD. יש גם סט מלא ומרשים של שימאנו - שני מעבירי XT (האחורי עם מצמד) ושני שיפטרים XT ל-30 הילוכים. גם המעצורים מגיעים ממשפחת XT היוקרתית.

 

הפינוק ממשיך עם טבורי גלגלים (נאבות) וזרועות הנעה (קרנק) של XT. חישוקי "29 מאלומיניום (Alex), כידון, סטם ומוט מושב של גוסט עצמה, ומושב נהדר של Sella italia משלימים את החבילה המבטיחה. משקל האופניים במידת מדיום עומד על 12.7 ק"ג, והמחיר על 16 אלף שקלים.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

בין הרים

אופני שבילים (הגדרת יצרן) עם מפרט עשיר ומרשים שכזה (ותג-מחיר תואם), מציעים בדרך כלל יכולת רב-גונית יוצאת דופן, אבל מתקשים להצטיין בסגנון רכיבה מסוים. גוסט מוכיחים שיש יוצאי דופן לנוסחה המוכרת הזו. מהר מאד מצאתי עצמי תוקף סינגלים טכניים שדורשים שינויי כיוון מהירים, וכוללים הפתעות של טיפוס או צלילה במורד מפלי סלע פתאומיים. אם לא תחשבו על גלגלי ה-29 הגדולים שסובבים מתחת, ספק אם תרגישו באיטיות או היגוי חסר דיוק המתלווים להם בדרך כלל. אם תתעקשו, יש אכן מעט גמישות ועיוות קל, שילוב של גלגלים גדולים, מזלג פוקס 32 דקיק וגמישות במבנה המתלה האחורי, אבל מדובר באמת בקצה העליון של תחושות ומאמץ.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

למתלה האחורי ארבעה חיבורים בתצורה שמותירה אותו אקטיבי גם תחת כוחות דיווש ובלימה, ואחרי כיול קצר לא חזרתי אליו לאורך כל פרק הרכיבה. הורדת הכוח לשביל טובה, העקיבה תחת בלימה משובחת ואפילו נחיתה מזדמנת לא מייצרת בעיה כלשהי. תנוחת הרכיבה ממורכזת, והישיבה זקופה עם סטם קצר יחסית (כ-80 מ"מ). כל אלה מתורגמים לדיווש יעיל וחלוקת משקל טובה ההופכת את האופניים למטפסים משובחים.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

צמיגי שטח אגרסיביים אחזו נהדר בשבילים, אבל הפגינו התנגדות גלגול משמעותית. אם התפריט שלכם כולל (גם) שבילים לבנים ורכיבות קרוס-קאנטרי למרחקים, סביר להניח שתיהנו יותר מהצמיגים המקוריים.

 

מה לא אהבנו? מיקום המעביר האחורי - בין הגלגל האחורי וצינור המושב - חושף אותו לכל הלכלוך שהגלגל האחורי מייצר. המזלג הקדמי אינו מיישר קו עם המפרט והיכולת הכללית של השלדה, ובולם פוקס 34 ישפר את המצב ללא ספק. ואם כבר, חסר לנו מוט מושב הידראולי - בוודאי לאור היכולת הרב-גונית וכמובן תג המחיר העסיסי.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

סיכום

הגוסט 2977 מציגים יכולת מרשימה, ויאפשרו לכם לרכוב במרתון רב-יומי או במסע לעומק המדבר, ובמידה דומה לשחרר מרץ ברכיבה אינטנסיבית וטכנית. המחיר אינו זול, ומותר לצפות לשיפור מסוים באיכות חלק מהמכללים, אך בסופו של יום מדובר בחבילה מעניינת ומושכת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומר פדר
גוסט - מכירים?
צילום: תומר פדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים