שתף קטע נבחר

"הרכבת הקלה הקפיצה את מכירות הדו-גלגלי"

בכירי יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו מסבירים את העליה במספר הקטנועים והאופנעים שנמכרו השנה בתחילת עבודות הרכבת הקלה. צופים עליה נוספת של 10% בשנה הקרובה עם המשך העבודות. וגם, רשימה ארוכה של דגמים חדשים צפויה לנחות כאן מהלך 2016

שנת 2015 הציגה זינוק נאה במספר הכלים הדו-גלגליים החדשים שהתווספו לכביש המקומי, סיבה טובה לחיוכים בקרב יבואני הקטנועים והאופנועים. מטרו מוטורס סוגרת שנה, ומדווחת על צמיחה נאה במספר כלי הרכב הדו-גלגלי שנמכרו כאן במהלך השנה. לדברי החברה, 2015 תסתיים עם מכירה של למעלה מ-15.3 אלף כלים חדשים, עלייה של מספר אחוזים וכ-1,000 כלים לעומת שלוש השנים שקדמו לה.

 

אופנוע ההיפר-ספורט של קאוואסאקי - אצלנו החל בינואר-פברואר הקרובים

 

במגמת עליה

מטרו, המדווחת על אחיזה של כ-46% בשוק הרכב הדו-גלגלי החדש, תסיים לדבריה את השנה עם כ-7,000 כלים חדשים מבית סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי, כאשר המתחרה הקרובה ביותר, חברת עופר אבניר (קימקו, סוזוקי ועוד) תרשום על שמה כ-4,400 כלים חדשים

 

לדברי בכירי מטרו, הסיבה העיקרית לצמיחה הנאה, לה המתינו קברניטי השוק שנים ארוכות, היא תחילת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב. העבודות על תוואי הרכבת והתחנות החוצות את גוש דן, גרמה לצמיחה במספר המשתמשים החדשים (ואלה החוזרים לדו-גלגלי) בקטנועים ואופנועים, לראשונה מאז 2010. בהתאם, במטרו מציינים כי חלה תזוזה לכיוון נפחי הביניים (250 עד 750 סמ"ק, על חשבון קטנועי 125 ואופנועי ליטר ומעלה.

 

כדאי להזכיר כי במהלך השנים האחרונות בהן התייצב השוק הדו-גלגלי על כ-14 אלף כלים חדשים מדי שנה, נרשמה מעשית ירידה קבועה באחוז המשתמשים ברכב דו-גלגלי, שכן מספר תושבי המדינה גדל משמעותית, וכך גם כמובן קהל היעד. אלא שזה בחר דווקא ברכב ארבע גלגלי, תוך שמספר המכוניות הנמכרות בישראל מדי שנה מזנק באופן חד בשנים האחרונות. לירידה בפופולריות של הרכב הדו-גלגלי אחראים כמובן מחירי הרכישה הגבוהים יחסית, כמו-גם מחירי ביטוח חובה גבוהים באופן קיצוני ביחס למקובל בעולם, וכך גם ביטוחי צד ג' ומקיף.

 

ימאהה MT03 - למתחילים ()
ימאהה MT03 - למתחילים

 

במטרו מצביעים עוד על תזוזה מעניינת נוספת, שכן 2015 תסתיים עם נתח שוק של כ-20% לאופנועים חדשים, נתון שלאחרונה נראה בישראל לפני המילניום. הסיבה לכך היא רפורמת מיסים הביאה לירידת מחירי אופנועים וייקור קטנועים גדולים. יש עם זאת לציין כי במהלך השנה החלו מספר יבואניות (ובהן מטרו) לשווק אופנועים "עירומים" במחירים אטרקטיביים מתמיד. מגמה זו, כך מעריכים גם במטרו, תתחזק בשנה הבאה, יחד עם עלייה של כ-10% בסך המכירות, וצמיחה מחודשת של קטנועי 125 אותם יירכשו משתמשים חדשים. כדי לענות על הדרישה הגדלה, נפתחו בשנה החולפת שלושה סניפים חדשים למטרו (תשעה בסך הכל) ומספר המפיצים המורשים עלה ל-32.

 

התפתחות נוספת עליה מצביעה מטרו נוגעת דווקא לתחום הארבע-גלגלי, בו הגדילה היבואנית את עיסוקיה. החל ברכבי פנאי-שטח של קאוואסאקי וימאהה, טרקטורוני access, טרקטורוני משא של קאוואסאקי ורכבים תפעוליים של ezgo.

 

כלים חדשים בדרך

במטרו הציגו את מגוון הכלים החדשים שצפויים להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים, ובראשם סאן יאנג ג'וי רייד 125 (הקטנוע הנמכר בישראל) ו-200. הראשון זוכה לא רק לעיצוב מחודש אלא גם למנוע חדש עם הזרקת דלק ומערכת בלימה משולבת שעשויה להועיל לשליחים. גם ה-200 זוכה לעיצוב ומנוע חדש, כמו גם ABS כסטנדרט. שני הכלים צפויים להגיע בסביבות חודש אפריל הקרוב, אך תג המחיר עדיין לא נקבע. באפריל תגיע גם גרסה חדשה לקטנוע הבסיסי פידל (Fidel III), אף הוא עם מנוע מקורר אוויר חדש, תאורת לד ועיצוב מעודכן עם צביעה חדשה. גם כאן לא ידוע תג המחיר העתידי.

 

ימאהה MT10 - למתקדמים ()
ימאהה MT10 - למתקדמים

 

המותג היפני ימאהה יציע אצלנו ב-2016 מספר אופנועים חדשים ומעניינים, ובראשם ה-MT10 החדש, המרחיב כלפי מעלה את משפחת הכלים העירומים. ה-10 יעשה שימוש בחלקי שלדה-מתלים-מנוע של ה-R1 הסופר ספורטיבי, עם עיצוב מאד-מאד מוחצן וכוחני. בארסנל לא רק מנוע ליטר חזק מאד ובסיס גלגלים קצרצר, אלא גם מתלים מתוחכמים ומערכות עזר אלקטרוניות מתקדמות. גם כאן לא נקבע עדיין המחיר, אך מועד ההגעה הצפוי הוא אפריל-מאי. בקצה השני של הסקאלה המשפחתית צפוי להגיע באפריל ה-MT03, המבוסס על ה-R3 הספורטיבי ומתאים לבעלי רישיון A1. המחיר יעמוד על 42 אלף שקלים.

 

שני דגמים נוספים ומעניינים, המכוונים באופן ישיר לקהל הרוכבים המתרחב, הם ה-XSR 900 ו-700. הראשון מבוסס על ה-MT09 המוכר, עם עיצוב רטרו על בסיס אופנוע המירוץ TZ750 של ימאהה משנות ה-70. ימאהה תציע, כמו יצרניות אחרות המשווקות רעיון דו-גלגלי דומה (דוקאטי למשל), מגוון אבזרים ייחודי שיאפשר לרוכש הכלי להעניק לו מראה אישי. המחיר יעמוד על 76 אלף שקלים וזמן ההגעה הצפוי הוא אוגוסט 2016. ה-700 שיגיע כבר בחודש ינואר הקרוב יבוסס על ה-MT07 ויציע רעיון דומה של התאמה אישית עם כ-40 אבזרים שונים וייעודיים. המחיר: 64 אלף שקלים.

 

בגזרת הקטנועים צפויים פחות חידושים, עם גרסאות "ספיישל" ל-XMAX250 ו-400 המוכרים, תחת השם XMAX Iron. עם צביעה כהה, מושב משופר עם משענת, נגיעות אלומיניום ותאורת לד. שניהם צפויים להגיע כבר בינואר, במחיר של 32 ו-43 אלף שקלים ל-250 ול-400 בהתאמה. גם ה-TMAX האיקוני יזכה לגרסה (נוספת) יוקרתית עם גרפיקה שונה, נגיעות אלומיניום ומושב משופר. זמן ההגעה הוא פברואר והמחיר יהיה 84 אלף שקלים.

 

קאוואסאקי תהיה פחות חדשנית השנה, אך תציע בכל זאת שני דגמי אנדורו - KL250 ו-450. שניהם מבוססים על ה-KX וחולקים עמם חלקים רבים. ה-250 יציע מתלה קדמי משופר ומצערת בעלת תגובה חדה במיוחד, ואילו ה-400 יעשה שימוש במתלי אוויר מבית שואה. שניהם ניתנים כבר לרכישה במחיר של 55 ו-57 אלף שקלים.

 

קאוואסאקי ZX10R - למירוצים ()
קאוואסאקי ZX10R - למירוצים

 

אך גולת הכותרת צפויה להיות ה-ZX-10R, גרסה חדשה לאופנוע הכביש על בסיס הסופרבייק של המותג היפני, עם מספר שינויים בולטים שכולם נועדו לאפשר ולהוריד עד 207 כ"ס לאספלט מבלי לאבד שליטה (או להמריא). החל בשינויים במנוע עצמו, דרך שלדה וזרוע אחורית חדשות, פיירינג חדש, מתלים ובלמים שעברו שדרוג וכמובן מערכות אלקטרוניקה משופרות לרוב. מועד ההגעה נקבע לחודשים ינואר-פברואר הקרובים, והמחיר יעמוד על 128 אלף שקלים.

 

קאווסאקי תשווק גם בשנה הקרובה את ה-Teryx הדו או ארבע-מושבי. רכב הפנאי (SBS) המוסגל גם לשאת עד 272 ק"ג יציע מעתה עיצוב מחודש. המחיר יעמוד על 100 אלף שקלים לדגם הדו-מושבי או 115 אלף לארבע-מושבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים