שתף קטע נבחר

כץ: "אם המדינה רוצה להכניס את 'אובר' שתכין 9-8 מיליארד לפיצוי נהגי המוניות"

שר התחבורה, שהתעמת אתמול ישירות עם ראש הממשלה נתניהו בעניין התחרות בשוק המוניות, שב ואמר בדיון בוועדת הכלכלה כי הוא לא מושפע מלחצים. "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות", אמר כץ, "זה לא ציבור חזק"

שר התחבורה ישראל כץ שב והתייחס הבוקר (יום ב') לפתיחת שוק המוניות לתחרות, עם הענקת רישיון לשירות המוניות "אובר". "מי שרוצה להכניס 'אובר' שיכין 9-8 מיליארד שקל כדי לפצות את נהגי המוניות", אמר כץ בדיון בוועדת הכלכלה. אתמול התעמת השר באופן ישיר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זה לאחר שהאחרון אמר כי "צריך תחרות במוניות".

 

כץ השתתף הבוקר בדיון בוועדת הכלכלה על הרפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא "אובר" ובסוף תצטרך לדון גם בכך.

נתניהו וכץ בעימות על פתיחת שוק המוניות לתחרות (צילום: חיים צח, לע"מ) (צילום: חיים צח, לע
נתניהו וכץ בעימות על פתיחת שוק המוניות לתחרות(צילום: חיים צח, לע"מ)
 

השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב, עם כל הכבוד. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 9-8 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".

 

אפליקציית "אובר", שירות מוניות "חברתי" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אפליקציית "אובר", שירות מוניות "חברתי"(צילום: shutterstock)
 

כץ הוסיף בדיון כי "רפורמה נכונה היא כזו שמכניסה גורמים נוספים לענף ולא פוגעת במי שנמצא בו. כך עשינו בשמיים פתוחים ועובדה שחברות התעופה הישראליות מרחיבות את פעילותן, השירות משתפר והאזרח מרוויח. חובה לתת אפשרות הוגנת להתחרות - למי שעוסק בתחום לצד כניסת גורמים חדשים, כך אעשה גם בחוק הזה ובכל יתר התחומים".

 

"אובר" הוא שירות מוניות "חברתי" בינלאומי שמנסה לתפוס נתח בשוק התחבורה הישראלי. מטרת השירות, היא לאפשר לבעלי כלי רכב פרטיים להסיע נוסעים תמורת תשלום, כשהמפסידים העיקריים מכך יהיו נהגי המוניות הוותיקים.

 

אתמול פנה נתניהו לכץ בישיבת ממשלה ואמר לו: "פגשתי בדאבוס את מנכ"ל אובר. ישראל, אתה צריך לקדם את התחרות בענף". כץ השיב לו בחוסר סבלנות: "עכשיו אתה נזכר לדבר על תחרות? אחרי מה שעשיתי עם הנמלים ועם רפורמת שמיים פתוחים? 

ברור שצריך תחרות, אבל הם לא רוצים לפעול במסגרת החוק".

 

בהמשך עקץ שר התחבורה שוב את נתניהו והוסיף: "אם אתה רוצה, קח את זה לטיפולך. אלא אם כן יש לך פה ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה". שר התחבורה גם אמר כי "המחירים של המוניות מפוקחים", וראש הממשלה השיב: "אני לא רוצה פיקוח על המחירים, אני רוצה תחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
שר התחבורה ישראל כץ
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים