שתף קטע נבחר

טיפים לסידור המשרד לפי תורת הפנג שוואי

אם נספר לכם שמצאנו דרך פשוטה לנטרל את העייפות, התסכול והעוינות במשרד ולהחליפם באנרגיה חיובית, במוטיבציה גבוהה ובתחושת הישגיות בקרב העובדים, מה תגידו? הכירו את שיטת הפנג שוואי לשינוי האווירה במשרד וקבלו טיפים ליישום השיטה

בשיתוף אתר "הספקים"

 

תורת הפנג שוואי היא שיטה סינית למיקום חפצים ותכנון מבנים כך שיתכתבו עם הטבע ויתמזגו בו. הטענה היא שהשילוב בין אדריכלות לאסטרולוגיה משפיע על שלושה תחומים עיקריים: כלכלה, בריאות ויחסים.

 

לצד אלה המצקצקים בלשונם נוכח המסר "הרוחני", ישנם אדריכלים ומעצבי פנים שבוחרים להתחשב בתורה זו בתכנון מרחב העבודה במשרדים. מאי בן פרין, יועצת פנג שוואי לבתים משרדים ועסקים מסבירה על שינוי המגמה בשוק: "הפנג שוואי כבר מזמן אינו נחלתם הבלעדית של 'אנשים רוחניים'. הקהל שפונה אלי לקבל יעוץ הוא מגוון מאוד וביניהם יש גם רו"ח, עורכי דין, אנשי היי-טק ואנשי עסקים. עיצוב המשרד לפי הפנג שוואי משלב בתוכו תפיסה הולסטית אך גם מאוד פרקטית שיכולה להעניק לעסק יתרון על פני המתחרים - ולכן גם אנשי עסקים שמגדירים עצמם כאנשים רציונאליים מתחברים לשיטה".

 

כתבות נוספות:

מייקאובר למשרד: שינוי גדול במחיר קטן

מכניסים קצת צבע למטבחון במשרד

הדרכים לצמצום הקרינה במשרד

 

לימור פורת, מסטודיו אינביטווין לעיצוב משרדים, מסכימה שישנו שינוי מגמה ותפיסה חיובית של תורת הפאנג שוואי בקרב בעלי העסקים: "אני חושבת שהרבה פעמים אנשים לא יודעים לתאר את המילה המדויקת, פאנג שוואי, אבל הם כן יודעים להדגיש שחשובה להם הזרימה האנרגטית במשרד, והרצון לעצב מרחב עבודה שישדר נוחות, ששני האלמנטים הללו נמצאים בבסיסה של תורת הפאנג שוואי".

 

הטעות הנפוצה בסידור המשרד - מיקום שגוי של שולחנות העובדים

"אחת הטעויות העיקריות קשורות במיקום שגוי של שולחנות העבודה של העובדים", אומרת בן פרין.

 "זה משפיע על רמת ההישגים שלהם ועל יחסי העבודה בעסק ולתחלופה גבוהה של עובדים. בנוסף, אם מציבים את שולחן העבודה מול דלת הכניסה האנרגיה המגיעה מהדלת עוברת הישר דרך האנשים שיושבים מולה ועלולה לגרום להם לחוש אי נוחות רבה. עובדים המאיישים עמדות כאלה נוטים להתחלף לעיתים קרובות".

 

האם למיקום השולחנות ישנה השפעה פיזית על העובדים? בן פרין: "אכן. ישיבה עם הגב לדלת הכניסה ללא קיר תומך בגב עלולה לגרום לירידה בריכוז ולעורר בעובדים דריכות ועצבנות, שמקורה בתחושה כי אין איש לצדם ולא ניתנת להם תמיכה במקום העבודה. כמו כן, אם תושיבו עובד כשפניו מופנות לקיר ובלי חלון בסביבתו הדבר עלול לגרום לו לתחושת תסכול, קושי לגלות יצירתיות ומעוף, ולירידה במוטיבציה להתקדם".

 

מיעוט בחפצים ושילוב צמחייה במשרד

"חשוב שהאנרגיה בעסק תזרום בצורה טובה", מסבירה בן פרין. "לכן, חשוב לוודא שאנשים יכולים לנוע במרחב בצורה חופשית, לשבת

 בנוחות ולא בצפיפות, והחדר אינו עמוס בריהוט ובחפצים. חסימה בזרימת האנרגיה עלולה ליצור עיכובים ותקיעות בפעילות בעסק. מומלץ למקם את שולחנות העבודה בצורה נכונה כדי שהעובדים יחושו ביטחון ויוכלו לחשוב בצורה מרוכזת ויצירתית. מיקום נכון של המנהל יאפשר לו לשלוט היטב בנעשה בעסק".

 

דרך נוספת להפיכת סביבת העבודה להרמונית היא שילוב צמחייה בתוך המשרד. "כדאי לשלב במשרד צמחייה ירוקה ומטופחת ליצירת סביבת עבודה הרמונית ובריאה. הצמחים סופחים אליהם חומרים מזיקים, מעשירים את האוויר בחמצן ומוסיפים לחות. מחקרים מאשרים שגדילתם והתפתחותם של הצמחים גם מעלה את רמת המוטיבציה והתפוקה של העובדים".

 

איך תוכלו לשפר את סביבתכם האישית בעצמכם? סדר ותמונות חיוביות

כדי להגביר את האנרגיה ואת המוטיבציה, תוכלו להקפיד על כמה כללים בשולחן העבודה שלכם. הכלל הראשון הוא שמירה על הסדר.

 בן פרין: "שולחן העבודה והמרחב סביבו צריכים להיות מסודרים, מאורגנים ולא עמוסים. זאת, כדי לעודד לחשיבה בהירה ומאורגנת, יכולת עמידה בזמנים והשלמת המטלות".

 

לתמונות שבסביבת העבודה שלכם יש השפעה רבה על מצב-הרוח שלכם. בן פרין: "מומלץ לתלות תמונות שמעוררות השראה, רגש של שמחה ואופטימיות או חוויה חיובית אחרת. התחושות הטובות יתבטאו בעבודה במוטיבציה וחדוות עשייה. מכוון ששעות העבודה הממושכות הופכות לעיתים את מקום העבודה למעין בית שני, תוכלו לטשטש את הניכור ולחזק את הקשר למקום העבודה אם תניחו על השולחן מעט חפצים אישיים, או תמונות רגעי קסם עם אנשים אהובים ויקרים שלכם, יהיה לכם קל יותר לשמור על נפש בריאה ועל איזון בין החיים המקצועיים לאישיים".

 

באתר הספקים תמצאו מאגר מעצבי פנים מומלצים למשרד

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים