שתף קטע נבחר

תקשיבו לעצמכם: לחיות את החיים שרוצים

החיים מזמנים לנו אינסוף אפשרויות, אבל נדמה שלעיתים הן שם רק כדי לעשות לנו "דווקא" כי איננו מצליחים להגיע לתוצאות הרצויות. מיכל פולת מסבירה מה פירוש מחשבה יוצרת מציאות ומה צריך לדעת כדי ליצור שינוי

"מחשבה יוצרת מציאות קיימת" - לפני כמה שנים הייתי רואה את המשפט על זה על סטיקרים בכל מקום, ותמיד תהיתי מה פשר ה'קיימת' במשפט. המילה הזו לא הסתדרה לי, ולא הבנתי למה היא "נדחפה" למשפט.

 

כשהתחלתי ללמוד את קורס 'תודעת העל' לפני מספר שנים, הבנתי את המשפט הזה לעומק. אמנם אני לא יודעת למה התכוונו בסטיקר, אבל מהידע שרכשתי בשנים האחרונות, אני מבינה שהמשפט הזה הוא נכון מאוד.

 

אנחנו אכן יוצרים את המציאות שלנו, אך יש לזה מגבלה מסוימת. זוכרים את

המשפט "הכל ידוע מראש"? הכוונה היא שהמציאות שאנחנו יוצרים כאן בעולם הפיזי, כבר קיימת כפוטנציאל תיאורטי במימדים אחרים.

 

על פי הידע הנלמד בקורס תודעת העל (וגם על פי היהדות ומקורות נוספים), לפני שאנחנו נולדים, אנחנו יוצרים לעצמנו תסריט חיים. זה בעצם תוכנית נשמתית שבה אנחנו "כותבים" כל מיני "סצינות", שאותן אנחנו רוצים לחוות ולממש בממד פיזי. כמו בתסריט לפני שהוא הופך לסרט, הכל כבר כתוב על הנייר (או בלפטופ), ואז נותר להתחיל לשחק את זה ולצלם.

 

כדי שנוכל להביא את התסריט התאורטי שלנו לכדי מימוש פיזי, אנחנו מכינים לעצמנו מעין מצבר אנרגטי שכולל אנרגיה לביצוע כל סצינות התסריט באופן זורם יחסית. בדיוק כמו שמכינים תקציב ליצירת סרט. התקציב הזה מותאם לסצינת שכתבנו לעצמנו בתסריט, ולא לסצינות מתסריטים אחרים. אם הזכרתי את "הכל ידוע מראש", המשך המשפט הוא "והרשות נתונה".

 

כדי לשמור על אפשרות הבחירה שלנו, שהיא אחד החוקים הבריאתיים החשובים בכדור הארץ, אנחנו לא זוכרים את התסריט שלנו. יש לנו בחירה לגבי האופן בו נבצע את התסריט שלנו, וגם לגבי האם נשחק או נדלג על סצינות מסוימות שנתקל בהן.

 

כדי שבכל זאת נוכל לבצע את התסריט שלנו, הנשמה שלנו מאותתת לנו עליו באמצעות רצונות עמוקים ש"עולים" בנו. כשאנחנו מתחברים לרצון הזה ומתחילים לחשוב עליו, המחשבות שלנו "מושכות" אנרגיה מהמצבר האנרטי שהכנו לעצמנו, האנרגיה מתחילה להתגבש כחומר, והדברים מתחילים להתממש הלכה למעשה. כך אנחנו יוצרים מציאות - מציאות שכבר כאמור קיימת בתסריט.

 

פוטנציאל לא ממומש

התסריט שלנו כולל פוטנציאלים רבים, שלרוב אנחנו לא ממשים את כולם. לכן נראה לנו לפעמים ש"הכל אפשרי" - כי יש המון אפשרויות מעבר למגבלות שאנחנו שמים על עצמנו. יחד עם זאת, אם משהו מסוים לא בתסריט שלנו, לא משנה כמה נחשוב עליו - לא נצליח ליצור איתו. אנחנו יוצרים מציאות שכבר קיימת באופן תאורטי, לא 'יש מאין'.

 

להתחבר לתסריט המקורי של החיים שלכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להתחבר לתסריט המקורי של החיים שלכם(צילום: shutterstock)
 

ככל שאנחנו יותר מקשיבים לעצמנו, סומכים על עצמנו, ודבקים במה שנכון לנו, אנחנו יותר מחוברים לתסריט שלנו, ואז אנחנו רואים יותר סינכרון בין הרצונות והמחשבות שלנו לבין ההתממשות שלהם בחיינו.

 

הסינכרון הזה יכול להתבטא במה שאנו מכנים "צירופי מקרים", בדלתות והזדמנויות שנפתחות עבורנו, בתחושה שהעשייה שלנו זורמת, או פשוט בחוויה של יותר חיוניות ואנרגטיות בחיים שלנו. זאת מאחר וכאשר אנחנו משחקים את התפקיד שלנו בסרט, האנרגיה שהכנו לנו במצבר מבעוד מועד זמינה עבורנו.

 

לעומת זאת, ככל שאנחנו יותר מנסים לרצות את הדודות, השכנים והעולם כולו, או פשוט מנסים לשחק תפקיד של מישהו אחר, אז יותר קשה לנו ואנחנו חווים יותר תקלות ומעצורים. זה לא עונש, זה פשוט מאחר והאנרגיה שהכנו לעצמנו במצבר לא מתאימה לסצינות שאנחנו מנסים לשחק.

 

חשוב להבין, המשמעות של חיים זורמים ומחוברים לתסריט אינה שאין אתגרים והתמודדויות. להיפך, בכל תסריט יש אתגרים. מהאתגרים האלו אנו מתפתחים וצומחים. אך כשאתגר נמצא בתסריט שלנו, נרגיש שיש לנו אנרגיה להתמודד עמו. כמשל, נחווה את האתגר כמו מטפס הרים מקצועי שמטפס על האוורסט: יהיה לנו מים ואוכל, תהיה לנו תלבושת מתאימה, נרגיש שהיכולות הגופניות שלנו מתאימות.

 

להבדיל, אם אתגר מסוים אינו בתסריט שלנו, נחווה את זה כאילו מעולם לא טיפסנו על הר, אין לנו ציוד מתאים לטיפוס, ופתאום מצאנו את עצמנו על האוורסט בלי מים ובלי נעליים. כמובן שבין שני המקרים שתארתי יש סקאלה שלמה של אפשרויות, הכל תלוי בעד כמה התרחקנו מהתסריט שלנו.

 

לסיכום, בחנו את המציאות הקיימת שלכם: האם אתם יכולים לזהות איפה התחלתם

ליצור אותה באמצעות המחשבות שלכם? האם אתם מרגישים שהחיים שלכם מלאי סבל, או שאתם מרגישים שיש לכם את ה"ציוד" והלך הרוח המתאים להתמודד עם האתגרים הניצבים בחייכם?

 

היו כנים: האם המחשבות שלכם מחוברות לרצון העמוק שלכם, או שהן מחשבות שאימצתם מתוך הסתכלות החוצה והשוואה לתסריטים של אחרים? בכל רגע אפשר לבחור האם לחזור לשחק את התפקיד שלכם בסרט ולהיות במרכז הפריים, או לצפות בסרטי חיים של אחרים ולנסות לשחק כמוהם או עבורם. במה אתם בוחרים?

 

מיכל פולת , יועצת ומנחה לשינוי תודעתי

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אל תשבו בצד ותחלמו - תעשו
צילום: shutterstock
צילום: לי גריין
מיכל פולת
צילום: לי גריין
מומלצים