שתף קטע נבחר
צילום: תומר פדר

מבחן אופניים צ'ארג' קוקר 0 - כשפחות זה יותר

לשם שינוי, קבלו מבחן אופניים מינימליסטיים, עם שלדת פלדה קלאסית אבל כמויות עצומות של אופי

וואהו. על אופניים כאלו לא רכבתי עידנים. נראה שבשנים האחרונות אבדה דרכנו בתוך ערב רב של דגמי אופניים סופר-מתוחכמים ואקסטרה-יקרים ואקזוטיים. עם חומרי שלדה ומערכות תפעול שמתאימות לעולם המוטורי, כולל מתלים ובלמים ומצמדים ומנופים עתידניים. מול אלה בולטים האופניים של צ'ארג' בגישת ה"בחזרה למקורות" שהם מפגינים, כמעט בהתרסה. פחות כאן זה בפירוש הרבה יותר.

 

 

צ'ארג'

מותג האופניים צ'ארג' הוא פרי מוחו של ניקולאס לארסן, רוכב אופניים ומעצב תעשייתי, אשר קיבל השראה מאופנת האופניים העירוניים של צפון קליפורניה. שם הוא פגש אופני פלדה ישנים ובסיסיים אשר הוסבו לחיים אורבניים קשוחים, עם רכיבים בסיסיים אך עמידים. אופניים שלא תחששו לקשור לעמוד ברחוב למשך לילה שלם. עוד הבדל בגישה של לארסן הוא שבניגוד למותגי אופניים רבים אחרים, אשר בונים את האופניים על-פי תפישתם ובמקרים רבים לעצמם, לארסן התמקד דווקא במי שאינם מכורים - אופניים לציבור הרחב ולא אופני נישה.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

כך יצא שבשנת 2005, עם הרבה חזון ומעט מימון, הקים בסככה צדית בחווה באנגליה את מותג צ'ארג'. ההתחלה הייתה אומנם עם אופני הרים, אבל החברה יצרה לעצמה די במהירות שם תודות לאופניים עירוניים שנחטפו בלונדון ובטוקיו בזכות פשטות ועמידות. משם, הדרך לסטטוס של הצהרה אופנתית הייתה סלולה. שיתופי פעולה עם מותגי האופנה והציוד VANS ו-OKLEY רק חיזקו זאת.

 

קוקר 0

זו גרסת הכניסה של הדגם, והאופציה היחידה של המותג לרוכבי שטח בישראל. לקוקר שלדת כרומולי (נכון, פלדה) מצינורות בעלי עובי דופן משתנה. עובי צינורות השלדה מטעה, שכן הן דקות באופן שעשוי להרתיע את המורגלים לצינורות אלומיניום. מראה הרטרו מסתיר עבודת חרשות מתכת ואומנות "של פעם". האיכות הכללית מצוינת, תפרי ההלחמות קטנים ומדויקים ואפילו החיזוק מתחת לציר ההיגוי נראה נהדר. התוצאה היא שלדה רזה למראה אך חזקה, ובעלת גמישות טבעית שאין לאלומיניום. וטוב שכך, כי לאופניים האלו אין מתלים. על שיכוך הזעזועים אחראים השלדה, גמישות המזלג וצמיגי "29 שמנמנים ברוחב "2.25.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

אין כאן כאמור הרבה אבזור היקפי, אך ראוי לציין את המושב מצופה העור הנהדר (דגם Spoon)) של צ'ארג'. יש גם מעצורי דיסק של Tektro עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. יחס ההעברה הוא 32 בגל היהנע על 18 מאחור - וזהו. המשקל עומד על 13.5 ק"ג (לא ממש קליל) והמחיר הוא 4,100 שקלים.

 

רכיבה

האופניים האלה מרגישים הרבה יותר קלילים מהמשקל שלהם. עם זווית היגוי של 70 מעלות ותמוכות שרשרת של 449 מ"מ יש לגיאומטריה הזו יכולת לספק יציבות במהירות גבוהה, אבל גם זריזות היגוי. ואכן, כל עוד הסינגל אינו טכני ומסולע - מדי - הקוקר יספקו חדות ודיוק מענגים, לא פחות. היכולת להתמודד עם גינות סלעים ומכשולים טכניים אחרים מוגבלת למדי, בעיקר עקב היעדר מתלים, אך גם בגלל מושב לא-הידראולי שמקשה על מעבר מדיווש לתקיפת פיתולים. עוצמת הבלמים לעומת זאת מצוינת - אולי אפילו טובה מדי. עד כדי כך, שניתן לחוש - ואף לראות - את המזלג מתפתל ואפילו מקפץ תחת בלימה. 

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

משקל האופניים אינו ממש נושא לשיחה - כל עוד הקילומטרים שאתם מתכננים לרכוב בשטח אינם רבים. אבל ככל שהקילומטרים מצטברים, ובלי מעביר הילוכים מאחור, תרגישו היטב את המשקל ותייחלו ליותר כושר או למעבר מהיר ונטול כאבים לעולם הבא.

 

סיכום

אם כבר "רכבתם על הכל" ואתם מחפשים משהו חדש ושונה, תמצאו את זה בקוקר. הם שונים מאד בתוך נוף אופני ההרים הסופר-טכנולוגיים שיש לנו היום. הקוקר אינם אופניים לרוכבים מתחילים, בטח למי שאינו בכושר או שצריך לסגור פערים של טכניקת רכיבה. המחיר בישראל קרוב-עד זהה למחיר האופניים בחו"ל, והוא מציע תמורה בעיקר כמקדם תדמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים