שתף קטע נבחר
 
צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

צפו: מעלית אופקית תיקח אתכם מהרכבת לעבודה

עיריית ראשון לציון תשקיע למעלה מ-60 מיליון דולר ברכבת חשמלית ייחודית, שתקשר בין תחנת רכבת ישראל למרכז התעסוקה החדש במערב העיר

עיריית ראשון לציון, יחד עם חברת סקאי קיוב (Sky Cube) הדרום-קוריאנית, תקים מעלית אופקית ראשונה מסוגה בישראל. המעלית, מעין רכבת חשמלית זעירה שנעה על מסילה ייעודית, תשמש את הבאים מתחנת הרכבת משה דיין של רכבת ישראל, ל"מתחם האלף", אזור תעסוקה שהקמתו אושרה לאחרונה. על התוכנית הוסכם בתום פגישה שנערכה לפני ימים אחדים בין נציגי סקאי קיוב לעיריית ראשון לציון.

 

המעלית האופקית בפעולה    (באדיבות עיריית ראשון לציון)

המעלית האופקית בפעולה    (באדיבות עיריית ראשון לציון)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הרכבת הייחודית נעה על מסילה מרחפת - בגובה חמישה מטרים - הפרוסה על-גבי עמודי בטון. הקמתה תחל בשנה הבאה, כאשר בעיריית ראשון לציון מעוניינים להקים בין שלושה לחמישה ק"מ של מסילה, שעלותה כ-20 מיליון דולר לכל ק"מ (קרוב ל-80 מיליון שקל). עבודות ההקמה צפויות להתחיל בתוך כשנה, כך מעריכים בעירייה, והמעלית האופקית תצא לדרך בתוך שנה וחצי עד שנתיים.

 

הקרוניות החדשניות נעות במהירות של כ-50 קמ"ש, ויאפשרו מעבר בין מספר תחנות במסלול. בחברה המקימה מעריכים כי נסיעה תארוך כ-10 דקות לחמישה ק"מ מלאים, כולל עצירות בתחנות שונות. עוד נמסר כי בשלב ראשון הקרוניות יאפשרו הסעת 1,100 בני אדם בשעה, ובהמשך יורחב הפרויקט ויציע אפשרות להסעת כ-6,000 בני אדם בשעה. נסיעה בקרונית תהיה בתשלום באופן דומה לרכבת רגילה, כאשר בעירייה מבטיחים שהעלות תהיה נמוכה בכדי "לממן תחזוקה ולא למטרת רווח".

 

 (צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון) (צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון)
(צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון)

 

התוכנית השאפתנית היא חלק ממתחם האלף שמקימה עיריית ראשון לציון, לאחר שזה אושר על-ידי הוועדה המחוזית המינהל התכנון לפני כחצי שנה. מתחם זה נמצא במערב העיר בסמוך לכבישים 431 ו-20 (נתיבי איילון), שדרות משה דיין, רחבעם זאבי ורבין.

 

במקום צפוי לקום מרכז מסחר בשטח כולל של 1.7 מיליון מ"ר, כמו גם 5,500 יחידות דיור. לדברי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, "לראשונה מוקם במרכז המדינה מתחם שאין עליו אילוצי תכנון מהעבר, ולכן הגמישות התכנונית מרבית, החל מעיצוב איקוני שיעמוד בחזית החדשנות בתכנון, דרך פתרונות תחבורה חדשניים ועתידניים, מקורות אנרגיה אקולוגיים, מעטפת שירותים ותשתיות, תמהיל עסקים-מגורים נכון, ושפת רחוב ייחודית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון
ה"מעלית" הייחודית
צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים