שתף קטע נבחר

לא כמו כולם: כך תבחרו שלט מנצח לעסק

אנו מוצפים במידע וגירויים ולכן מרפרפים, במקרה הטוב, על הכיתוב בשלטים עסקיים ומקדישים זמן מינימלי לעיבוד המידע שנקלט. עובדה זו מחייבת את בעלי העסקים להתאמץ בכדי למשוך את תשומת לב הלקוחות, ביצירת שלט ממנו לא יוכלו להתעלם. אספנו עבורכם את רשימת "עשה ואל תעשה" בבחירת שלט עסקי

בשיתוף אתר "הספקים"

 

כיוון שההשקעה הכלכלית ברכישת שלט עסקי היא גדולה, מוטב להשקיע בעיצוב שלט שילווה אתכם לאורך זמן רב, ולא כזה שתאלצו להחליף בכל שנה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

שלט פרסום, הדרך שלך להראות

שלטי אזהרה מצחיקים שלא תישכחו

להגדיל רווחים על ידי שימוש בהומור

 

מהו הגודל האופטימלי לשלט עסקי?

שרון חן מחברת "שרון עיצובים: "מרבית השלטים הסטנדרטיים הם בגודל מטר גובה ו-3 מטרים רוחב. הסוג הנפוץ ביותר הוא שלט האלומיניום אותו צובעים בצבעי יסוד. שלט אלומיניום בגודל זה נראה למרחק גדול, כך שבין אם תתלו אותו מעל הכניסה לבית העסק או על פינת קיר חיצוני, אם מדובר בעסק הממוקם

 בבניין מרוחק או בקניון, הרי שניתן יהיה לראות את השלט כראוי. בנוסף, שלטי האלומיניום הם המשתלמים ביותר כיוון שהם עמידים בשמש, מחזיקים לאורך זמן ולא נתלשים ברוחות חזקות ותנאי מזג אוויר קשים".

 

ומהו הצבע המומלץ לשלט? חן: "צבע הרקע המומלץ לשימוש הוא צבע בהיר, לבן או שמנת. חשוב ליצור ניגוד בין אותיות בצבע כהה לבין רקע בצבע בהיר, ולהיפך. מה שמשפיע על בחירת צבע הרקע הוא סוג השלט שלו. לדוגמא, אם נשתמש בשלט מואר נבחר ברקע כהה ובכיתוב בהיר".

 

אלמנט נוסף שמשפיע על בחירת צבע הרקע הוא מיקום השלט והשלטים התלויים בסמוך לו. למשל, בית עסק שנמצא על יד סניף של מותג אחר, שהשלט שלו בצבע אדום בולט, מוטב שיבחר בשלט בעל צבע רקע אחר, כך שלא ייווצר מצב ששני שלטים דומים יותקנו בסמיכות.

 

צבע וסוג הפונט

"חשוב לזכור שסוג השלט משפיע על בחירת סוג וגודל הפונט", אומר חן, " אם הלקוח מעוניין לרכוש שלט מואר שבו האותיות בנויות אז כדאי לבחור באותיות שגודלן הוא 20 סנטימטר ומעלה. בשלט שבו האותיות מודפסות בפשטות, ללא תבליט או תאורה, מומלץ לבחור בפונט קטן בגודל 20-10 ס"מ. חשוב שהפונט והצבע יהיו תואמים למסר העסקי".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

ממה כדאי להיזהר בעת ניסוח הטקסט שיופיע בשלט?

כיוון שהקורא הממוצע משקיע פחות משניות ספורות בקריאת ידיעה ברשת, ופחות מכך בקריאת שלטים, לכן, יש להקפיד על מסר מהודק וקצר שיועבר מיידית ללקוח.

 

חן: "מה שנהוג לכתוב הוא את שם העסק בפונט גדול ואת מספר הטלפון והכתובת של בית העסק, בפונט קטן יותר בצד השלט. בחירת מספר המילים תלויה בבעל העסק אך ההמלצה היא לבחור בשלט שמורכב מ-3-1 מילים בלבד. מספר גדול יותר של מילים יכביד על הלקוח והוא לא יקרא את ההמשך.

 לגבי שימוש בהומור, תמיד כדאי לשמור על נימה חיובית אך מוטב להימנע משימוש בבדיחה "חמה" שתישכח במהרה, ותהפוך את השלט ללא רלוונטי. אני ממליץ להשתמש בכיתוב סטנדרטי שיהיה רלוונטי לאורך זמן".

 

חן: "לגבי השימוש בשפה האנגלית בשלט, ההחלטה תלוית מקום ויש לבחון את האופציה בהתאם לעיר שבה יוצב השלט. לדוגמה: בבני ברק פחות משתמשים באנגלית ובתל אביב מרבית השלטים משלבים בין השפות. זה תלוי בתפיסה החברתית ומה שיתקבל טוב יותר בעיני הלקוח".

 

על עסקים לשדר מקצועיות לכן שלט שתימצא בו טעות כתיב עלול ליצור רושם ראשוני רע בקרב הלקוחות. השקיעו תשומת לב בהגהה בטרם אישור השלט, ובקשו ממספר עובדים לקרוא את הטקסט ולוודא שכל הפרטים נכונים ומדויקים. אם הצעה זו נראית לכם כמובנת מאליה, אנו מזמינים אתכם לאתר ברשת את הרשימה הארוכה של עסקים שהפכו לבדיחה בשל טעות הגהה.

 

אלמנטים מיוחדים - מומלץ או מיותר?

הרצון לבלוט בשטח עלול לגרום לכם לנקוט בגישה אגרסיבית שלא בטוח שתטיב

 עם הדימוי העסקי שלכם. למשל, בחירה בצבעי ניאון תבליט את השלט אך עלולה לגרום לו להראות מצועצע. שימו לב שגם כיתוב מהבהב, מהסוג החביב על בעלי פיצוציות, עלול ליצור רתיעה בקרב לקוחות.

 

חן: "בעשור האחרון החלפנו את הניאון בנורות LED כוון שהן פחות מצועצעות וגם עמידות לאורך זמן. בנוסף, ניתן לשחזר את הצבע שלהן בקלות במקרה של בלאי טבעי. המלצתי היא לבחור בשלט עדין למראה שיעביר מסר של הגינות ואיכות, במקום בכיתוב ענק בצבעים חזקים בסגנון לאס וגאס".

 

רוצים להכין שלט לעסק שלכם? לרשימת הספקים המומלצים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים