שתף קטע נבחר

מאות חקלאים ואפליקציה: כך מכינים אספרסו

מסע שמתחיל בברירה ידנית של פולי קפה בשדות ברחבי העולם ומכירה לענקית הקפה נספרסו, ממשיך לעיבוד וייצור של 23 סוגי קפה הנמכרים ב-62 ארצות, בהן גם ישראל. בחברה מתמקדים כעת דווקא בחדשנות דיגיטלית - ומשיקים מכונת קפה דיגיטלית ואפליקציה, שתעביר לה הוראות הפעלה מהמכשיר הנייד. צפו בכרוניקה של הכנת כוס קפה - שמתחילה במטע במקסיקו ומסתיימת באפליקציה שמפקחת על התהליך

תהיתם פעם לגבי המשמעות התפעולית של קפסולת קפה מקסיקני המוצעת בסטים לצרכני חברות הקפה? כמה אנשים מעורבים ביצור הקפסולה הזו, המשווקת באופן מיידי בכל העולם? מדובר בכמה אלפי אנשים בכמה עשרות מדינות, הלוקחים חלק בשרשרת היצור המספקת קפסולות ללקוחות של חברת ענק אחת בלבד לייצור קפה. "קפה זה כל מה שאני יודע. נולדתי לקפה ואמות לקפה", אומר זכריה קבייסו, בעל מטע קפה במקסיקו המוכר את תוצרתו לחברת נספרסו.

 

בחברה מציגים בגאווה את שיתוף הפעולה עם מגדלים מארצות שונות בעולם, אשר קוטפים ובוררים את פולי הקפה ביד ומוכרים את הסחורה לרוב באופן בלעדי לחברה, אשר מעבדת אותם ל-23 סוגים שונים של קפה בקפסולות הנמכרים ב-62 מדינות. בין היתר נספרסו מפקחת על שדות קפה ברואנדה, מקסיקו וגואטמלה. 

 

 

 

"חקלאים מקומיים מספקים לנו יתרון בזכות הטכניקות המסורתיות לגידול הקפה, אשר הועברו במשך שנים בתוך המשפחה", מסבירה שירין מוי'אד, מנהלת מחלקת האיכות של נספרסו. צפו בסרטון התדמית של נספרסו במקסיקו ורואנדה:

 

  

 

(מקור: נספרסו) ()
(מקור: נספרסו)

 

במסגרת כנס של החברה בלופט ישן לשימור בשכונת וודינג שבברלין, מסבירים נציגיה את השלב הבא, לאחר איסוף פולי הקפה. ראש מחלקת המוצר במטה נספרסו העולמית, קרסטן רניצץ', מדגים כיצד שיטות שונות של חליטת קפה יוצרות תוצרי קפה שונים, באמצעות מבחנות-ענק ומשטחי חימום המציגים את הטמפרטורה המדויקת של הבישול.

 

 

 

למרות התמקדות בתהליך היצור והעיבוד של פולי הקפה, ניכר כי בחברה מעדיפים להשקיע דווקא בפיתוח הצד הטכנולוגי של מכונות הקפה. כך גם המכונה החדשה של החברה - פרודיגיו - אשר תגיע לישראל בנובמבר השנה, מגלמת את הפיתוח הטכנולוגי שבו מתמקדים אנשי החברה בשנים האחרונות. בין הפונקציות החדשות - חימום בית הקפסולות של המכונה, אזהרה דיגיטלית על ריקון מיכל המים והתראות שוטפות על תחזוקה, והפיתוח החדש יותר - סינכרון מלא עם המכשיר הנייד של הלקוח, שמאפשר לו להפעילה מבלי לגשת אליה בכלל, באמצעות אפליקציה חדשה.

 

 

בישראל מעדיפים קפה חזק - אבל עם הרבה חלב

השוק הישראלי משמעותי ביותר ליצרניות הקפה. על פי הערכות, הישראלים שותים בממוצע כ-2 כוסות קפה ביום - מעל 3 מיליארד כוסות קפה בשנה. חצי מהישראלים מעדיפים לשתות את הקפה שלהם בבית, ובשעות הבוקר - מה שנותן יתרון ברור ליצרניות הקפה המוכן, שמסתגלות גם להעדפה הישראלית הברורה לקפה עם חלב (72%) לעומת אספרסו (23%).

 

"הישראלים בהחלט מבינים בקפה ויודעים להעריך איכות וחדשנות", מסביר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל. "הישראלים אוהבים תערובות עוצמתיות יותר, וקפה עוצמתי, בדרגות קלייה גבוהות עם גוף מלא. בנוסף אנחנו מאוד מאופיינים בשתיית קפה עם חלב - 72% מהישראלים שותים קפה עם חלב, זה נתון גבוה יחסית לעולם. עם זאת אנחנו רואים התחזקות של שתיית האספרסו, ובשנים האחרונות חלה עלייה של כ-40% בצרכנים ששותים אספרסו".

 

בנספרסו מקווים לשדרג את חוויית השתיה של הישראלים גם באמצעות אפליקציה חדשה, אשר מושקת בימים אלו בארץ במקביל לעולם. האפליקציה החדשה מאפשרת לבעלי מכונות הקפה של החברה להזמין את קפסולות הקפה שלהם ללא צורך ליצור קשר ישיר עם נציגי החברה, וכן לעקוב אחרי פרטי החשבון שלהם - בין היתר, מאזן ההוצאות שלהם, לצד העדפות אישיות ומוצרים חדשים. בקרוב תסתנכרן האפליקציה גם עם מכונת הקפה החדשה, פרודיגיו - באופן שיאפשר לשלוח הוראות למכונה באמצעות האפליקציה, שתורה לה מתי להכין קפה ומאיזה סוג, על פי בחירת בעל האפליקציה. בנוסף תאפשר הסינרגיה בין השתיים גם בונוסים נוספים, כמו התראות על ביצוע ניקוי אבנית. עד להגעת המכונה החדשה לארץ בחודש נובמבר מתמקדים בנספרסו על קיצור זמני ההזמנה של הלקוחות, ומציינים כי היא תלווה בשירות משלוחים של הקפסולות לביתם של הלקוחות, לצד שירות פיק אפ מחנויות הרשת.

 

הכותבת הייתה אורחת של נספרסו באירוע החברה בגרמניה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שירין מויאד.
"פרודיגיו" החדשה של נספרסו
מומלצים