שתף קטע נבחר

חיפה: הושקה תכנית להכשרת 100 טכנאי רכבת

חברת הרכבות הקנדית-גרמנית בומברדיה משיקה תכנית להכשרת 100 טכנאי רכבות, שתיערך במוסך הסבת הקרונות שהקימה החברה במתחם "קישון" של רכבת ישראל במפרץ חיפה. כעת נערך תהליך מיון וקליטה של עשרות עובדים, אשר יעברו תכנית הכשרה בת שנתיים ובסופה יועסקו ע"י החברה לתקופה של חמש שנים, בהן ייקלטו בפרויקטים בארץ

במוסך הסבת הקרונות שהקימה חברת הרכבות בומברדייה במתחם "קישון" של רכבת ישראל, במפרץ חיפה, הושקה השבוע תוכנית ההכשרה של עובדים ישראלים עבור בומברדייה והרכבת. זאת במסגרת רכש הגומלין לו התחייבה החברה הקנדית-גרמנית, כחלק ממכרז אספקת הקטרים לרכבת ישראל. במסגרת שיתוף הפעולה בין רכבת ישראל, בומברדייה טרנספורטיישן והרשות לפיתוח השקעות זרות ושת"פ תעשייתי (רשפ"ת), בהנהלת זיוה איגר, הוכרז איפוא כי התכנית להכשרת 100 טכנאי רכבות עוברת לשלב המעשי.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

שווייה של התוכנית מוערך בעשרות מיליוני יורו. השלב הראשון בתוכנית הוא תהליך מיון וקליטה של עשרות עובדים חדשים. בהמשך יעברו העובדים תכנית הכשרה בת שנתיים, במהלכה יעבירו מהנדסי בומברדייה ידע ושיטות מקצועיות של החברה לעובדים החדשים. בסוף תקופת ההכשרה יקבלו הבוגרים תעודת הסמכה מקצועית מטעם החברה. לדברי מנהלת הרשפ"ת, איגר, תעניק להם התעודה יתרון מהותי בהתמודדות "על משרות בשוק העבודה הרכבתי, ההולך וצומח". בתום הקורס יועסקו העובדים לחמש שנים על ידי בומברדייה, ובסופן הן אמורים להיקלט בפרויקטים רכבתיים בארץ. במקביל שלחה רכבת ישראל עובדים מקצועיים להכשרה בחו"ל.

 

מימין לשמאל: דייב פראג', מנהל מתחם "קישון" מטעם "רכבת ישראל"; זיוה איגר, מנהלת היחידה להשקעות זרות ושת"פ תעשייתי; קלאודיה הרצוג, מנהלת תכנית ההכשרה במתקן הקישון מטעם "בומברדייה"; יוסי דסקל, מנכ"ל "בומברדייה ישראל"; ערן כהן, סמנכ"ל "בומברדייה ישראל" ()
מימין לשמאל: דייב פראג', מנהל מתחם "קישון" מטעם "רכבת ישראל"; זיוה איגר, מנהלת היחידה להשקעות זרות ושת"פ תעשייתי; קלאודיה הרצוג, מנהלת תכנית ההכשרה במתקן הקישון מטעם "בומברדייה"; יוסי דסקל, מנכ"ל "בומברדייה ישראל"; ערן כהן, סמנכ"ל "בומברדייה ישראל"

"נשענים על ספקים ישראלים"

לדברי הרשות, מדובר בהשקעה ניכרת בתכנית מקצועית ייחודית שתסייע לפתח תעשייה מקומית, התומכת בתעשיית רכבות ותבטל את הצורך להביא לישראל עובדים זרים. בביקור שערכו המנכ"לית וצוותה במתקן הקישון, אמרה איגר כי, "אין תחליף להשקעה בהון האנושי ובהכשרתו לתחומים חדשים ופורצי דרך. מדובר במינוף של מחויבות ברכש גומלין לטובת השקעה בהון אנושי והכשרתו בתחומים פורצי דרך, שיסייעו ביצירת תעשיית רכבת מתקדמת בישראל".

 

מנכ"ל בומברדייה ישראל, יוסי דסקל הוסיף כי בומברדייה אמנם חברה בינלאומית אך בכל מקום בו היא פועלת, גישתה מקומית. "בומברדייה נשענת על ספקים ישראליים, וכעת מטפחת כח עבודה ישראלי שיתמוך בתעשייה ההולכת וגדלה בישראל".

 

במהלך הביקור, סיירו המשלחות בפרויקט שדרוג קרונות הדאבל-דק האדומים מתוצרת בומברדייה שמפעילה רכבת ישראל. לצורך הפרויקט הוקם במתחם "קישון" מוסך מיוחד שבו מתבצעות עבודות השדרוג על פי הסטנדרטים הגרמניים. במהלך הביקור במתקן הקישון נחשפו אנשי הרשפ"ת לשלל הקטרים והקרונות, ולהליך ההכשרה המקצועית המקיף שמבצעת "בומברדייה" במקום. ההכשרה המעשית מועברת על-ידי טכנאים מומחים מגרמניה, שמלמדים את העובדים החדשים כיצד לתפעל מערכות מורכבות ומאמנים כל עובד ועובד בנפרד.

 

במהלך הפרויקט מסיבים העובדים את הקרונות שנרכשו בשנים 2003-2010 לגרסה החדישה יותר, המאפשרת הפעלה חשמלית וזאת במסגרת ההכנות שמבצעת רכבת ישראל למעבר להפעלה חשמלית של הרשת.

 

חברת בומברדייה טרנספורטיישן הינה יצרנית הרכבות המובילה בעולם וספקית רכבות הנוסעים המרכזית של רכבת ישראל. מאז תחילת פעילותה בארץ בראשית שנות ה-90, היא סיפקה כ-50 קרונועי דיזל ו-367 קרונות קומותיים למפעילה הישראלית ובשנים הקרובות תספק יותר מ-70 קטרי TRAXX חשמליים מתוצרתה. בומברדייה מכשירה חברות ישראליות רבות כספקיות מורשות ולאחרונה אף אירחה כנס ספקים בהשתתפות כ-50 חברות ישראליות.

 

מחפשים עבודה? צפו בסקירת הדרושים השבועית באולפן ynet:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים