שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המכוניות ששברו אצלנו את השוק

    שוק הרכב הישראלי מאופיין כבר שנים ארוכות במחירים כמעט אחידים בכל קטגוריה. בכל זאת, בשנים האחרונות הצליחו דגמים בודדים לנפץ את רף המחיר המוסכם, והפכו מיידית להצלחה. האם זה העתיד הוורוד שממתין לפיאט טיפו שבחרה בנוסחה דומה?

    לאחרונה הושקה בישראל פיאט טיפו, מכונית שיש לה את כל המרכיבים למתכון הפופולארי (עדיין) בישראל; סדאן-משפחתית עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. לרוב הדגמים בקטגוריה מוצמד תג-מחיר של כ-128 אלף שקלים - פועל יוצא של "יישור קו" מטריד מול לקוחות הליסינג המוסדיים, וכזה שמאפשר ליבואניות להציע למשווקים הגדולים אחוזי הנחה עסיסיים של 20% ואף יותר. על חשבון הלקוח הפרטי ש"מסבסד" מעשית את אותה הנחה.

     

     

    הטיפו מציגה לעומתן גישה שונה. תג-מחיר נמוך יחסית של 100 אלף שקלים, והצהרה חד-משמעית לפיה לא יהיו הנחות כלל. לא ללקוחות פרטיים המורגלים כיום בעידוד-פיננסי קל ברכישת מכונית חדשה, ולא ללקוחות הגדולים שיאלצו להסתדר - לפחות בשלב ראשון - עם תשובה שלילית לדרישה המקובלת - הנחה עסיסית א שלא נרכוש כלל.

     

    בין אם תצליח סמל"ת במהלך - שמטרתו גם החזרת פיאט לתודעה הצרכנית - או לא, הטיפו משתלבת ברשימה לא ארוכה מספיק של מכוניות שניפצו רף-מחיר בשוק הרכב הישראלי השמרן ונטול תחרות בדרך כלל. הנה הן לפניכם: 

    מאזדה 626 - להיות מנהל במחיר לכל פועל ()
    מאזדה 626 - להיות מנהל במחיר לכל פועל
    מאזדה 626

    מאזדה 626 נחתה בישראל בסוף 1997 והביאה עמה בשורה חשובה - מכונית משפחתית גדולה (ע"ע "מכונית מנהלים" של פעם) במחיר של 106 (סדאן) או 109 (5 דלתות) אלף שקלים, בעידן בו מתחרותיה עלו בין 120 ל-130 אלף. דלק מוטורס, היבואנית, לא חסכה כמעט דבר. מנוע 2.0 ליטר (136 כ"ס), תיבה אוטומטית (4 הילוכים) וסטנדרט בטיחות גבוה לאותה תקופה של ארבע כריות אוויר ו-ABS. כל זאת יחד עם תא נוסעים מרווח ומידות ראויות אותן דורש בקטגוריה זו הקהל הישראלי. הוסיפו לכך את העובדה שמכוניות מאותה קטגוריה שימשו באותה תקופה סמל סטטוס ואת פער המחיר הקטן מהקטגוריה המשפחתית-קומפקטית, וקיבלתם הצלחה שיווקית ותדמיתית שנמשכה שנים רבות ובמובנים רבים עדיין קיימת.

    יונדאי טוסון - הפך את הג'יפונים לפופולארים ()
    יונדאי טוסון - הפך את הג'יפונים לפופולארים

    יונדאי טוסון

    יונדאי טוסון היה הג'יפון-קרוסאובר-רכב פנאי שהפך את הקטגוריה לפופולרית בישראל והציב אותה כאלטרנטיבה של ממש לבחירה הכמעט-אוטומטית ב"משפחתית גדולה". הוא נחת כאן ב-2005 ומכר לא פחות מ-2,000 מכוניות, פי ארבע ממכירות כל מתחריו דאז (פורסטר, ראב4 ו-CRV). כל זאת למרות מנוע בנזין V6 שהתאפיין בצריכת דלק גבוהה והתנהגות כביש נחותה ממכוניות משפחתיות. אבל דווקא בערוב ימיו, הוא הפך פופולרי מתמיד. ב-2008, שנתיים לפני שהוחלף על-ידי ה-ix35, עבר הטוסון הוזלה עם גרסת-בסיס בשם "טקסס" במחיר של 147 אלף שקלים, שמיקמו אותו בקבוצת רישוי 4 דאז. גרסה זו אפשרה לטוסון להפוך מתחרה של ממש למשפחתיות הגדולות בשוק הליסינג, ובכך הפך גם לרכב הפנאי ראשון שהוצע בשוק המוסדי.

    סוזוקי אלטו - מייסדת קטגוריית המיני בישראל ()
    סוזוקי אלטו - מייסדת קטגוריית המיני בישראל

     

    סוזוקי אלטו

    סוזוקי אלטו הקטנה הייתה מכונית ראשונה לרדת מהרף הפסיכולוגי של 60 אלף השקלים, והעניקה לישראל ישראלי הזדמנות "לקרוע את הניילונים" במחיר סביר יחסית. על הדרך היא גם החזירה לשוק המקומי את התיבה הידנית כאופציה ראויה במכונית קטנה-זולה. חלק בלתי נפרד מתג המחיר הידידותי היה "המס הירוק" ב-2009, שהקנה לאלטו עם מנוע 1.0 ליטר מיסוי מופחת. האלטו זכאית להיחשב גם כזו שפרצה את הדרך לרשימה ארוכה וראויה מאד של מכויות קטות-זולות בקטגוריה שמעשית לא התקיימה אצלנו עד אז, בשוק בו ממדים חיצוניים, סטיגמות ושמרנות שולטים ביד רמה. היום נוגסות מכוניות המיני נתח של יותר מ-10% בעוגת שוק הרכב, עם לא פחות מ-10 דגמים שונים.

    סיאט איביזה - 25 אלף שקלים פחות מהממוצע לקטגוריה ()
    סיאט איביזה - 25 אלף שקלים פחות מהממוצע לקטגוריה
    סיאט איביזה

    בקיץ 2014 דרשה חברת צ'מפיון, יבואנית סיאט, 80 אלף שקלים עבור גרסת הבסיס לאיביזה אוטומטית. כ-25 אלף שקלים פחות מהמקובל בקטגוריית הסופר-מיני בה היא ממוקמת. היא עשתה זאת תוך שמירה על מפרט טכני ראוי, עם יחידת הנעה מודרנית המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר ותיבת הילוכים כפולת-מצמד עם שבעה יחסים. הורדת המחיר של האיביזה הפכה אותה פופולרית בעיקר עבור לקוחות פרטיים, וסייעה לה (ולסיאט בכלל) להשאר רלוונטית בשוק, למרות שמדובר באחת המכוניות הוותיקות בקטגוריה. ההצלחה של האיביזה גררה עמה - כפי שקורה לא אחת - גם מתחרות שהתקנאו כמו פיז'ו שהורידה את מחיר ה-208 האוטומטית לרמת מחיר דומה.

    קיה ספורטאז' - בשנתו האחרונה הפך ללהיט מכירות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    קיה ספורטאז' - בשנתו האחרונה הפך ללהיט מכירות(צילום: רועי צוקרמן)
     

    קיה ספורטאז'

    דווקא שנתו האחרונה של הספורטאז' (דור שלישי) הייתה המוצלחת ביותר בשוק הישראלי. ב-2015 הוא שבר שני שיאים; קרוסאובר ראשון שמכר יותר מ-10,000 יחידות בשנה ומיקום שלישי ומאד מכובד בטבלת המכירות הכוללת. הספורטאז' עשה זאת באמצעות גרסת "אורבן 1.6" שווקה החל מחודש מרץ במחיר של 135 אלף שקלים, כ-30 אלף שקלים פחות מהמקובל בקטגוריה. וכמובן, הפך אלטרנטיבה מאד מעניינת למכונית משפחתית.

     

    אגב, קיה הסכימה לייצר גרסה המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית עם יחסי העברה שונים מאלה של ה-2.0 ליטר, לאחר דרישה שהעלו

    מספר זכיינים במדינות שונות (בעיקר מזרח אירופה ורוסיה) בהן גם ישראל. הפופולאריות הרבה גררה את המתחרים להציג אף הם גרסאות "מוזלות", כמו ניסאן קשקאי ויונדאי טוסון.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים