שתף קטע נבחר

יונדאי אלנטרה בישראל - החל מ-132 אלף שקלים

המשפחתית החדשה של יונדאי נחתה בישראל. עיקר השינוי הוא בעיצוב החיצוני ובשיפור איכויות הנסיעה. מחיר גרסת הכניסה נותר גבוה מהמתחרות

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה היום (ג') את הדור ה-6 למשפחתית הפופולרית שלה, החוזרת כעת לשם "אלנטרה". היא שומרת על מידות דומות או זהות למכונית המוחלפת, וגם תג המחיר נותר זהה - 131.7 אלף לגרסת הבסיס, 133.5 אלף שקלים לגרסה המאובזרת יותר, גבוה מטויוטה קורולה ומאזדה 3 ב-4,000 עד 5,000 שקלים.

 

יונדאי אלנטרה החל מ-132 אלף שקלים ()
יונדאי אלנטרה החל מ-132 אלף שקלים

 

לדברי יונדאי, האלנטרה המעודכנת עושה שימוש בפלטפורמה המפחיתה את המשקל עצמי מופחת ב-30 ק"ג ל-1,220 ק"ג בסך הכל. בסיס גלגלים נותר זהה ל-i35 היוצאת ונדיב יחסית לקטגוריה (270 ס"מ), לממד האורך נוספו 2 ס"מ (457 ס"מ), 2.5 ס"מ נוספו לממד הרוחב (180 ס"מ) וחצי ס"מ לגובה (145 ס"מ). עם זאת, נפח תא המטען התכווץ דווקא - ב-27 ליטר ל-458 ליטר - לעומת המכונית היוצאת.

השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחרטום עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה הנמתחות לאחור, בעוד יחידות התאורה האחוריות צרות וארוכות יותר כעת. תא המטען עוצב עם מסיט אוויר בקצהו, וכל אלה אמורים לסייע למקדם גרר נמוך מבעבר (0.27cd לעומת 0.28cd ב-i35).

תא המטען התכווץ ב-27 ליטר ל-458 ליטר ()
תא המטען התכווץ ב-27 ליטר ל-458 ליטר

יחידת הכוח נותרה ללא שינוי ועברה למעשה בירושה מהדגם הקודם, עם צניחה קלה בביצועים לטובת פעולה נקיה יותר; 1.6 ליטר עם 127 כ"ס ו-15.8 קג"מ, 5 סוסים ו-0.3 קג"מ פחות מהדגם היוצא. לכך אחראית בעיקר תוכנת ניהול מנוע מעודכנת המבטיחה לשפר במעט את תצרוכת הדלק - 15.6 ק"מ לליטר לעומת 14.3 ק"מ לליטר לפי יונדאי - ואת פליטת המזהמים (149 גרם CO2 לק"מ, 13 פחות מה-i35). תיבת שישה הילוכים אוטומטית כמו בדגם הקודם מסייעת לשמור על ביצועים זהים - 11.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-195 קמ"ש מרביים.

רשימת האבזור כולל מערכת מולטמדיה וסיוע לנהיגה בהתקנה מקומית. המערכות המקוריות מוצעות רק בחו"ל ()
רשימת האבזור כולל מערכת מולטמדיה וסיוע לנהיגה בהתקנה מקומית. המערכות המקוריות מוצעות רק בחו"ל
כמו קודמתה, גם האלנטרה המעודכנת תוצע בשתי רמות גימור; "אינספייר" המיועדת לציי רכב וכוללת מערכת "קונקטד-קאר" עם מסך מגע בגודל "8 עם וויז מובנה ומצלמת רוורס, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, חיישני תאורה, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקים קלים בקוטר "15. גרסת "סופרים" המיועדת ללקוחות פרטיים מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש, חיישני גשם וחישוקים קלים בקוטר "17 תמורת תוספת של 1,800 שקלים.

בצד הבטיחותי מצוידת האלנטרה ב-7 כריות אוויר ומערכת "מובילאיי" כסטנדרט, המאפשרת לה לזכות בציון בטיחות 6 של משרד התחבורה. יש עם זאת לציין כי בעוד בארץ מציידת כלמוביל את האלנטרה במערכות מולטימדיה והתראות קוליות וויזואליות לנהיגה בהתקנה מקומית, בחו"ל משווקת האלנטרה עם מערכת מקוריות; החל ב-Appel CarPlay או Android Auto המשקפות חלק מהאפליקציות בסמארטפון, וכלה בהתראות וסיוע אקטיבי לבטיחות הנהיגה כמו שמירה על נתיב, התראה על סטייה, בלימה אוטונומית במצבי חירום שונים, התראה על עצמים בשטחים המתים ועוד.

 

לדברי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, בעתיד תתקין גם כלמוביל את המערכות המקוריות והמתקדמות של יונדאי. פיאמנטה אומר כי העדיף שלא להתנסות במערכות אלה שנמצאות עדיין בשלבים ראשוניים, ולהביא - בעוד מספר חודשים - את המערכות האמורות כשהן מעודכנות ובשלות יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים