שתף קטע נבחר

מרצדס - משאית ראשונה בישראל על גז טבעי

בתזמון אירוני לביטול מתווה הגז, מסרה יבואנית מרצדס, חברת כלמוביל, משאית ראשונה מונעת בגז טבעי

יבואנית מרצדס לישראל, חברת כלמוביל, מסרה משאית ראשונה שיוצרה מראש לטובת שימוש בגז טבעי לחברת פדקס, כחלק מניסוי שתערוך החטיבה הישראלית של חברת השילוח. הספרינטר, המשאית הקטנה בהיצע של המותג הגרמני, עברה את ההסבה לשימוש בגז טבעי (CNG) בפס הייצור בדיסלדורף, בשונה מהסבות המוכרות שנעשות בארץ להנעת רכבים בגפ"מ (המכונה גז בישול או LPG).

 

 (יוסי אלוני) (יוסי אלוני)
(יוסי אלוני)

 

היתרון המרכזי של הספרינט הוא בדואליות של יחידת ההנעה, אשר בשונה מכלי רכב מסחריים אחרים המונעים בגז, יכולה לפעול גם על בנזין. בכך מוגדל טווח הנסיעה ל-1,300 ק"מ. ויש בכך צורך, שכן תחנת התדלוק-גז היחידה בישראל, נמצאת כיום באזור התעשייה אלון תבור שליד עפולה.

 

לספרינטר-גז מנוע בנפח 1.8 ליטר בעל מגדש-על (המוכר מדגמי הפרטיות של המותג), והוא מפיק 156 כ"ס ו-24.5 קג"מ, 7 סוסים ו-12.2 קג"מ פחות ממנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר הנפוץ בדגם. בנוסף, ההסבה לגז - הכוללת שלושה מכלים, יחידת בקרה נפרדת וסט מזרקים נוסף - מעלים את המשקל העצמי ב-260 ק"ג בהשוואה לדגם הרגיל. היתרון המרכזי של הגז הטבעי הוא בפעולת מנוע שקטה יותר ממנועי דיזל, ובפליטת מזהמים נמוכה יותר, בעיקר תרכובות של מולקולות חנקן כבדות הגורמות לקשיי נשימה.

 

בשונה מגרסת הדיזל, הספרינטר גז מוצע שתי גרסאות בלבד: 316 (משקל כולל 3.5 טון) בתוצרת וואן המשמשת כרכב היסעים, או 516 (משקל כולל 5.0 טון) בתצורה "שלדה" המשמשת כמשאית חלוקה בדומה לדגם אותו רכשה פדקס. באירופה יקרה גרסת הגז לספרינט בכ-20 עד 25 אלף שקלים מגרסת דיזל מקבילה.

 

אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל, מסר כי "חברת פדקס הביעה נכונות להיכנס לתחום הגז כמקדמת את איכות הסיבה ולכן הם הרימו את הכפפה. אם היו תחנות דלק זמינות פדקס הייתה עוברת לגז בכל הצי שלהם כבר השנה. אני מקווה שתחנות התדלוק בגז שמיועדות להיפתח יאפשרו להרחיב את שיווק גרסאות הגז בדגמי המסחריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים