שתף קטע נבחר

מסתמן: תחרות לאל על בקו להונג קונג

פרסום ראשון: ל-ynet נודע כי הונג קונג איירליינס, חברת בת של האינאן שמתחילה לטוס בקרוב לבייג'ין, בוחנת אפשרות לטוס לישראל ולהתחרות בקו הישיר, היקר והעמוס. נשיא החברה כבר בדרך לארץ. האינאן בוחנת אפשרות לטוס גם לשנגחאי: "אנחנו כאן כדי להישאר"

חברת התעופה הונג קונג איירלינס, חברת בת של האינאן איירליינס הסינית, בוחנת אפשרות להפעיל קו טיסות לתל אביב, כך נודע ל-ynet. בכך תתחרה החברה בקו הישיר של אל על להונג קונג, המשרת אנשי עסקים רבים ונחשב ליקר ועמוס. נשיא החברה צפוי להגיע בחודש הקרוב לישראל, בטיסת הבכורה של חברת התעופה הסינית האינאן, ולקיים בישראל פגישות עם גורמי תעופה ותיירות.

ראש השנה הסיני בהונג קונג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ראש השנה הסיני בהונג קונג(צילום: רויטרס)

כניסתה של חברת הונג קונג לפעילות בישראל תהווה למעשה את הרחבת הפעילות של האינאן, שב-28 באפריל תבצע את טיסת הבכורה שלה מתל אביב לבייג'ין. האינאן היא חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין וחברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר במדינה זו.

מטוס הונג קונג איירליינס. בדרך לארץ? (צילום: Hong Kong Airlines) (צילום: Hong Kong Airlines)
מטוס הונג קונג איירליינס. בדרך לארץ?(צילום: Hong Kong Airlines)

לחברה שמונה חברות תעופה בנות בהן הונג קונג איירליינס, לאקי אייר, גרנד צ'יינה, טיאנג'ין, בייגי'ן קפיטול ופוזו. חברה הונג קונג מפעילה צי של 32 מטוסים בדגמי איירבוס A320 ו-A330 וצבר ההזמנות שלה למטוסים חדשים כולל 15 מטוסי איירבוס A350-900 החדישים.

 

האינאן מתרחבת 

בינתיים, גם חברת האם, האינאן, מתכוונת להרחיב את פעילותה בישראל. באירוע שהתקיים הבוקר (ה') בתל אביב לבכירים בענף התיירות, סיפר סמנכ"ל החברה בישראל, יונתן בנטל, על הבדיקות המקיפות שחברת התעופה הסינית ביצעה קודם החלטתה להיכנס לישראל. "אנחנו כאן כדי להישאר ואנחנו בוחנים גם הרחבת הפעילות שלנו לקווים נוספים. אחד מהם הוא שנגחאי", סיפר בנטל.

 

לי ליאנג, מנהל הסניף של החברה בישראל אמר כי הוא ער לעובדה שבישראל מקווים להגיע לכמאה אלף תיירים מסין בתוך שלוש שנים. בשיחה עם ראשי ענף התיירות אמר: "אין לי כמעט ספק שעם כניסתנו לשוק נוכל להגיע למספר הזה אפילו לפני כן".

 

האינאן תחל להפעיל ב-28 באפריל שלוש טיסות שבועיות בין תל אביב ובייג'ין, בימי ראשון, שלישי וחמישי. ימי הטיסה, כמו גם שעות הטיסה, נועדו לתת מענה לצרכים של אנשי עסקים שטסים לבייג'ין ורוצים להגיע גם ליעד המשך בתוך סין.

 

הטיסה מישראל תצא בשעה 15:35 ותימשך 9:25 שעות והטיסה חזרה תמריא בשעה 1:55 אחר חצות ותינחת בתל אביב כעבור 11 שעות ורבע, בשעה 08:10 בבוקר, שעון תל אביב. הטיסה תבוצע במטוס A330-200 עם 249 מושבים בהם 15 מושבי מיטה במחלקת עסקים. לכל הנוסעים במטוס יהיו מסכים אישיים והם יוכלו לצפות ב-100 סרטים בהם 55 שוברי קופות הוליוודיים, סדרות טלוויזיה חדשות מארצות הברית ואנגליה, ערוצים כמו דיסקברי ומשחקי מחשב שונים.

 

תחילת הטיסות של החברה הסינית לישראל פתחה מלחמת מחירים מול חברת אל על שעד כה היתה המפעילה הבלעדית של טיסות ישירות בין ישראל לסין, ושתי החברות החלו להציע מחירים שעד כה לא נראו בקו. אגב, החברה הסינית הודיעה היום כי בשבוע הבא היא תעלה על מערכת ההזמנות שלה מבצע מיוחד בו תמכור את הכרטיסים שנותרו במחלקת תיירים לשלוש הטיסות הראשונות במחיר של 389 דולר. המחיר הוא לטיסת הלוך ושוב. לאחר מכן יעמוד המחיר עד סוף השנה על 750 דולרים במחלקת התיירים והחל מ-1,995 דולרים במחלקת העסקים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Hong Kong Airlines
הונג קונג איירליינס
צילום: Hong Kong Airlines
מומלצים