yed300250
הכי מטוקבקות
    משקפי השמש מתאפיינים העונה במגמה של התאמה לנשים קרייריסטיות
    24 שעות • 02.04.2016
    בעיניים פריזאיות
    בפריז כבר מסתכלים לאביב בעיניים: יושבות בתי הקפה מקלפות שכבת בגדים ושולפות את משקפי השמש, המתאפיינים העונה במגמה של התאמה לנשים קרייריסטיות שחייבות להישאר אופנתיות. סהר שלו קפץ לעיר האורות להשקת קולקציית משקפי השמש של מעצבת האופנה האיקונית סוניה ריקל, וחזר עם אור בעיניים
    סהר שלו, פריז

    בפריז כבר מתמסרים לאביב. הלקוחות הקבועים בבית קפה מיתולוגי קפה דה פלור בגדה השמאלית שותים את כוסות הקפה או־לה שלהם כשהם לבושים שכבה אחת פחות, המלצרים הנרגנים מתרוצצים עם צלחות של קרואסונים אווריריים, והסנדוויץ' המפורסם "קלאב ריקל" (על שם הלקוחה סוניה ריקל, שהעדיפה את הגרסה דלת הקלוריות לסנדוויץ' הקלאב המפורסם שכולל פרוסות טוסט רזות, חזה עוף, עגבניות, חסה ורוטב לצד צ'יפס) מתרוצץ על המגשים העגולים.

     

    קפה דה פלור והאנשים שמאכלסים אותו, פאשניסטות מקומיות ועורכות מגזינים בינלאומיות, מעצבים מוכרים יותר ופחות, סטודנטים מהאוניברסיטה בגדה השמאלית ותיירים אסיאתיים ששמעו על המקום — כולם התכנסו בשנה האחרונה לתוך קפסולה של השיק הצרפתי החמקמק, שהפך להיות אחד מהטרנדים הגדולים של הקיץ.

     

    סוניה ריקל, המעצבת האגדית — אולי המעצבת ההיפסטרית הראשונה — שכבר פרשה, הכתירה תחתיה מעצבת חדשה ומדוברת, פתחה מחדש את החנות שלה בסמוך לקפה, והיא זו שאפשר להביט דרכה בקולקציות האביב והקיץ, להרכיב משקפי שמש ולחכות לעונה הרותחת באמת.

     

    "זו השנה של ריקליזם בתחום משקפי השמש", אומרת מעצבת המשקפיים של המותג סוניה ריקל, אורפילי רוס. "נדמה שהשנה יותר מתמיד האופנה מציבה במרכז נשים עצמאיות שהן ניידות ומתרוצצות, ומשתוקקות לשלב בין אופנתיות ונוחות. כלומר, העונה סוף־סוף הבנו שהמשקפיים צריכים להתאים לנשים ולא להפך".

     

    משקפיים מבית סוניה ריקל
    משקפיים מבית סוניה ריקל

     

     

    מה שרוס מתכוונת אליו אמור להיות קו מנחה לכל מי שמחפשת משקפי שמש העונה: צו האופנה הוא לא זוג כזה או אחר, מסגרת ממותגת או משקפיים שהם "מאסט", אלא החופש לבחור משקפי שמש שמבטאים חופש סגנוני, קורטוב של סקסיות ותחושה של אדג'יות לא מוגזמת מדי, שרק מרמזת על משהו פרוע בלי לצעוק אותו בראש חוצות.

     

    לכן אולי שווה להתעכב על תחייתו של המותג של סוניה ריקל, שמבטא את השיקיות הצרפתית שנמצאת בשיא האופנה שלה עכשיו, עם האיזון הנכון שבין נוחות לאגביות, בין סקסיות לנשיות עצמאית ובוגרת ובין קז'ואליות צרפתית לפריעת סדר אופנתית. 

     

    המותג הוותיק הוא סמל לכל מה שצרפתי וקולי מאז שנות ה־60. המעצבת סוניה ריקל החלה להתעסק בעיצוב ב־1962 אחרי שלא הצליחה למצוא לעצמה סוודרים נעימים כשהייתה בהיריון וסרגה בעצמה סוודרים שהתחילה למכור בחנות של בעלה. הסוודר הזה הגיע לשער במגזין "Elle" ומשם הכל היסטוריה: היא פתחה את המותג על שמה, האמריקאים קראו לה "מלכת הסריגים", והיא החלה לעצב בגדים שהגדירו את הקוליות הצרפתית שהייתה צעירה, חסרת מעצורים, ובעיקר בלי לקחת את עצמה ברצינות מדי כמו המעצבים הצרפתים הוותיקים והגדולים. היא העדיפה סוודרים ארוכים נופלים או טופים קצרים מאוד והייתה מפורסמת בצבעוניות העזה שלה, ובאהבה שלה לפסים בצבעי הקשת — אולי אחד הטרנדים הגדולים של הקיץ הקרוב.

     

    אז מה צפוי לנו הקיץ במסגרות המשקפיים של סוניה ריקל? "העונה נוכל לראות מגוון של מסגרות צבעוניות, הרבה שילובים של זהב והרבה מסגרות קלות ודקות, כי הן נוחות בקיץ" אומרת אורפילי רוס, מנהלת חטיבת משקפי השמש של המותג. בקפה דה פלור המפורסם היא מציגה את קולקציית משקפי השמש ומתעכבת בעיקר על אלה עם הפסים המזוהים עם המותג ועל מבחר זוגות משקפיים בגזרות וינטג' חתוליות או בגזרת פרפר, שמבטאים את הקשר הצרפתי השיקי לסיקסטיז — אולי ההשראה האמיתית של העונה.

     

    רואים שזה שיק צרפתי. קנזו
    רואים שזה שיק צרפתי. קנזו

     

     

    "סוניה ריקל עושה בגדים לא מתוסבכים לנשים מודרניות ומורכבות", אמר עליה בשנות ה־80 כתב ה"ניו יורק טיימס" — אמירה שאפשר להשאיל ל־2016 ולקולקציית משקפי השמש של המותג, שהחלה להימכר ברשת סופר פארם ובחנויות סופר פארם אופטיק וסופר פארם אקספרס.

     

    25 דגמים יש בקולקציית משקפי השמש (רובם במחיר לצרכן של 499 שקלים בעוד שדגמים מיוחדים יעלו 800 שקלים). אפשר לראות עד כמה השיק הצרפתי שנמצא עכשיו באופנה נמצא כמעט בכל אחד מהם: הפסים המפורסמים, הדגמים הוינטג'יים, שילובים של זהב ושחור ותחושת קלילות נונשלנטית שלפעמים נעדרת ממשקפי השמש הכבדים והמגושמים של בתי האופנה הוותיקים.

     

    לכן גם משקפי השמש של קנזו, שגם הם נמכרים בסופר פארם, הם תוספת ראויה לעונה. המותג, שבשנים האחרונות הפך להיות אחד המותגים הלוהטים בעיר האורות אחרי שצמד המעצבים הומברטו ליאון וקרול לים (הבעלים של המותג הניו־יורקי המדובר Opening Ceremony) קיבל לידיו את הניהול האמנותי, הוא סמל לכל מה שפרוע בפריז, עם הדפסים ג'ונגליים איקוניים, ופריטים שהתחבבו מאז על סלבריטיז דוגמת ריאהנה ולורדס.

     

    ומה אפשר למצוא בקולקציה החדשה שלהם? הרבה הדפסי חיות מוצלחים, אחד מהדברים המזוהים עם קנזו, אבל לא רק: מסגרות עבות ובולטות, כאלה שאולי יסתירו את הפנים שלכן אבל יגרמו לכולם לסובב את המבט, מסגרות בצבעים בוהקים כמו אדום (אחד הצבעים החזקים העונה) ומבחר אלמנטים הכוללים את הלוגו המוכר והאהוב על ידיות המשקפיים.

     

    המעצבת ההיפסטרית הראשונה סוניה ריקל
    המעצבת ההיפסטרית הראשונה סוניה ריקל

     

     

    אל מול הקוקטיות הנשית של סוניה ריקל, הקולקציה של קנזו מציעה אוונגרד בועט שמתאים לצעירות, ולצעירות יותר ברוחן. אבל גם זו לצד זו, למי שרוצה לממש את התחזית האמיתית מומלץ לבחור משקפי שמש מהקולקציות החדשות של ריקל או קנזו, להגיע לקפה דה פלור המפורסם בגדה השמאלית, להזמין קפה הפוך ולאכול, איך לא, את הסנדוויץ "קלאב ריקל" המפורסם. רק ככה ננצח.

     

     

    משקפי שמש מבית סוניה ריקל
    משקפי שמש מבית סוניה ריקל

     

    משקפי שמש מבית סוניה ריקל
    משקפי שמש מבית סוניה ריקל

     

    סוניה ריקל
    סוניה ריקל

     

    דגם מבית קנזו
    דגם מבית קנזו

     

    קנזו
    קנזו

     

    קנזו
    קנזו

     


    פרסום ראשון: 02.04.16 , 21:06
    yed660100