שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    סובארו לבורג במבחן ראשון על כבישי ישראל

    סובארו לבורג מגיעה לכביש המקומי עם מראה ספורטיבי מרשים, מפרט מקורי ותג-מחיר עסיסי. לקחנו אותה לנהיגה ראשונה על כביש ישראלי

    סובארו לבורג, מעין סטיישן-משפחתית-ספורטיבית, מביאה לכביש הישראלי ולקטגוריית המשפחתיות הגדולה מתכון שונה ומקורי. במקום להתחרות באירופאיות וקוריאניות עם דגמי בסיס המיועדים לציי ליסינג, ממצבת סובארו את הלבורג - עם בסיס גלגלים וממדים של אימפרזה - גבוה יותר, עם תג-מחיר יומרני של 175 אלף שקלים. ובכך היא בוחרת לכוון מול רכבי פנאי מודרניים ומשפחתיות גדולות משמעותית.

     

    מתחרים - סקודה אוקטביה ספייס, פורד פוקוס טורר

    מחיר - 175 אלף שקל

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)
    טוב - מראה חיצוני, התנהגות, הנאה מנהיגה

    בסדר - ביצועים, אבזור

    טעון שיפור - תא נוסעים, מחיר, ושוב מחיר

     

    ציון סופי: 

     

    איך נראה

    סובארו הלכה על כיוון מאד ברור עם הלבורג. לא עוד גרסת סטיישן דינמית למשפחתית-קומפקטית או "סתם" אימפרזה מאורכת, אלא סטיישן סופרטיבית-שרירית למראה. החל מבתי גלגלים מודגשים, דרך חצאיות וחישוקי "18, יחידות תאורה גדולות וצמד מפלטים בפינות הפגוש האחורי, וכלה בכונס אוויר ענקי על מכסה המנוע, קריצה רבת-משמעות לאייקון המוטורי של החברה - רפליקת ראלי שיוצרה החל מאמצע שנות ה-90, ובעבר הפכה את האימפרזה ללהיט אדיר בקרב חובבי הגה.

     

    תא הנוסעים נראה יותר "כמו אימפרזה", עם הרבה פלסטיק שחור המייצר קדרות מיותרת ויותר מדי מתגים פשוטים למראה-תחושה במקומות שונים (מתג איתות חירום, מתגי חלונות ומראות ועוד). לעומת זאת, סובארו ממשיכה את הקריצה הספורטיבית עם הגה מצופה עור ושטוח בחלקו התחתון, אך לא הרבה מעבר. המושבים פשוטים יחסית וכך גם הריפוד, איכות החומרים טובה בדרך כלל אך לעיתים - בעיקר מתחת לעיני הנהג והנוסעים - מחוספסת ונוקשה.

     

    גם תפעול מסך המגע ("7) אינו נוח במיוחד, אך מרבית המחוונים קריאים וברורים. כנהוג בדגמי החברה, שטחי חלונות גדולים יוצרים תחושה אוורירית ושדה ראיה מצוין, אך המושב האחורי בו ניתן לכוון את זווית המסעד צפוף יחסית - בעיקר עקב בסיס גלגלים קצר (265 ס"מ בלבד) ממרבית המשפחתיות בקטגוריה.

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)
    נפח תא המטען קטן יחסית למרכבי סטיישן (486 ליטר), אך המפתח גדול ונמוך ונוח לשימוש. ברשימת האבזור אין יוצאי דופן, למעט שבע כריות אוויר ומערכת מובילאיי שמורכבת ללא תשלום. יש להזכיר כי מערכת הבטיחות המתקדמת EyeSight שמוציעה סובארו בחו"ל, וכוללת מעבר להתראה גם שמירה על נתיב, בלימה אוטומטית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, נעדרת מהמפרט הישראלי.

     

    דירוג הבטיחות של משרד התחבורה:

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    הערה: יש לציין כי ניגוד למדווח באתר משרד התחבורה, ציון הבטיחות של הלבורג צריך להיות 6 - שכן היא מציעה גם "בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים וזיהוי הולכי רגל ותמרורים.

     

    איך נוסע

    ללבורג מנוע 1.6 ליטר מוגדש וחדש המייצר 170 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה קבועה. זמינות הכוח טובה מאוד (25.5 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד) ומאפשרת האצות ראויות בהחלט, גם אם לא יוצאות דופן. תיבת ההילוכים הרציפה אינה דורשת הסתגלות מיוחדת עקב יחסי העברה קבועים מראש, היא חלקה ונעימה באופיה, אך מתקשה לעתים להגיב במהירות בעיקר במצב נהיגה "רגיל" (Intelligent).

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)


    מערך המיתלים מוצק יחסית עם כיול מוצלח למדי. הוא מציע נוחות נסיעה גבוהה בעזרת שיכוך טוב על-גבי כבישים עירוניים לא מאתגרים, ושומר על ריסון ראוי גם בכביש גלי ובמהירות גבוהה. בידוד הרעשים פחות טוב, בעיקר עקב רעשי צמיגים מוגזמים, רעשי רוח ניכרים ורעש מנוע ייחודי.

     

    הלבורג מציע התנהגות טובה מאוד והנאה מפתיעה מנהיגה. כיול מתלים מוצלח והנעה כפולה מאפשרים שעשעי כביש מדודים, עם נכונות לשינויי כיוון מהיר והיגוי חד, גם אם חסר רגש לעיתים. עם זאת, כאשר דוחפים את הלבורג מתגלים חסרונות שונים - החל מרכות מגזמת בחרטום שאחראית גם לתת היגוי מוגזם (גם "אשמת" הנעה כפולה עם העדפה לציר הקדמי, בניגוד לדגמים הספורטיביים של היצרנית), דרך בלמים שאינם מציעים כמויות ראויות של תחושה ועוצמה, בקרת יציבות אגרסיבית שאינה מתנתקת לחלוטין, ומגבלת תיבה רציפה בנהיגה תובענית. תצרוכת הדלק עמדה על 10 ק"מ לליטר בתנאי המבחן, מול נתון יצרן אופטימי יותר שקובע 13.5 ק"מ לליטר.

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)


    איך בסוף

    הלבורג מציעה נוסחה משפחתית אטרקטיבית ומקורית בנוף המוטורי המקובל אצלנו. החל במרכב סטיישן פרקטי, דרך הנעה כפולה ומנוע חזק וכלה במראה דינמי, איכויות נסיעה גבוהות והנאה מנהיגה. אך תא הנוסעים אינו מרשים דיו, מעט צפוף ולא מאובזר מספיק. היא אמנם אלטרנטיבה מוטורית יותר מראויה לעדרי הליסינג, אלא שתג המחיר שלה מחסל מראש סיכוי להצלחה שיווקית. 175 אלף שקלים מציבים אותה גבוה משמעותית ממתחרותיה, הן כאשר מדובר במשפחתיות או רכבי פנאי קומפקטיים, והן בהשוואה למשפחתיות גדולות ומאובזרות הרבה יותר.

    סובארו לבורג

    סובארו לבורג
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,600 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 170 כ"ס ב-5,600 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,800 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית רציפה
    אורך 469 ס"מ
    רוחב 178 ס"מ
    גובה 149 ס"מ
    בסיס גלגלים 265 ס"מ
    משקל 1,531 ק"ג
    נפח תא מטען 486 ליטר
    100-0 קמ"ש 8.9 שניות
    מהירות מרבית 210 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 169 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 12 מתוך 15
    מחיר 175,000 שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן


    פורסם לראשונה 17/04/2016 14:51

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים