שתף קטע נבחר

חברה חדשה: קו סלולרי חינם - תמורת פרסומות

חברה בשם AdTone מנסה להגיע ל-50 אלף נרשמים במטרה להשיק שירות סלולר במודל חינם תמורת פרסומות. המודל: הלקוחות לא ישלמו - ומי שיתקשר אליהם יאזין לפרסומות בעת ההמתנה למענה. עלות ההצטרפות: דמי רצינות של 10 אג', ועם תחילת השירות - 99 שקל באופן חד פעמי. נקודות התורפה: הלקוחות יקבלו סמסים שיווקיים בתדירות של פעמיים בשבוע, ותוך שנה העסק עלול לעלות כסף

שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח 3 ג'יגה, בחינם. זה מה שמציע AdTone, מותג סלולר חדש, שמנסה לקרום עור וגידים בשוק הסלולר - בתנאי שיגייס 50 אלף לקוחות. את החינם הזה יסבסדו לפי היזם אלירן גפן חברות מסחריות, רשתות ארציות, שירצו להשמיע פרסומות בזמן ההמתנה למענה של הלקוח למי שמתקשר אליו. החברה עוד לא גייסה מפרסמים כאלה - התכנון של היזם הוא לגשת אליהן לאחר שיגייס לקוחות, שישלמו כל אחד 10 אג' דמי רצינות, באשראי. "אנחנו מעריכים שתחילת הפעילות והשקת המותג יהיו בתחילת יוני", אמר ל-ynet. "אנחנו צריכים מספר מינימום 50 אלף מצטרפים. אני מאוד מאמין שנגיע לזה".  

 

כמה הצטרפו עד עכשיו?

"400-300 משתמשים עתידיים". 

 

כתבות נוספות בערוץ הצרכנות  

 

 

"נשתדל שזה לא היה קשור לקבר רחל"

AdTone "רוכב" על סלאקט, מותג סלולר שעושה שימוש בתשתית של פלאפון. לשאלה מדוע לקוחות יסכימו מרצונם לספוג תכנים פרסומיים בעולם בו הם רק מנסים להתחמק מהודעות סמס מציקות ושיחות טלפון של משווקים, ענה גפן: "זה לא הם שיקשיבו לפרסומות, אלא מי שמתקשר אליהם. ולגבי הסמסים - נשתדל שזה יקרה פעמיים בשבוע, ורק תכנים שקשורים בקופונים והטבות, לא קבר רחל".

 

בעצם הפרסומות יהוו צליל המתנה, אך לטענת גפן, זמן ההמתנה למענה יהיה זהה כמו אצל כל אדם - לא תהיה המתנה ממושכת יותר למי שמתקשר ללקוחות החברה. לשם הפעלה הלקוחת יצרכו להוריד אפליקציה, "כי אנחנו רוצים וודא שאלה לקוחות מחזיקי סמארטפון, ולא למשל גורם מסחרי או טאבלט שמשתמש בדאטה שלנו בלבד", הוא טוען. "האפליקציה גם היא תאפשר הטבות וקופונים ונשלח גם אימיילים מדי יום עם הטבות מטעם גורמים מסחריים".

 

הלקוחות הם של סלאקט או שלכם?

"סלאקט נותנת לנו את התשתית, אבל המנויים נחשבים שלנו. אנחנו מייצגים את הלקוחות האלה ומשלמים עליהם. חברות חיצוניות שרוצות לשווק לא ישווקו לצרכן ללא אישור מאיתנו. כמובן שגם הלקוח עצמו לא יכול לעדות הצבעות סמס לאח הגדול או כל מיני דברים שחורגים מהתוכנית".

 

נקודות התורפה: 5 ג'יגה בתשלום, מועד התחלת הפעילות לא ברור

לחבילה יש כמה נקודות תורפה. אחת מהן היא העובדה שכרגע אפשר אמנם להירשם, אבל השירות עדיין לא עובד. בינתיים לא גויסו בכלל מפרסמים, וגפן צריך להגיע קודם ל-50 אלף נרשמים לפני שיחל לחפש אחריהם ולפתוח את השירות.

 

רישום דרך אתר האינטרנט של החברה עולה 10 אג' באשראי, "דמי רצינות". כרטיס סים יעלה 99 שקל וייאסף במעבדות ברחבי הארץ, ויאפשר שימוש ברשת דור 3 בלבד. נפח חבילת הגלישה מאכזב - רק 3 ג'יגה, אבל ניתן להוסיף נפח נוסף ב-9 שקל לג'יגה, בטווח של עד 5 ג'יגה. חבילה של 5 ג'יגה תעלה 17 שקל לחודש. 3 ג'יגה זה כאמור - בחינם.

 

אחרי שנה - ייתכן שזה יעלה כסף

גם שיחות לחול ומחו"ל אין עדיין. "כרגע הלקוחות חסומים לזה", מסביר גפן, "אבל לקוח שמעוניין בשירות בכל זאת, יצטרך ליצור איתנו קשר בשירות הלקוחות וזה יתאפשר".

 

למה הרישום באתר, אם אני לא מקבלת שירות מחר?

"הרישום באתר מהווה רישום מקדים. אנחנו אוספים נתונים על הלקוחות: סוג הסים שלהם, מאיזו רשת הם מגיעים, אם הם רוצים מספר חדש או ניוד, מאיזה אזור בארץ הם - כדי שנדע כמה מעוניינים ואיפה להפיץ את כרטיסי הסים".

 

99 שקל זה יקר לכרטיס סים.

"99 שקל זה תשלום חד פעמי לא רק על עלות הסים, אלא גם על התפעול, הלוגיסטיקה והשירות לשנה, שהוא ללא דמי מנוי חודשיים. אין צורך באמצעי תשלום קבוע אנחנו לא שומרים מספר כרטיס אשראי".

 

מה קורה אחרי שנה?

אם תהיה עלייה חדה במחירי התקשורת, נמשיך לפעול, אבל במסלול שיעלה כסף. מסלול מסובסד. אם לא תהיה עלייה - נישאר באותה מתכונת".

 

אלו פרסומות?

"של רשתות ארציות, לא של עסקים קטנים, לפחות לא בהתחלה. עסקים שיש להם רשת, כך שיינתן מענה רחב למי שיקשיב לפרסומות. אנחנו לא מפרסמים מיקום של משתמש, לא חודרים לפרטיות שלו. רק לוקחים שם, גיל ועיר, אבל לא פנינו למפרסמים עדיין כי אנחנו תלויים במספר המשתמשים שיירשמו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים