שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רנו קדג'אר במבחן ראשון - בלי דעות קדומות

    רנו קדג'אר מחזיר את רנו לקטגוריית הפנאי הקומפקטית ממנה נעדרה תקופה ארוכה. הוא מציע בעיקר עיצוב נאה וייחודי ומנוע דיזל חסכוני במיוחד. האם זה מספיק משכנע מול החזית הקוריאנית?

    הקדגא'ר, הוא הקרוסאובר החדש של רנו, אח גדול לקפצ'ור שיתמודד בקטגוריה מממנה נעדרה רנו מאז הפסקת שיווק הקוליאוס הכושל. הקדג'אר הוא אח כמעט-תאום לניסאן קשקאי, אחד מרבי המכר בקטגוריה שזוכה למוניטין מצוין, להבדיל ממרבית דגמי המותג הצרפתי. לקחנו אותו למבחן ראשון על כביש ישראלי, והתוצאות לפניכם.

     

    מתחרים: ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 150 אלף שקל (145 אלף שקל)

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)
    טוב:
    עיצוב, ביצועים, צריכת דלק

    בסדר: תא נוסעים, איכות נסיעה

    טעון שיפור: תפעול, אבזור בגרסת הבסיס

    ציון סופי:

     

    איך נראה

    העיצוב החיצוני נאה ומרשים בזכות סבכה קדמית גדולה עם לוגו רנו ענק (ותודה לחטיבת המשאיות), יחידות תאורה משולבות לד, בתי גלגל מודגשים ומגני פלסטיק מסיביים ושחורים סביב המרכב. עיצוב הפנים לעומת זאת שגרתי יותר, ובמפתיע נטול שאר רוח. יש יריעות פלסטיק שחור באיכות סבירה, לוח מחוונים דיגיטאלי (מצועצע-משהו) ונראה שהיה מקום למסך מגע גדול יותר בקונסולה המרכזית. מערכת ההפעלה בעברית מציעה מידע רב ומוסיפה אלמנט חביב כמו חיישן סילוק ריחות, אבל היא מסורבלת לתפעול ומחייבת ניווט מגושם בין התפריטים השונים גם לטובת פעולות פשוטות - בחירת תחנת רדיו למשל.

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)
    גם תאי האחסון מעטים (צמד מחזיקי כוסות קטנים מלפנים, אין תא למשקפיים) אבל תאורת לד פנימית נראית מצוין. המושבים טובים, נוחים ותומכים, ושטחי החלונות גדולים ומציעים שדה ראיה טוב. אך לגלגל הגה טווח כיוון מוגבל למרחק, והוא ממוקם - כמעט כרגי אצל רנו - בזווית אופקית מדי. למרות בסיס גלגלים קצר ביחס למתחריו (264.7 ס"מ), המושב האחורי בקדג'אר מציע מרווח טוב, אך הוא נטול פתחי מיזוג. לתא המטען נפח נדיב (472 ליטר) והוא שימושי, בזכות סף רחב ונמוך ורצפה כפולה, אך הוא מכיל גלגל חלופי קטן בלבד.
     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)


    גרסת "לייף" הבסיסית (ב-145 אלף שקל) כוללת בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר "17, אך נעדרת מסך מגע ומערכות בטיחות מקוריות, ומסתפקת בשש כריות אוויר ומערכת מובילאיי המזהירה מפני תאונה. גרסת "זן" (ב-150 אלף שקל) מוסיפה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "7, תפריט מלא בעברית ומצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם (הדגם הראשון מאז המגאן II שמוותר על מפתח הכרטיס), מראות מתקפלות חשמלית ומערכות בטיחות מקוריות כמו התראה על סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח-מת, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי מאור נמוך לגבוה).

     

     

     

    איך נוסע

    הקדג'אר מוצע עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר או עם טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר (המוכר מהפלואנס) בגרסה הנבחנת. לוגם הסולר מפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד ומספק ביצועים טובים מאוד, בעיקר בתאוצות ביניים תודות לזמינות כוח מצויינת (25.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד) ותיבת הילוכים מהירת-תגובה. מנגד, המנוע רועש ומטרטר בכל תאוצה ועשוי להוות מכשול בקטגוריה עם רוב למנועי בנזין. מערכת עצר-סע המדוממת את המנוע בעצירה, איטית למדי בהתנעתו מחדש בתחילת נסיעה.

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

    כיול המיתלים נוקשה יחסית, וגם אם ספיגת השיבושים בתנועה עירונית טובה יחסית, רמת הנוחות אינה גבוהה. מנגד הוא שומר על ריסון טוב בכביש מהיר, שם גם רעש המנוע פחות מוחשי ובידוד בידוד רעשי הדרך והרוח טוב למדי. התנהגות הכביש טובה תודות לכיול הנוקשה, עם זוויות הגלגול קטנות יחסית, אחיזת כביש גבוהה ונכונות לשינויי כיוון - הכל ביחס לקטגוריה כמובן. להגה משקל טבעי אך הוא נעדר משוב. צריכת הדלק הייתה מרשימה לטובה; 18.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

    איך בסוף

    הקדג'אר מציע את התפריט ההולם בקטגוריה; עיצוב נאה ומרשים, תנוחת ישיבה גבוהה מעט ותא נוסעים שימושי. ובזמן שלגרסת הבנזין יהיה קשה להתמודד מול להיטי המכירות הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, הדיזל מציע חבילה מעניינת במיוחד בזכות ביצועים טובים, איכויות נסיעה גבוהות ובעיקר צריכת דלק נמוכה במיוחד - חסכונית כמעט פי 2 מדגמי הבנזין של המתחרים.

     

    בשונה מהפלואנס והמגאן דיזל, שניצבו כאלטרנטיבות למשפחתית עם מנועי בנזין במחיר כמעט-זהה, הקדג'אר מעט יקר מגרסאות בנזין מקבילות. מאידך, הוא רכב הפנאי עם מנוע דיזל הזול בקטגוריה, 25 אלף שקלים פחות מניסאן קשקאי למשל. אלו הופכים אותו אטרקטיבי במיוחד (אבל לא רק) עבור נהגים שצוברים קילומטרז' רב החושקים ברכב פנאי, אך נמנעו ממנו עד עתה עקב החשש (המוצדק) מתדירות תדלוק ועלות גבוהה.

    רנו קדגאר

    רנו קדג'אר
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,461 סמ"ק / סולר
    הספק מרבי 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 6 יחסים
    אורך 444.9 ס"מ
    רוחב 183.6 ס"מ
    גובה 159.8 ס"מ
    בסיס גלגלים 264.7 ס"מ
    משקל 1,482 ק"ג
    נפח תא מטען 472 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.7 שניות
    מהירות מרבית 181 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 26.3 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 99 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15
    מחיר רכב מבחן (בסיס) 150 אלף שקל (145 אלף שקל)
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים