מכירות המחשבים הניידים: לנובו עקפה את HP
בצל המשך הירידה בהיקפי המכירות, הפער בין שלושת המובילות של שוק הניידים לבין כל יתר היצרניות צומח באופן משמעותי, וגם מספק לנו מובילה חדשה בקטגוריה
כמו רוב הקטגוריות בעולם המחשבים - נראה שגם תחום המוצרים הניידים ממשיך לחוות הצטמצמות והצטמקות לא ממש נעימה, אשר פוגעת בכל השחקניות כמעט ללא יוצא מן הכלל.
עוד כתבות באתר HWzone:
דרך חדשה: Xperia X תהיה משפחת הסמארטפונים האחת והיחידה של סוני
הגיע הזמן לעדכן: מנהלי התקנים טריים מ-NVIDIA ומ-AMD
המפרט הטכני של ה-GTX 1070 נחשף: צפוי לכבוש את השוק בקלות
לפי נתונים של חברת סקר השוק Trendforce, היקף מכירות המחשבים הניידים בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2016 עמד על כ-35.6 מיליון יחידות, והיווה ירידה של 7.3 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2015 - וירידה גדולה עוד הרבה יותר של כ-19 אחוזים לעומת הרבעון האחרון של שנת 2015.
עם זאת, מי שיכולה למצוא סיבות לאופטימיות במצב החדש היא לנובו הסינית, שרשמה ירידה של 10 אחוזים בלבד בהיקף המכירות לעומת סוף השנה שעברה, הגדילה את נתח השוק היחסי שלה לכ-22.2 אחוזים - והפכה להיות יצרנית המחשבים הניידים הגדולה ביותר (בתוספת להיותה יצרנית המחשבים האישיים הכללית הגדולה ביותר), על חשבונה של HP אשר ספגה ירידה של כ-21.2 אחוזים בהיקף המכירות שלה.
במקום השלישי נותרה לה חברת דל, שגם הצליחה להגדיל את הפער היחסי בינה לבין אסוס, אייסר ואפל שנמצאות אחריה ברשימה, וספגו כולן צמצום של כ-25 אחוזים ומעלה במכירות לעומת הרבעון הסופי של השנה שעברה. מכה קשה במיוחד נרשמה אצל אפל, כאשר מכירות דגמי ה-MacBook שלה קרסו בלא פחות מ-40.4 אחוז. מן העבר השני סמסונג רשמה צמיחה גדולה בהיקף המכירות שלה, אם כי נתח השוק הכולל שלה הוא עדיין נמוך מאוד ועומד כעת על כ-2.2 אחוזים בלבד, שמספיקים למקום שמיני ברשימה התחרותית הזו.
ההשוואה בין רבעונים עוקבים אינה הוגנת במיוחד, שכן הרבעון האחרון של כל שנה ידוע בחוזקו לעומת הרבעון הראשון של שנה חדשה שמגיע אחרי עונות הרכישות הבולטות של זמן תחילת הלימודים ושל חגי סוף השנה הלועזיים, אך המגמה היא בכל זאת ברורה - שלוש היצרניות הבולטות הצליחו לאבד נתח שוק קטן יותר לעומת אלו שנמצאות אחריהן ברשימה, ונראה כי פני השוק הם להמשך מגמת התכנסות, אולי על ידי איחוד הכוחות בין פוג'יטסו, טושיבה ו-Vaio שעליו דובר ברחבי הרשת כבר כמה וכמה פעמים.