שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    תצפיתניות התלוננו על מחסור במים. המג"דית סימסה להורים: "הבעיה נפתרה"

    תצפיתניות בגבול מצרים מחו על מחסור במים ובחשמל, ההורים זכו למענה ישיר מהמפקדת בשטח: "כמפקדת, כאימא וכאזרחית בחרתי לממש את חובתי ולכתוב לכם. באופן אישי עסקתי בתיקון המזגן, נמשיך לדאוג להימצאות מקורות שתייה"

     

     

    הודעת המפקדת להורי החיילות  ()
    הודעת המפקדת להורי החיילות

     

    עד כמה להורים יש השפעה על צה"ל, ועד כמה בצבא נענים לדרישותיהם להיות מעורבים בנעשה בו? תלונותיהן של תצפיתניות בגבול מצרים על מחסור במים ועל תנאי שירות מאתגרים מאפשרות ללמוד פרק או שניים על השינויים המחלחלים לצה"ל, ועל הקשר הישיר בין מפקדים להורים, קשר שלא היה קיים בעבר.  

     

    תצפיתניות העלו לפייסבוק פוסט שבו כתבו כי בבסיס שבו הן משרתות יש באופן תדיר הפסקות מים, ובגינן לא ניתן להתקלח, להתפנות לשירותים או לשתות: "בימי עומס חום כפי שהיה בימים האחרונים בנגב אי אפשר להתקיים בלי מים. לא ייתכן שהתקלה הזו חוזרת על עצמה שוב ושוב. יש שעות קבועות של הפסקות חשמל, שבהן אנו ישנות בלי מזגן ובלי מאוורר. התפקיד שלנו קשה, משמעותי וחשוב ואנו עושות אותו באחריות רבה. את המינימום תנאים מגיע לנו".

    סא"ל אושרת בכר (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
    סא"ל אושרת בכר(צילום: דובר צה"ל)
     

    "דואגים בכל העת לתנאי מחיה מצוינים לבנות". ה-SMS של המג"דית ()
    "דואגים בכל העת לתנאי מחיה מצוינים לבנות". ה-SMS של המג"דית

    בצה"ל עדיין שוקלים אם להעניש את החיילת שפרסמה את הפוסט, או לכל הפחות לערוך לה שיחת הבהרה ואזהרה, מאחר שלפי הפקודות אסור לפרסם פוסטים מסוג זה. הוא אף הפך לוויראלי בשבוע שעבר, ועורר גם את זעמם של הורי החיילות. ynet פנה בנושא לדובר צה"ל והתקלה תוקנה. אמה של אחת החיילות אמרה ל-ynet כי "יש פה גם הורים לחיילות שכן רוצים להוציא את זה החוצה, כדי שזה לא יקרה שוב", אף שמדובר בתקלה זמנית.

     

    ההורים זכו הפעם להודעת SMS מהמפקדת של בנותיהן. המג"דית סא"ל אושרת בכר, מפקדת גדוד האיסוף הקרבי "איתם" החולש על גבול מצרים, כתבה להם: "הורים יקרים. כמפקדת, כאימא וכאזרחית במדינה בחרתי לממש את חובתי ולכתוב לכם לאור הפרסומים. באשר לסוגיית המים במוצב קציעות כפי שפורסם על ידי חיילת או מספר חיילות (בנותינו).

     

    "לאור פיצוץ בצנרת/ תחזוקת צינור במרחב קציעות, נותקו הבסיסים והיישובים האזרחיים ממקור מים למשך כמה שעות (זו אינה הפעם הראשונה). מהיוודע לנו כי אין מים דאגנו לעוקב מים ולהימצאות ג'ריקן. בנוסף ישנם בקבוקי מים במקררים. נמשיך לדאוג להימצאות מקורות שתייה".  


     

     



    הפוסט של התצפיתנית: אין מים, אין חשמל  ()
    הפוסט של התצפיתנית: אין מים, אין חשמל

     

    בנוגע לתלונות התצפיתניות על מזגן מקולקל בחום הלוהט של הנגב והערבה, כתבה: "באופן אישי עסקתי בתיקון המזגן היות שהגיעו אנשי תחזוקה לתקן ונדרשו לחלקים נוספים אשר הגיעו ביום א' – בפועל החדר לא נדרש ללינה בסופ"ש כך שאף חיילת לא נפגעה מכך".

     
    סא"ל בכר, המג"דית הקרבית הראשונה בצה"ל, אף ציינה בפני ההורים כי "אני מבטיחה לכם כי אנו דואגים בכל עת לרווחת הפרט ומתן תנאי מחיה מצוינים לבנות, שכן הן מבצעות עבודת קודש והן יותר מראויות לתנאים טובים. לאחרונה התקנו להן מטבח חדש, מועדון חדש, תנור ומוצרי חשמל נוספים וכן פינת ישיבה לרווחתן. לכל שאלה אשמח לעמוד לרשותכם". היא אף פרסמה בהודעה את מספר הטלפון הנייד שלה וצירפה תמונות המתארות את מתקני המחיה של התצפיתניות.

     

    התנהלותה נתפסת אולי כיוצאת דופן ויכולה לעורר התנגדות מצד דורות קודמים של מפקדים שתומכים בגישת ה"דיסטנס" הישנה, אך מדובר במגמה של הצבא בעשור האחרון, מתוך גישה לקרב את ההורים ואף להיעזר בהם לפתרון בעיות ולקידום ילדיהם בצבא.

     

    למרבית ההורים יש מספרי הטלפונים הניידים של מפקדי ילדיהם בכל הרמות, ואלה מזמינים אותם לימי הורים בבסיסים. חלק מהמפקדים, בהם מפקד חטיבת השריון 401 לשעבר אל"מ עינב שלו, אף חילקו מגנטים למקרר לבתי החיילים, עם פרטי ההתקשרות הישירים עבור ההורים ללשכת המח"ט.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים