שתף קטע נבחר

צילום: shuttrstock

האבא שמבקש מכם "אל תתרבו"

לאחר שחלה בסרטן לפני כמה שנים פתח שמוליק דורינבאום את דף הפייסבוק "אל תתרבו", שבו עולים סטטוסים על אנשים "שלא צריכים להביא ילדים לעולם". מאז הוא החלים ואפילו הפך לאבא, אבל הסטטוסים והסרטונים הקורעים ממשיכים להיות להיט רשת

 

 

מה הקשר בין אנשים שמגלים לכם את הסוף של הסרט, אנשים שעושים לעצמם לייק בפייסבוק וגם כאלו ששמים את הכפית מהקפה בתוך הסוכר? כולם זוכים, כל אחד בתורו, לקבל סטטוס משעשע בדף הפייסבוק "אל תתרבו", שלו כמעט 50 אלף עוקבים. את העמוד מפעיל שמוליק דורינבאום (35), מנהל תחום SEO בקבוצת אנגורה מדיה, נשוי פלוס ילדה וכלב שעונה כשקוראים לו.

 

לעמוד "אל תתרבו"

 

רוצים לעקוב אחרי שמוליק? לחצו כאן

 

אז איך הכול התחיל?

"האמת שהסיבה הייתה עצובה/מצחיקה, תלוי איך מסתכלים על זה", מגלה דורינבאום. "ב-2012 עברתי שנה לא קלה בה חליתי סרטן, (היום אני בריא כמו שור עם כרס) ואחד הדברים שאמרו לי בזמנו הוא שאולי לא אוכל להביא ילדים, (גם זה ברוך השם, בסדר גמור - הבאתי ילדה לתפארת) אז אמרתי לעצמי 'אני? דווקא זה ששומר חוק, שומר שלא לנסוע ברמזור כתום ולא לעשות קריוקי בחמישי לפנות בוקר?' החלטתי ללכת עם הדאחקה הזו רחוק ופתחתי עמוד שיקרא לאלו ש*לא* אמורים מלכתחילה להתרבות, החל מאלו שמצרפים אותך לקבוצות בפייסבוק מבלי לשאול אותך ועד לאלו ששמים את הכפית של הקפה בתוך הסוכר ואז הוא נראה כאילו הוא נגוע בכינים. אז במקום להגיד לאנשים 'תמותו' רק רציתי לוודא שלא יהיו עוד כמותם".

 

 (צילום מסך מתוך פייסבוק)
(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

ומה המטרה של הדף?

"האמת שאני דואג שזה יצחיק כמה שיותר ויעיק כמה שפחות", מסביר דורינבאום. "קל מאוד להעיק היום בעידן הפייסבוק, אם זה קצת לא מצחיק אני מקבל תגובות ישר של 'פחחח אני מוריד את הלייק שלי' כאילו זו מניה בבורסה, אבל עדיין אני רוצה לדאוג שיהיה כמה שיותר 'מבדר' ולא מעיק, עם פוסטים של שיימינג ושטויות על ערסים בכנרת".

 

על מנת לנהל דף פייסבוק צריך להשקיע לא מעט זמן, אבל מנגד אין תמורה כספית להשקעה. "יש לי את האגו הפנימי שלי שרוצה עוד ועוד לייקים לסטטוסים הטובים שבחרתי מהפיד הקבוע שלי וכמובן בנוסף, אוסף אדיר משלי להומור איכותי, חד ושנון במיוחד", הוא אומר. "לפעמים אני משקיע קצת יותר מדי, אבל זה הכל באהבה, אחרי הכל העמוד מצליח לעשות כמה דברים בו זמנית, האחד - להצחיק אנשים, כי באמת הסטטוסים שאני מעלה הם מאוד ממוקדים ומצחיקים, השני - לגרום לצייצנים מוכרים יותר או פחות, לקבל עוקבים חדשים לפרופילים האישיים שלהם (גם הם עובדים לא פחות קשה). בנוסף, אפילו פתחתי מחולל סטטוסים לאנשים שרוצים לשלוח לנו באתר שפתחתי במיוחד (dont.co.il/meme)".

 (צילום מסך מתוך פייסבוק)
(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 (צילום מסך מתוך פייסבוק)
(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

כמובן, אין כמו לקבל תגובות אוהדות לעמוד בכללי או לפוסט מסוים בפרט. "האמת שהתגובות די מפרגנות, באמת שאספתי לייק אחרי לייק, עוקבים ואנשים שמבינים כבר את הז'אנר בעל פה ויודעים מה הכוונה שלנו. אנחנו לא עושים שיימינג כמו שזה פשוט לצחוק מהכל", אומר דורינבאום. "מה גם, שאחד הדברים שהביאו את גל הלייקים הגדול היה הסרטון הראשון של 'אל תתרבו' שהגיע ל600,000 צפיות לא מזמן. אז כל מי שהגיע, הגיע עם מטרה לצחוק על אותו סגנון פוסטים כמו שהיה בשיר".

 

לדורינבאום יש מסר לכל מי שמותחים ביקורת על מנהלי העמודים. "רוב מנהלי העמודים בפייסבוק קורעים את עצמם בשביל להביא לייקים לסטטוסים ולייקים לעמוד, מאתרים/עורכים/ מעלים סרטונים/ משלמים מאות שקלים על חשיפה (יש אחוזי חשיפה אפסיים עד כאב במידה ולא ידעתם) ואז מגיעים מגיבים שכותבים 'חלששששששש לכו תלמדו להצחיק יא מעאפנים'. אל תשכחו, מאחורי כל עמוד יושב בן אדם שקורע את עצמו בשביל לבדר אחרים, רק מזכיר. פרגנו, אל תחפשו שיימינג", אומר דורינבאום.

 

ולסיכום - איפה אתה רואה את העמוד בעוד שנתיים?

"עם המונתלאפים לייקים לעמוד, פייר, מגיע לנו, לא?" מסכם דורינבאום.

 

יש לכם דף עם יותר מ-10,000 עוקבים ואתם גם מעוניינים להופיע במדור?

שלחו מייל ל-yaron-d@ynet.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מתוך פייסבוק
לוגו הדף
צילום מסך מתוך פייסבוק
מומלצים