שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורשה פנאמרה חדשה בישראל - החל מ-985 אלף שקלים

    פורשה פנאמרה החדשה הוצגה בעולם ותגיע בחודש נובמבר לישראל. מחירה של הסדאן הראשונה והיחידה בארסנל של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית - בין מיליון ומיליון שקלים וחצי

    פורשה פנאמרה חדשה הוצגה, ותגיע בעוד מספר חודשים ארצה. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה חשפה דור חדש לפנאמרה, מכונית הסדאן (ארבע דלתות) הראשונה בתולדות החברה שהוצגה לפני כשבע שנים, ואחראית לגידול ניכר במכירות. היבואנית לישראל, אורכיד ספורטס קארס, מעריכה כי בחודש נובמבר יגיעו ארצה מכוניות חדשות, שמחירן ינוע בין 985 אלף שקלים ו-1.445 מיליון שקלים.

     

     

    הדור החדש מבוסס על פלטפורמה (MSB) משותפת לבנטלי קונטיננטל ופליינג-ספר העתידיות, והיא ארוכה ב-3.4 ס"מ (504.9 ס"מ), רחבה ב-6 ס"מ (193.7 ס"מ) וגבוהה ב-0.5 ס"מ (142.3 ס"מ) מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים שצמח בשלושה סנטימטרים (295 ס"מ). שינויים אלה אמורים לסייע להגדלת המרווח בתא הנוסעים, כמו-גם צמיחה ניכרת בנפח תא המטען שמציע כעת 495 ליטר (תוספת של 50 ליטר). חלקי מרכב שונים, כמו מכסה המנוע, תא המטען, הגג והכנפיים, עשויים אלומיניום ותורמים למשקל עצמי דומה לדגם היוצא למרות הצמיחה בממדים.

     

     

    העיצוב החיצוני שומר על קשר ישיר לדגם הקודם, ונראה יותר כמתיחת פנים מקיפה. עיקר השינויים הם ביחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, פגוש קדמי אגרסיבי יותר, פתח אוורור גדול יותר בכנפיים הקדמיות וספוילר אחורי מתרומם חשמלית - אשר גדל משמעותית. בתא הנוסעים מסתכמים השינויים בידית הילוכים בסגנון ג'ויסטיק, גלגל הגה דומה לזה של מכונית העל 918 ספיידר, כולל חוגת בורר מצבי נהיגה. וכמובן שיש מסך מגע גדול - "12.3.

     

    לרשימת האבזור בתוספת תשלום הצטרפו חלון שמש פנורמי, עיסוי במושבים ומערכת שמע של חברת בורמסטר, מיתלי אוויר אדפטיביים עם שלושה מצבי קשיחות, מוטות מייצבים דינמיים, היגוי אחורי אקטיבי ובקרת הכוונת מומנט. הפנאמרה תציע מערכות בטיחות מתקדמות מקובלות בקטגוריה, כמו-כמו ראיית לילה תרמית, אפשרות לנהיגה אוטונומית עם בקרת שיוט אדפטיבית במסוגלת לצפות עד 3 ק"מ לפנים באמצעות שילוב בין מצלמה רדאר ומערכת ניווט.

     

     

    בשלב ראשון תצוייד הפנאמרה עם צמד מנועי טווין-טורבו בנזין חדשים; גרסת 4S עם מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר ו-440 כ"ס, תוספת של 20 כ"ס לעומת מנוע 3.0 ליטר היוצא. בחרטום גרסת הטורבו יש מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר המפיק 550 כ"ס, תוספת של 30 כ"ס לעומת ה-4.8 ליטר היוצא. שני המנועים משודכים לתיבת PDK כפולת-מצמד חדשה עם 8 הילוכים והנעה כפולה-קבועה. יחידות ההנעה החדשות משפרות את זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות (4.2 שניות ל-4S ו-3.6 שניות לטורבו) ואת צריכת הדלק שקוזזה בכ-11%; 12.3 ק"מ לליטר ב-4S ו-10.7 ק"מ לליטר בטורבו.

     

     

    בנוסף תוצע גם פנאמרה דיזל עם מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, אשר מפיק - בסיוע צמד מגדשי טורבו - 422 כ"ס. בשנה הבאה יצטרפו להיצע מנועי V6 טורבו-בנזין ודיזל בהספק נמוך יותר בגרסאות הבסיס, כמו-גם גרסה היברידית נטענת.

     

     

    בפורשה מתגאים כי פנאמרה בגרסת טורבו הבכירה, הקיפה את מסלול הנורבורגרינג בזמן של 7 דקות ו-38 שניות, 18 שניות פחות מזמן ההקפה של הדגם היוצא, וזמן המאפשר לה להחזיק בתואר מכונית הסדאן 4 דלתות המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים