שתף קטע נבחר

שוק של כ-180 מיליון ש' - כך נחלקת עוגת בגדי הים

לפי הערכות, רשתות האופנה מהוות 28% מהשוק מבחינת מספר פריטים שנמכרים, אך רק 10% מהכסף שהוא מגלגל. מותגי בגדי הים מהווים כ-45% מכלל השוק בישראל מבחינה כמותית ומחזיקים 65% מהכסף שמגלגל השוק. מכירות בגדי ים מחו"ל דרך האינטרנט בעלייה, אך נתח השוק שלהן עדיין קטן

שוק בגדי הים בישראל מגלגל לפי הערכות 180 מיליון שקל. השוק בישראל נחלק למותגים, מותגים פרטיים של רשתות הלבשה, רכישה ברשתות האופנה, רכישה באינטרנט, קנייה בשווקים, פריטים של מעצבות וייבוא אישי במזוודה.

 

המותגים מהווים כ-45% מכלל השוק מבחינה כמותית וכ-65% מהכסף שמגלגל השוק. מדובר בין השאר במותגי קבוצת גוטקס, קוברה ומותגי אקספוז (לי קופר, אקספוז, בננה, גלית לוי) וכן מותגים אחרים כגו אנדר, ספידו, ארנה אופנה ולויטקס.

שוק בגדי הים בישראל - פילוח כמותי ()
שוק בגדי הים בישראל - פילוח כמותי
 

המותגים הללו נמכרים בעיקר בחנויות הפרטיות ובמשביר, כשלמותג גוטקס גם חנויות משלו (למשל ביד אליהו בתל אביב, חנות אאוטלט בבאר שבע, חנות בהרצליה וחנות בדיזנגוף סנטר שמוכרת עונות קודמות). גם המתחרה הגדולה שלה, קבוצת אקספוז, מחזיקה חנויות משלה.

 

מותגי רשתות הלבשה תחתונה וחנויות מקצועיות: אפרודיטה, אינטימה, ג'ק קובה, גליק ואחרים מהווים כ-15% בכמות ו-18% במכר הכספי של השוק. זה כולל רק את מותגי הבית שלהן (הן מוכרות גם מותגים נוספים).

 

מותגי רשתות האופנה: מותגים כדוגמת זארה, המשביר, H&M , אמריקן איגל, H&O, Top 10, קסטרו, רנואר, הוניגמן, FOREVER2 הודיס ואחרות מהווים כ-28% מהמכר הכמותי, אך רק 10% מהכסף.

 

מכירות בגדי ים מחו"ל דרך האינטרנט, שנמצאות בעלייה, מהוות לפי ההערכות כ-5% בכמות ו-4% מהמכר הכספי.

 

מעצבות פרטיות (דרך פייסבוק, אינסטגרם, ואתרים) וכן ייבוא אישי (מטיילות שחוזרות עם בגדי ים מתאילנד) – מהוות כ-2% מהמכר הכמותי בשוק וכ-2% מהמכר הכספי, לפי הערכה גסה.

 

שווקים וחנויות עודפים מהווים כ-8% עד 10% בכמות ו-2% במכר הכספי שמגלגל השוק. 

 

שוק בגדי הים בישראל - פילוח כספי ()
שוק בגדי הים בישראל - פילוח כספי
 

מבחינה קמעונאית, השוק נחלק לרשתות הלבשה תחתונה, רשתות אופנה וחנויות פרטיות שמחזיקות בעיקר נתחי השוק.

 

רוב רשתות ההלבשה התחתונה מוכרות גם מותג פרטי וגם מותגים. עקב כך הן מוכרות כ-38% ממספר בגדי הים שנמכרים בארץ, ומבחינה כספית מחזיקות כ-52% מהשוק.

המתחרים: טופשופ פונה לצעירות עם קנדל וקיילי (בתמונה) ג'נר ()
המתחרים: טופשופ פונה לצעירות עם קנדל וקיילי (בתמונה) ג'נר

רשתות האופנה: קסטרו (צילום: אודי דגן) (צילום: אודי דגן)
רשתות האופנה: קסטרו(צילום: אודי דגן)
  

רשתות האופנה לא מוכרות מותגים שאינן שלהן (למעט קסטרו שאוברזון יצר קולקציית קפסולה עבורה) והן כאמור מהוות 28% מהכמות, אך רק 10% מהמחזור הכספי שמגלגל השוק.

 

מכאן ש-66% מהכמות ו-62% מהכסף, נמצא ברשתות ההלבשה התחתונה, המשביר ורשתות האופנה.

 

הגורם המשמעותי הבא בקמעונאות בגדי הים הוא החנויות הפרטיות, שחלקן בנתח שוק הולך ויורד משנה לשנה. ההערכה היא שהן מוכרות כ-20% מהכמות ומגלגלות כ-30% מהכסף. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יניב אדרי
קמפיין של גוטקס
צילום: יניב אדרי
מומלצים