שתף קטע נבחר

בגדי ים, לא כזה פשוט

אנחנו ממשיכים לשדרג לכם את הקיץ. בשבוע שעבר התמקדנו במראה העור וצמצום הזיעה, והפעם נעזור לכם לקנות בגד ים, בעזרת קרן גסנר, המעצבת של ‘גוטקס’

בטיימינג מתוזמן היטב הגיע בשבוע שעבר למיאמי צוות העיצוב של חברת גוטקס הישראלית. בשנה הקרובה יחגגו בחברה הוותיקה 60 שנות פעילות ולכבוד החגיגות בחרו להציג בתצוגת אופנה במיאמי את קולקציית הקפסולה הייחודית שעוצבה לחגיגות. "כבר 11 שנים שאני מגיעה להציג קולקציה במיאמי, לפני עשו את זה לא מעט שנים", מספרת קרן גסנר, המעצבת הראשית של בית האופנה, בתום סוף שבוע ארוך בארה"ב.

 

לכבוד החגיגות הציגו בגוטקס קולקציה עשירה ויוקרתית שמורכבת מתכשיטים של ממש. "לא מדובר בתכשוט עדין כמו שרואים לפעמים בבגדי ים, אלא ממש בשרשראות, פנינים, חישוקים שבגדי הים ממש תפורים עליהם. כמובן אחרי שעברו את כל העיבודים והבדיקות הנדרשות".

 

תכשוט הוא אביזר סמלי לחגיגות של המותג הישראלי שמאז הקמתו נחשב יוקרתי, הודות למורשת שהשאירה לאה גוטליב. גוטליב ובעלה ארמין עלו לישראל אחרי השואה בשנת 1949. בהונגריה ייצרו מעילי גשם, וכך ניסו להתפרנס גם בישראל, כשתפרו אותם בדירתם בדלה ביפו.

 

בתוך זמן קצר קיבלו הזמנות מיצרני מעילי גשם נודעים בתל אביב. לאה גזרה את המודלים ועיצבה דגמים חדשים. כעבור שנה העתיקה המשפחה את מגוריה ועסקיה לצפון תל אביב. אחרי חמש שנות עבודה חששו להשקיע בייצור של מעילי גשם בישראל וכך ב-1956 החליטו לנסות את מזלם בייצור בגדי ים. בתוך זמן קצר היתה דירת המגורים שלהם קטנה מכדי לשמש בית מלאכה, ועם המעבר למפעל ברחוב הגדוד העברי בתל אביב החלה תנופת הייצור לשוק המקומי. בעקבותיה גם בא היצוא לשווקים בינלאומיים.

 

שנים ספורות לאחר מכן, רכשה גוטליב מוניטין בינלאומי בעיצוב בגדי ים וחוף. ארמין נהג לומר על רעייתו כי היא מעצבת בגדי הים הטובה בעולם.והוא לא היה לבד, גם הטיימס הציג אותה כיצרנית בגדי הים המובילה בעולם ובספר "Great jewish women"מופיעה הישראלית לצד אנה פרנק וגולדה מאיר.

"הגברת גוטליב הייתה הראשונה לעשות בגדי ים יוקרתיים ולא פרקטיים בלבד. היא הייתה הראשונה שהשתמשה בטכניקות חדישות ונועזות. היא הייתה מובילה כבר אז, לא סתם הנסיכה דיאנה הייתה לקוחה קבועה, ודוגמניות כמו קלאודיה שיפר, טיירה בנקס, ועוד רבות לבשו אותו. “היא מיתגה אותו לעולם והיום", מספרת קרן, "אנחנו מוכרים ב-70 מדינות, בחנויות כלבו הגדולות ביותר".

 

בסוף השבוע האחרון, על אף שנים לא פחותות של משבר בענף ומשבר של החברה עצמה, מספרת המעצבת הישראלית, שהחסד לחברה המיתולוגית עדיין נשמר. "אני מקבלת תגובות מדהימות כאן על המותג, כולם מכירים את השם וגם את הגברת גוטליב".

 

לצד ההתרגשות נראה שהענף כולו עבר תמורות לא פשוטות. בשנים האחרונות המכירות באינטרנט, הייצור מסין, והרשתות הגדולות טרפו את הכללים, אבל בגוטקס מספרים שזה לא מדויק, בעיקר כאן בארה"ב. "ארה"ב היא מקום ראשון במכירות שלנו, רוסיה מקום שני", אמר מנכ"ל החברה."הבעיה היום שאין חנויות. אין למי למכור. בתי הכלבו בצרות וגם הם עושים מותג פרטי. מצד שני חנויות פרטיות הולכות ונסגרות. אבל דווקא רשתות האופנה הובילו אצלנו לעלייה במכירות". את התופעה מסבירים בחברה דרך המידות. "אצלנו, גם אישה בגודל 54 וגם אישה עם קאפ טריפל D יכולה למצוא בגד ים. אנחנו יכולים להחזיק מלאי עצום".

 

כבר שנים ארוכות שקרן מתמחה בתחום בגדי הים במסגרת המותגים השונים של החברה. "התחלתי בתור סטאז'רית עם גדעון אוברזון והפכתי ליד ימינו. לאורך השנים עברתי בין המותגים השונים שעונים על צרכים שונים והבנתי כמה חשובה בבגדי ים ההשקעה. כשאישה הולכת בים היא רוצה להרגיש בנוח, היא רוצה לטשטש ולהדגיש, היא רוצה להשתמש בבגד הים ככלי שיעשה לה טוב ויתן לה להרגיש טוב. בגד ים יכול לעשות את זה".

 

ממשיכה את דרכה של גוטליב. המעצבת קרן גסנר ()
ממשיכה את דרכה של גוטליב. המעצבת קרן גסנר

 

היכולת של פיסות הבד הזעירות הללו לשנות את החוויה של אישה בחוף הים, היא משמעותית לבגדרתה של קרן, ובעוד בגדי ים רבים מורכבים מהבדים המתאימים או הצבעים היפים, כדאי לחפש את בגדי הים שטכניקת התפירה והבד מהם עשויים מיועדים לשרת את הכמיהות השונות של הנשים שילבשו אותם. "בגד ים איכותי מחזיק זמן רב יותר. הבד והמבנה הפנימי שלו מושקע ומעוצב על בסיס מחשבה איך הוא משרת אותך ונשים מבינות את זה".

 

גסנר מציעה את הטיפים שלה לבחירת בגד ים. "הטיפ הכי גדול הוא לראות מבחר של דגמים ולראות עם מה את מרגישה הכי נוח, לא לבוא עם תפיסת גוף מסוימת אלא למדוד ולנסות, כי את עלולה לגלות שיש עיצובים שיכולים לשנות את כל מה שהפריע לך . יש לנו למשל, תת קולקציה שכולה מבד מחטב. בד עם אחוז לייקרה גבוה יחסית לאחרים. “לאישה שרוצה לטשטש את איזור הבטן כדאי לחפש בגד ים עם משחקי בדים על הבטן שעוזר לטשטוש. כדי להאריך את הגוף וליצור חיטוב אני ממליצה בגדי ים עם חתך שהולך במקביל לתפר הצד, ובגדי ים שמשחקים עם בדים וחיתוכי קווים שמחמיאים לגוף.

 

“לנשים אחרי לידה אני ממליצה לבחור בגד ים קאט אאוט גיטרה עם חתכים בצדדים או מחשוף וי עמוק שמחמיא באיזור החזה. למי שרוצה ללבוש ביקיני, מאוד אופנתי תחתון שמגיע בגזרה גבוהה. יש עיצובי גזרה גבוהה שהבדים שלהם עלולים ליצור את האפקט ההפוך לכן כדאי לשים לב איך שהוא מרגיש על הגוף. לנו יש בטנת רשת חזקה שמאוד מחטבת.

 

קטלוגים מיתולוגים ועיצובים קלאסיים. 60 שנה לגוטקס ()
קטלוגים מיתולוגים ועיצובים קלאסיים. 60 שנה לגוטקס

 

“עם חזה קטן אני מציעה להשתמש בקאפ, אבל לא כל קאפ. חשוב להבין שהמבנה הפנימי צריך להיות מאוד ושקע אחרת זה נראה לא טוב ובורח לצדדים. “הטרנד הכי אופנתי לבקיני השנה הוא סטרפלס, שבגלגול הזה מגיע עם קאפ. מאוד אופנתי גם בוסטייה כמו מחוך קטן שארוך עד קו המותן. נשים עם חזה גדול בוחרות משולש עם כתפייה ארוכה, הוא תומך ומחמיא, ויכול גם להכיל חזה יותר גדול".

 

אז מצאנו את עצמנו בגזרה הנכונה ועכשיו כדאי לקבל גם כמה עצות על האמירה האפנתית של בגדי הים שלנו. "מאוד אופנתי עכשיו גוונים כחולים, וזה נכון לכל הגוונים האפשריים של הכחול, מטורקיז ועד רויאל. גם מטאלי מאוד חזק עכשיו. כסופים ויותר אפורים. בתערוכה במיאמי נראה היה שזה מה שבקיץ הבא יהווה את בטרנד השולט".

 

אמירה אופנתית. מתוך הקטלוג של גוטקס ()
אמירה אופנתית. מתוך הקטלוג של גוטקס

 

אחת הסיבות להצלחתה של גוטקס היא ככל הנראה הפריטים המשלימים. זו היתה אחת החברות הראשונות שעיצבו אותם כחלק מקולקציות בגדי הים. קרן גוסנר מספרת שגם השנה, מלבד התחושה הנוחה שפריט משלים יכול להעניק, הוא אופנתי למדי. "לבגדי חוף יש חלק מאוד גדול. יש להם דרישה אדירה. זה טוטאל לוק וזה מאפשר תנועה ונוחיות בשלל פעילויות חוף, בריכה וקיץ. בחנויות בהן אנחנו מוכרים בארה"ב ומסביב לעולם יש דרישה להוסיף את הפריטים לקולקציות. פראו הוא עדיין פריט אופנתי והוא בסט-סלר. השנה יש מגוון של עיצובים, ואפשר ללבוש אותו על הצד, הצוואר, על המותן, כדאי לגוון. חוץ ממנו יש גאלביות גם ארוכות וגם עד הברך. יש קימונוס, יש כחצאיות חוף, יש שמלות חוף. השנה זה הלוק השולט".

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים