שתף קטע נבחר

סופית: ורייזון רוכשת את יאהו ב-4.83 מיליארד דולר

ענקית התקשורת הודיעה רשמית על רכישת יאהו והעסקה צפויה להיחתם ברבעון הראשון של 2017. ורייזון נבחרה לאחר 3 סבבי מכירה פומבית

לאחר 4 שנים של ניסיונות לא מוצלחים להחיות את החברה, יאהו חתמה היום (ב') על עסקת רכישה עם ענקית התקשורת ורייזון. זו האחרונה אישרה כי העסקה תהיה על סך 4.83 מיליארד דולר והיא צפויה להיחתם ברבעון הראשון של 2017.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

בבסיס רעיון הרכישה עומד המיזוג של יאהו עם הפעילות של AOL, שנקנתה על ידי ורייזון ב-2015 תמורת 4.4 מיליארד דולר. ורייזון נבחרה בתום מכרז בן שלושה סבבים ובסוף השבוע האחרון כבר החלו השמועות שהיא המובילה בין המתחרות.

 

מנכ"לית יאהו הנוכחית, מריסה מאייר, לא הצליחה להרים את החברה לגבהים בהם הייתה בעבר. מאייר שלחה דואר אלקטרונ לעובדים בו הודיעה כי היא מתכננת להישאר בחברה ולעבוד בשיתוף מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

כלי התקשורת בעולם מדווחים כי העסקה תכלול את שירותי האינטרנט של יאהו (יחד עם מיליארד המשתמשים החודשיים שלה) ונכסי הנדל"ן, שימכרו בנפרד. שווי שוק הנכסים נאמד ב-40 מיליארד דולרים. יאהו מצידה תישאר עם חקה בעליבאבא החזקות וקבוצת יאהו יפן. 

 

כמו כן, ורייזון לא מסתמכת רק על שירותי המובייל שלה כמנוע צמיחה, והודיעה על שינוי אסטרטגי: חיזוק תחום הווידאו והפרסום המקוון - שוק שנשלט היום בידי גוגל ופייסבוק. רכישת יאהו צפויה לסייע לה בעניין.

 

מנכ"ל ורייזון, לואל מק'אדם, התייחס בעבר לשמועות על הרכישה ואמר: רכישת יאהו תהיה הזדמנות לזכות בנתח שוק גדול יותר.

 

  


פורסם לראשונה 25/07/2016 08:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
AP
מריסה מאייר מנכ"לית יאהו
AP
מומלצים