שתף קטע נבחר

דו"ח: המתנה לרופא מקצועי בישראל - עד 3 חודשים ויותר

כ-15% מהאוכלוסייה אושפזו בשנה האחרונה בבתי החולים. דו"ח שמתפרסם היום מפרסם את מידת שביעות רצונם מהשירות הרפואי: התור לרופא מקצועי יכול לארוך 3 חודשים ויותר, 82% מרוצים מיחס הצוות המטפל באשפוז, 72% מהמבקרים בחדרי המיון הביעו שביעות רצון מהצוות ומהטיפול, ואף על פי כן כחמישית מהישראלים משתמשים בביטוחים פרטיים

82% מהישראלים שהיו מאושפזים בבתי החולים בישראל בשנת 2015 הביעו שביעות רצון מהטיפול הרפואי שקיבלו לעומת 18% בלבד שלא היו מרוצים או לא היו מרוצים בכלל. כך עולה מדו"ח שביעות רצון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום (ג).

 

כמחצית מהפונים לרופא מקצועי (48%) המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי. 24% המתינו בין שבועיים לחודש; 19% - 519.5 אלף איש - המתינו בין חודש לשלושה חודשים; 5% שהם 122.5 אלף איש, המתינו יותר משלושה חודשים עד לביקור.

 

19%, כמיליון בני 20 ומעלה, השתמשו בשנה האחרונה בשירותי בריאות פרטיים: יהודים (21%) ערבים (11%), שיעור דומה בקרב צעירים ומבוגרים.

 

שיעורי המשתמשים בשירותי רפואה פרטיים בערים הגדולות: 31% מתושבי פתח תקווה; 25% מתושבי תל אביב-יפו; 21% מתושבי חיפה; 21% מתושבי באר שבע; 17% מתושבי ראשון לציון; 14% מתושבי ירושלים.

 

 ( ) ( )

  

מרוצים מהיחס של הצוות הרפואי

הציבור גם מרוצה מהיחס של הרופאים והצוות הרפואי - 85% סבורים שהיחס היה טוב או טוב מאוד. 76% סברו שגם התנאים הפיזיים של האשפוז כמו מספר האנשים בחדר, האוכל ורמת הניקיון, היו טובים ומשביעי רצון.

 

בקרב אלו שביקרו בחדרי מיון - 72% היו מרוצים מהיחס של הצוות הרפואי לעומת 27% שלא היו מרוצים או לא היו מרוצים כלל. 61% העריכו את התנאים הפיזיים כתנאים טובים, לעומת 37% שסברו שהתנאים אינם טובים או אינם טובים כלל.

 

אצל רופאי המשפחה המצב טוב אפילו עוד יותר – 94% היו מרוצים מהיחס של הרופא, 90% היו מרוצים ממקום המרפאה ו-83% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המטפל.

 

בקרב אלו שפנו לקבל טיפול או ייעוץ אצל רופא מקצועי יש 90% של שביעות רצון מהיחס של הרופא המטפל, 79% של שביעות רצון משעות הקבלה של הרופא ו-78% של שביעות רצון ממקום המרפאה.

 

זמן המתנה לרופא מקצועי

 

 ( ) ( )

 

כמה ישראלים אושפזו?

15% מהציבור בגיל 20 ומעלה, כ-770 אלף איש, היו מאושפזים בבתי חולים בשנה האחרונה. בחלוקה לגילאים: 13% מבני ה-20 עד 44 ו-22% מבני ה-65 ומעלה אושפזו בשנה האחרונה בבתי חולים.

 

25% מהציבור בני 20 ומעלה, כ-1.3 מיליון איש, ביקרו בחדר מיון בשנה האחרונה. 72% מהם היו מרוצים מיחס אנשי הצוות הרפואי. מנגד, 27% לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים כלל.

 

לשניים מכל שלושה מבקרים בחדר מיון (65%) הפריע משך ההמתנה בחדר המיון. בחלוקה גיאוגרפית, השיעור נע בין 70% במחוז ירושלים לבין 56% במחוז הצפון של מטופלים שסברו שזמני ההמתנה ארוכים מדי.

 

לא מודעים לזכויות הרפואיות

6% מהאוכלוסייה בגיל 20 ומעלה מתקשים לקבל שירותים רפואיים (כגון: ביקור אצל רופא, בבית חולים, בדיקות רפואיות) בשל בעיות שפה. 18% מהערבים – 10% מהגברים הערבים ו-26% מהנשים הערביות מתקשים לקבל שירותים רפואיים בשל בעיות שפה.

 

ל-40% מהציבור, שהם 2.1 מיליון איש, אין מספיק מידע על זכויותיהם במערכת הבריאות: ל-39% מהיהודים ול-46% מהערבים. ל-41% מילידי ישראל, 36% מילידי אירופה-אמריקה, 42% מילידי אסיה ו-39% מילידי אפריקה אין מספיק מידע על זכויותיהם.

 

62% מהציבור סבורים כי הטיפול שניתן בבתי החולים הכלליים בארץ הוא טוב, כשליש -31% מהציבור סבורים כי הטיפול שניתן בבתי החולים הכלליים איננו טוב.

 

לשאלה "האם לדעתך, במקרה של מחלה קשה מערכת הבריאות בישראל מספקת את הטיפול הטוב והמועיל ביותר, כולל תרופות ובדיקות אבחון?", 53% השיבו בחיוב, ואילו 36% מהציבור השיבו בשלילה.

 

צפו במצב של עומס קיצוני בבתי החולים:

 

 

 

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
רוב הישראלים שבעי הרצון מהטיפול בבתי החולים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים