שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא מצליחים לשכנע את הילדים לאכול בריא? בואו לעשות שינוי

    לא מכניסים חטיפים הביתה, מקפידים שהילדים יאכלו רק אוכל בריא, אבל אתם מתים על ג'אנק פוד - עד כמה אפשר להכריח את הילדים לאכול מה שלא רוצים, ואיך להצליח לשמור על דרך המלך? 5 שיטות שיעזרו

    בשיתוף תנובה

     

    משפחות רבות נתקלות בבעיות של החלטה לגבי סגנון התזונה בבית. מצד אחד, כולם רוצים להקפיד על תזונה בריאה. מצד שני, לא תמיד אנחנו יודעים מהי תזונה בריאה, מה גם שבבית שיש בו כמה ילדים, כל אחד מהם מעדיף משהו אחר וגם זו בעיה.

     

    קראו עוד על המשפחות שנבחרו להשתתף בפרוייקט "בית בריא"

    "לא מבשלים ארוחת צהריים בבית"

    "לא אומרים לילדים 'אסור' על אוכל"

    אין לנו מספיק ארוחות משפחתיות יחד - משפחת מעיין חפץ רוצה שינוי

     

    איזה בעיות נפוצות קיימות במשפחות רבות, ומה ניתן לעשות כדי לפתור אותן.

     

    1. אוסרים באופן גורף על אכילת חטיפים ונשנושים

    במשפחות רבות ההורים מחזיקים בדעה שאסור לילדים לאכול חטיפים בכלל. אבל רותי אבירי, דיאטנית קלינית יועצת לחברת תנובה המובילה את פרוייקט בית בריא, לא בטוחה שזה הצעד הנכון לעשות.

     

    "מאוד תלוי במשפחה, בדינמיקה שלה וכמובן בהעדפות וברצונות של בני המשפחה. אמנם יש משפחות שזה יכול להיות נכון עבורן, אבל כמו בכל דבר, מה שחשוב אלה הפרופורציות. לפעמים גם נוצר מצב שאם אוסרים משהו בצורה כל כך פסקנית, אז רוצים אותו הרבה יותר.

     

    "בכל מקרה, צריך להבין שמדובר בתהליך של שינוי ולא בהחלטה אחת שתצליח לגרום למשפחה להתחיל פתאום לאכול בריא, גם לא במחיר של איסור מוחלט של חטיפים".

     

    ארוחה בריאה. מה באמת נחשב לאוכל בריא (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ארוחה בריאה. מה באמת נחשב לאוכל בריא(צילום: shutterstock)

     

    2. לא אוכלים מספיק ארוחות משפחתיות יחד

    משפחות רבות נתקלות בבעיה הזו שבה כל אחד מבני המשפחה זמין בשעות אחרות, מה שגורם לכך שלא יושבים יחד לאכול ופשוט חוטפים מכל הבא ליד.

     

    "גם פה צריך להבין שצריך להתחיל תהליך של שינוי", מסבירה אבירי. "זה לא אומר שאם נחליט על ארוחה קבועה כל יום, הדברים יסתדרו כבמטה קסם, אבל הבנת הבעיה, היא כבר השלב הראשון בדרך לפתרון".

     

     

    3. לא מאפשרים גיוון תזונתי בבית

    כמו שלכל אחד מאיתנו יש טעם אחר בבגדים, בנעליים, בסרטים ובעצם בכל דבר, כך גם באוכל. וניתן לראות את זה ממש מגיל מאוד צעיר. ילדים פשוט לא רוצים לאכול מאכלים מסוימים, וההורים במקום לאפשר להם להתנסות במאכלים חדשים, מנסים להכריח אותם לאכול את המאכלים שהם לא רוצים.

     

    אבירי מסבירה כי חשוב מאוד לאפשר גיוון תזונתי, גם למען הבריאות, וגם כדי לאפשר לילדים להכיר כמה שיותר מזונות ולהתנסות בטעמים חדשים. "זו הדרך ללמוד מה טעים לילדים ומה לא, וגם ללמוד על הדרך שבה אפשר לרתום אותם למשימת אכילה בריאה בבית".

     

    4. לא יודעים מה באמת הוא אוכל בריא

     משפחות רבות רוצות להתחיל תהליך של שינוי בריאותי, אבל לא באמת יודעות מה לעשות ומה נחשב באמת אוכל בריא. "יש המון דעות סותרות ולא כולם יודעים לתכנן תפריט בריא למשפחה", אומרת אבירי. "אז הכוונה היא נהדרת והיא ללא ספק התחלה, אבל מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע כדי להתחיל לעשות את השינוי כמו שריך".

     

    5. לא נותנים לילדים דוגמה אישית

    הורים רבים רוצים שהילדים שלהם יאכלו בריא, אבל בעצמם לא אוכלים בריא ונכון. וכמו כל דבר אחר בחיים, גם באוכל דוגמה אישית מהותית מאוד. אבירי מסבירה: "אם ההורים יחליטו שהם משנים גם את התזונה שלהם, בהתאם לכך תשתנה גם התזונה של הילדים שלהם. הרצון לשינוי תמיד מתחיל בצעד הראשון".





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstck
    רוצים שהילד יאכל סלט? תנו לו דוגמה אישית
    צילום: shutterstck
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים