שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    האוטובוס הסיני שעובר מעל פקקים - כבר נוסע

    נסיעות מבחן ראשונות לאוטובוס עירוני חדשני, שבקושי תופס מקום על הכביש ואינו מושפע מפקקי תנועה. בנוסף, הוא גם זול משמעותית מרכבת קלה. צפו ברעיון המדהים

     


    אוטובוס סיני חדשני, העשוי להפוך לפיתרון יעיל וזול להתניידות תושבי מטרופולינים, ערך אתמול (יום ג') נסיעת מבחן ראשונה בעיר צ'ון הואנג דאו, כ-300 ק"מ ממערב לבייג'ינג.

     

    הסוף לפקקים: האוטובוס שנוסע מעל מכוניות

     

    ה-TEB (ר"ת של Transit Elevated Bus) בנוי מתא נוסעים המתנשא גבוה מעל הקרקע, מסוגל להכיל עד 1,200 נוסעים (בדומה לרכבת תחתית) ומאפשר בזכות המבנה הייחודי לחלוף מעל מכוניות, כשהוא מנצל רק חלק קטן מהכביש עליו הוא נוסע. בכך לא רק שהוא מסוגל להסיע כמות עצומה של נוסעים בבת אחת, הוא גם אינו סובל מפקקי תנועה מחד, ואינו מגדיל את הגודש על הכביש מאידך. בהשוואה לרכבת קלה, כך המתכננים, עולה פתרון האוטובוס כחמישית בלבד ובניית התשתית עבורו (כולל תחנות ייעודיות) קצרה פי כמה. לדברי הסינים, פריסת קו של כ-40 ק"מ תתבצע תוך שנה בלבד. זאת לעומת מספר שנים עבור רכבת קלה.

     

     

     

    האוטובוס העצום מתנשא לגובה של 4.6 מטר, ובכך הוא מסוגל לחלוף מתחת למרבית הגשרים גם ללא התאמה. רוחבו 7.8 מטרים, ובכך הוא מתוכנן לחלוף מעל שני נתיבים. החלל שתחתיו מצע שבעה מטרים רוחב ומאפשר בכך שני נתיבי נסיעה מלאים, בעוד גובה המרכב מאפשר לחלוף מעל כלי רכב בגובה עד 2.2 מטרים. חיישני קירבה יתריעו נהגי מכוניות מתחתיו על המרווח בינם לדפנותיו, כמו גם לנהגי משאיות גדולות במיוחד.

     

     

     

    ה-TEB יונע על-ידי מנוע חשמלי שיוזן על-ידי אנרגיה סולרית באמצעות פאנלים על גגו, ומחברים ייעודיים שישתלבו במסילת גג. הוא יוכל לנוע במהירות של עד 60 קמ"ש, ויכיל אפשרות נהיגה אוטונומית או על-גבי מסילות ייעודיות בדומה לרכבת. אלה יאפשרו חיסכון אנרגיה נוסף של עד 30%. לפי כלי תקשורת מקומיים, בבייג'ינג תוכננו כבר כ-186 ק"מ עבור קווים ייעודיים ל-TEB.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים