שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יוניליוור טוענת: "עובד חברה חיצונית הוציא את המשטח המזוהם"
    הקורנפלקס המזוהם בסלמונלה יצא משטח המפעל בעקבות החלפת ברקוד של עובד החברה החיצונית המנהלת את המחסן של המפעל "לוגיסטיקר" – כך עולה מחקירת המקרה שבוצעה ע"י משרד החקירות ויצמן-יער. יונילוור: זהות העובד ידועה. מנכ"ל לוגיסטיקר, כך טוען משרד החקירות, עצר את החקירה. לוגיסטיקר: "זה דו"ח חובבני וחסר אחריות"

    התפתחות בפרשת הקורנפלקס: לטענת יוניליוור, מבדיקה שערכה חברת החקירות שנשכרה על ידה, עולה כי המשטח של 240 האריזות הנגועות בסלמונלה יצא מהמפעל לשופרסל ומשם לצרכנים - על ידי עובד של חברת לוגיסטיקר, שמנהלת את מחסן תלמה בערד. המעשה נעשה בכוונה, ככל הנראה כדי לקצר תהליכים, אך נעשה עוד טרם נודע שהמשטח מזוהם.

     

    קיראו את הדו"ח המלא של בדיקת יוניליוור >>

     

    כתבות אחרונות בפרשה : 

    צפו בהשמדת הקורנפלקס המזוהם של יוניליוור

    20 חוקרים פשטו על מפעל יוניליוור

    הסתיים ביקור משרד הבריאות בתלמה: "רצף טעויות רשלני"

     

    מגורמים המעורבים בחקירה עולה כי מנכ"ל "לוגיסטיקר", החברה החיצונית שמנהלת את המחסן, הורה לעובדי המחסן שלא לשתף פעולה עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף, אלא בנוכחות קב"ט של החברה. לפי הגורמים, יתכן שלוגיסטיקר הבינה שהאצבע מופנית אליה ויוניליוור יכולה עקב כך לתבוע את החברה.

     

    כל זה עולה מדו"ח שפרסם משרד החקירות הפרטי ששכרה יוניליוור, ויצמן יער חקירות. הדו"ח מסכם את חקירת מחדל הקורנפלקס. הזיהום אירע במפעל יוניליוור, יוניליוור ניסתה להסתיר את הזיהום מהצרכנים. דבר הזיהום התגלה ויוניליוור הכחישה כי מוצרים מזוהמים יצאו לציבור. אחרי הכחשה זאת, צרכנית גילתה בביתה מוצר מזוהם.

     

    לפי הדו"ח, המשטח המזוהם יצא ממחסני לוגיסטיקר עוד לפני שהוכרז כמזוהם, אך גם לפני שהותר לו לצאת מהמפעל, שכן לא הגיעו תוצאות בדיקות שגרתיות שנערכו לו.

     

    מהדו"ח עולה כי אחד העובדים החליף את UPI המשטח (מעין תעודת זיהוי של המשטח) ב-UPI של משטח אחר, וכך איפשר את הוצאתו מהמפעל. זהות העובד שגרם לטעות ידועה למשרד החקירות, אך הוא אינו מודה בכך. לפי הדו"ח הטעות נעשתה ברשלנות ולא בזדון.

      

    ה-UPI (תג זיהוי) המקורי שהיה על המשטח המזוהם שיצא לצרכנים ()
    ה-UPI (תג זיהוי) המקורי שהיה על המשטח המזוהם שיצא לצרכנים

    תג הזיהוי שהודבק עליו, כנראה על-ידי עובד במחסן ()
    תג הזיהוי שהודבק עליו, כנראה על-ידי עובד במחסן

     

    מנכ"ל החברה הורה לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה

    "מחקירתנו עולה כי המשטח החשוד כנגוע שבפועל היה בסטטוס חסום, קרי לא ניתן להפצה, זלג מהמחסן ע"י הדבקת מדבקת UPI של משטח אחר שלא היה בסטאטוס חסום", נכתב בסיכום הדו"ח. "עפ"י החקירות והשחזורים שערכנו ברור כי רק מי מעובדי חברת 'לוגיסטיקר' המנהלת ומתפעלת את המחסן היו יכולים לבצע זאת, כאשר הסבירות הגבוהה ביותר היא כי מדובר בעובד שפרטיו בידינו כאמור לעיל, שהיה העובד שסימן את המשטח, טרם הפצתו לחברת שופרסל, שכן פרטיו מופיעים ברישומים תחת קוד אישי הידוע אך ורק לו".

     

    "גם מניתוח מערכות ה-SAP, המתעדות את תנועות המשטחים, עולה, כי המשטח החשוד כנגוע לא יצא משערי המחסן, והיה מסומן כמשטח חסום להפצה ורק השימוש במדבקת זיהוי של משטח אחר, אפשרה את הוצאתו להפצה".

     

    "העלינו כי המשטח החשוד כנגוע, אוחסן במחסן של חברת לוגיסטיקר, חברה עצמאית המספקת שירותים לחברת יוניליוור, על המשתמע מכך. יצוין ויודגש, כי משלב מסוים בחקירות ניתנה הוראה ע"י מנכ"ל חברת "לוגיסטיקר" לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף".

     

    צפו בהשמדת הקורנפלקס המזוהם

    צפו בהשמדת הקורנפלקס המזוהם

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מחברת לוגיסטיקר נמסר בתגובה: "העובדות הנכונות באשר להשתלשלות האירוע שמקורו במפעל יוניליוור, ידועות לנו ונלבן אותן מול הלקוח ולא בתקשורת".

     

    "צר לנו על הדו"ח החובבני וחסר האחריות של משרד 'ויצמן יער' שביצע את החקירה מטעם יוניליוור ובחר בסופו של יום להטיל את האשמה על מחסנאי, תוך שימוש בהשערות וסברות שאין להן שום בסיס ותימוכין במציאות, במקום למצוא את מקור התקלה".

     

    "בניגוד לנטען, שיתפנו פעולה עם הלקוח שלנו ועם כל הרשויות שפנו אלינו לרבות חברת 'ויצמן יער' שתחקרה שעות ארוכות את העובדים שלנו ונמשיך לעשות זאת בכדי לסייע ככל שניתן. לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי שמחפש ש"ג להאשים אותו במקום לבצע בדיקה מקיפה ומהימנה שתמצא את מקור התקלה האמיתי".

     

    כך יצא המשטח המזוהם החוצה - לצרכנים

    בדו"ח החקירה נכתב כי המשטח הנגוע יוצר ב-22 ביוני 2016 ותאריך התפוגה שלו הינו 22 ביוני 2017 והכיל אריזות קורנפלקס תלמה בד"ץ 750 גרם. לפי העדויות של העובדים, אותם אספו כ-10 חוקרים ועוד כמה עוזרי חוקרים, המשטח הנגוע נשלח למחסן ב-27 ביוני 2016 בלילה.

     

    באותו הלילה, הוא נקלט על ידי עובד לוגיסטיקר, תחת האות Q, קרי, חסום להפצה עד להשלמת בדיקות המעבדה. באותו היום הוא הונח באזור מסוים במחסן על-ידי עובד אחר של לוגיסטיקר.

     

    ב-17 ביולי, מחלקת בקרת איכות של יוניליוור זיהתה את המשטח כמשטח החשוד כנגוע ולפיכך לא ניתן לעשות בו כל שימוש. משכך, סומן באות S במערכת הבקרה - שמשמעה גריעתו מהמלאי וייעודו להשמדה. המשטח כמובן היה עדיין חסום להפצה וכל ניסיון לסמנו באמצעות מסופון נייד שמנטר את הוצאת המוצרים מהמפעל, ייתקל בחסימה.

     

    לפי נתוני יוניליוור, המשטח לא יצא את המחסן, אבל שרשרת פעולות שערך עובד של לוגיסטיקר, כך נטען בדו"ח, הביאו ליציאתו מהמחסן.

     

    אחרי שצרכנית התלוננה כי אריזת קורנפלקס נגועה בסלמונלה מתאריך ייצור 22 ביוני, נמצאת ברשותה, יוניליוור ערכה בדיקה במחסן. בבדיקה הסתבר כי המשטח הנושא מספר UPI ממנו חמקה האריזה - נמצא במחסן. לא ברור היה כיצד הוא נמצא במחסן אם הלקוחה טוענת שיש ברשותה אריזה מהמשטח.

     

    מבדיקה נוספת שנערכה התברר כי תכולתו של המשטח כוללת בעצם אריזות מ-15 ביוני 2016, קרי תאריך ייצור המוקדם ב-12 ימים מהתאריך בו יוצר המשטח החשוד כנגוע. כלומר מישהו הוציא משטח נגוע מהמפעל והחליף את המדבקות באחרות שמעידות כי יוצר בתאריך אחר.

     

    בשתיים מהפאות של המשטח שאותר, נמצאו מדבקות המזהות את המשטח כחשוד כנגוע, שהיו מקומטות וניכר כי נתלשו. מדבקות אלה הודבקו למשטח, בצורה מאולתרת. על גבי הפאה השלישית נמצאה מדבקה שנחתך ממנה מספר ה-UPI והברקוד. על גבי הפאה הרביעית הודבקה מדבקה של המשטח החשוד כנגוע (22 ביוני). ניתן לשלול כי מדבקה זו הודבקה על המשטח כבר בעת הייצור או בזמן השהות של המשטח במפעל, שכן המדבקה הודפסה בתאריך 27 ביוני בעוד שתכולת המשטח יוצרה ב-15 ביוני – 12 ימים קודם לכן ונקלטה על ידי עובדי המחסן למחרת היום.

     

    בדו"ח נכתב כי "המחסן מתופעל באופן עצמאי על-ידי עובדי חברת לוגיסטיקה, שאינם עובדי יוניליוור. עובדי יוניליוור לא מסתובבים במחסן", מכאן ניתן להסיק כי רק עובד מחסן היה יכול להחליף כך את המדבקות. העובד כאמור – זוהה, אך הוא מכחיש.

     

    עוד נכתב כי: "בשחזור האירועים מצאנו כי מי שעשה שימוש במסופון הנייד, באמצעותו סומן המשטח החשוד כנגוע כמופץ לחברת שופרסל, תחת זהות של משטח אחר, הינו העובד שפרטיו בידינו כאמור לעיל.

     

    "העובד אישר בעדותו כי אם מופיע ברישומים כי הוא זה שעבד על המסופון, אזי הדבר נכון וכי הכניסה שלו למסופון הינה באמצעות קוד אישי הידוע אך ורק לו, איש לא יודע אותו מלבדו והוא לא מסר אותו לאף אחד".

     

    עוד עלה מהחקירה כי מנהל המחסן הודה שלעיתים הם מחליפים משטח יוניליוור למשטח שופרסל אפילו אם המשטח חסום להפצה במטרה לחסוך זמן.

     

    בתחילת השבוע ערך צוות בכיר של משרד הבריאות ביקורת מקיפה שבה גם לקח דגימות מעבדה ממפעל תלמה בערד שבו התגלו חיידקי סלמונלה. הצוות התרשם שמדובר ברצף טעויות רשלני ולא באירוע עם כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך האיכות.

     

    לאחר הביקור של משרד הבריאות במפעל, יוניליוור מסרה כי: "החברה פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות ותיישם את כל המסקנות וההמלצות של המשרד. החברה ממשיכה בתהליך בדיקה יסודי של האירוע".

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: בראל אפרים
    חקירת יוניליוור: עובדי המחסן לא משתפים פעולה
    צילום: בראל אפרים
    מומלצים