שתף קטע נבחר

בעקבות סלמונלה: סלטי שמיר יורדים מהמדפים

החברה הודיעה כי בעקבות הודעה של ספק הטחינה הגולמית "טחינה הנסיך", היא מורידה מהמדפים מותגי חומוס וטחינה וסלטים נוספים. בין היתר מדובר במוצרים של המותג הפרטי של שופרסל. סלטי שמיר נמכרים כמותג פרטי ברוב הרשתות. בשירות הלקוחות של החברה אין מענה. מטחינת הנסיך נמסר: " החברה מקבלת אחריות מלאה על התקלה ופועלת בשקיפות מלאה מול הלקוחות, הצרכנים ומשרד הבריאות". במקביל דנה הכנסת בפרשת זיהום הקורנפלקס במפעל ביוניליוור

ריקול ענק ל"סלטי שמיר" בעקבות חשד לסלמונלה: בהמשך להודעת ספק הטחינה הגולמית "טחינה הנסיך" מאמש (ד') על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם שסופק, חברת סלטי שמיר הודיעה על ריקול כולל. החברה מייצרת סלטים לרוב רשתות השיווק תחת המותגים הפרטיים: "יש", "שופרסל", "יינות ביתן", "יוחננוף" ו"המותג", בין היתר. "המותג" נמכר בדוש, ויקטורי ומחסני השוק. ברוב הרשתות בארץ כולל יינות ביתן ומגה, מוכרים את המותג סלטי שמיר. 

 

 

עמי גיא מנכ"ל סלטי שמיר  (צילום: אוראל כהן) (צילום: אוראל כהן)
עמי גיא מנכ"ל סלטי שמיר (צילום: אוראל כהן)

  

מדפים ריקים בבאר שבע ()
מדפים ריקים בבאר שבע

 

בהודעת החברה נמסר כי "בתיאום עם גורמי משרד הבריאות ושירות המזון הארצי החליטה הנהלת החברה להפעיל נוהל החזרה יזומה על כלל המוצרים אשר יוצרו מחומר גלם זה". החברה פרסמה הודעה ובה מספר שירות לקוחות: 03-9067744, אבל במרבית הפניות אין מענה והמספר מנותק.

 

משרד הבריאות הודיע ש"נערכה ביקורת במפעל טחינת הנסיך על ידי מפקחים מטעם משרד הבריאות וזאת בעקבות חשד להימצאות סלמונלה שהתגלתה במפעל. ממצאי הבדיקה הראשוניים מעלים כי מדובר בתקלה שהתגלתה בקו מילוי המיועד לתעשייה בלבד. כ-200 טון טחינה גולמית מעוכבים במפעל ומיועדים להשמדה. המפעל הודיע ללקוחותיו על אספקת החומר גלם החשוד. הליך הבדיקה של משרדינו טרם הסתיים".

 

לפי משרד הבריאות, מדובר בחומר גלם לתעשייה שחשוד כמזוהם. חומר הגלם הגיע לסלטי שמיר, אך לא למוצר טחינה הנסיך שנמצא על גבי המדפים.

 (צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט) (צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט)
(צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט)

 

 (צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט) (צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט)
(צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט)

 

 

בסלטי שמיר מבקשים מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים המפורטים מטה על-פי תאריכי התפוגה המופיעים עליהם:

 

  • כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד 18.9.2016 .

 

  • כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16.9.2016 עד 3.10.2016 .

 

  • כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד  18.9.2016.  

 

 

לפי הודעת החברה "צרכנים אשר יש ברשותם מוצרים מהרשימה הנ"ל מתבקשים שלא לצרוך אותם ולפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-9067744.  

 

"סלטי שמיר מתנצלת על התקלה שאירעה שלא באשמתנו ופועלת להסיר מהמדפים ולאסוף את המוצרים מכל דרכי השיווק".

 

מחברת "טחינת הנסיך" נמסר בתגובה כי "חברת טחינת הנסיך מייצרת מגוון מוצרי טחינה לרבות טחינה ללקוחות תעשייה. כלל מוצרי החברה נופקו עם אנליזות ונמצאו תקינות. במשלוח ללקוח סלטי שמיר התגלה חשש להמצאות בעיית איכות (חשש לסלמונלה). בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט אמש על נקיטת משנה זהירות, כחלק מדאגה ללקוחות החברה והצרכנים. לעדכן, להנחות ולהתריע את סלטי שמיר על העברת הודעה לציבור.

 

בבדיקות שבוצעו בקו הייצור לאריזות 1 טון בלבד ללקוחות תעשייה, התגלתה תקלה בקו. התקלה תוקנה ודווחה ללקוחות ולמשרד הבריאות. שאר מוצרי החברה (צנצנות 1/2 קילו ו 1 קילו נמצאו תקינות לחלוטין). חברת טחינת הנסיך מייצרת ומשווקת מוצרי טחינה לפי כללי איכות מחמירים כחלק ממדיניות האיכות הנהוגה שנים בחברה. חברת טחינת הנסיך מקבלת אחריות מלאה על התקלה ופועלת בשקיפות מלאה מול הלקוחות, הצרכנים ומשרד הבריאות".

 

שופרסל מסרה כי "בעקבות הודעה שהתקבלה הבוקר מחברת סלטי שמיר הוחלט לבצע החזרה יזומה (RECALL) לכל המוצרים אשר יוצרו מטחינה הנסיך. יודגש כי סלטי המותג הפרטי שופרסל נבדקים באופן שוטף ומשווקים רק לאחר קבלת תוצאות בדיקות מעבדה תקינות. אנו נוקטים משנה זהירות והקפדה יתרה מתוך דאגה עליונה לבריאות הלקוחות שלנו ועל כן הוחלט על איסוף המוצרים. אנו מצטערים על אי הנוחות הזמנית".

 

עוד נמסר כי "לקוחות שרכשו את המוצרים הרלוונטיים ומעוניינים להחזירם ולקבל זיכוי כספי מלא מוזמנים לפנות לכל אחד מסניפי הרשת או להתקשר לטלפון 1-800-68-68-68 בשיחת חינם ואנו נבצע את ההחזר הכספי". 

 

גורמים בשוק המזון העריכו כי בסלטי שמיר ישכרו כעת אנשי יחסי ציבור המתמחים במשברים, על מנת לנסות להיחלץ עם כמה שפחות נזקים מהאירוע החמור.

 

ביוני נחשף ב"כלכליסט" כי משרד הבריאות לא חידש את רישיון היצרן לחברת סלטי שמיר, וזאת בעקבות ליקויים תברואתיים שנמצאו בביקורת שנערכה במפעל החברה בברקן ב־30 במאי. בעקבות הבדיקה, הוחלט שלא להאריך את רישיון היצרן עד לתיקון הליקויים בקווי הייצור. משרד הבריאות לא הוציא צו סגירה מיידי למפעל, וזאת מכיוון שסלטי שמיר משתפת פעולה עם המשרד והסכימה לתקן את הליקויים שנמצאו.

 

בהכנת הידיעה השתתפה אורנה יפת, "כלכליסט"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט
צילום מסך מאתר מיי סופרמרקט
מומלצים