שתף קטע נבחר

מחסור במטרנה בגלל תקלה מכאנית

ההורים מתלוננים על מחסור באקסטרה קייר 2, וטוענים כי בשירות הלקוחות לא השיבו מדוע נגרם המחסור. כעת מסתבר שתקלה בברז שאירעה לפני כמה חודשים, היא שגרמה למחסור בשבועות האחרונים. מטרנה: "אין פגם במוצרים, הם בטוחים לשימוש"

מחסור שנרשם בשבועות האחרונים במזון לתינוקות של מטרנה, אקסטרה קייר 2, מעורר גל של תלונות הורים ברשת. החברה טוענת, בתגובה ששלחה לגופי תקשורת, כי המחסור נגרם בגלל תקלה מכאנית בברז פרפר בקו הייצור, שאירעה לפני מספר חודשים.

 

החברה לא דיווחה למשרד הבריאות על התקלה, שכן לא היתה קשורה לתוכן המוצר, אך גם לא דיווחה לצרכנים, אלא אחרי פניות מהתקשורת, דבר שגרר לחץ שבא לידי ביטוי בעמוד הפייסבוק של החברה. במשרד הבריאות הדגישו שלא מדובר בתקלה שעלולה לכאורה לפגוע בבריאות הצרכנים.

 

מטרנה אקסטרה קר (צילום: בועז נובלמן) (צילום: בועז נובלמן)
מטרנה אקסטרה קר(צילום: בועז נובלמן)

 

רק בעקבות הפניות הודיעה החברה בעמוד הפייסבוק שלה: "הורים יקרים ערב טוב, אנחנו רוצים להבהיר למען הסר ספק כי כל מוצרי מטרנה תקינים ובטוחים לשימוש. עקב תקלה מכאנית נוצר מחסור מלאי נקודתי שטופל. אנו ערים לרחשי הציבור במיוחד בתקופה זו ומדגישים כי אין כל פגם במוצרים.

 

"במידת הצורך ניתן לפנות לשירות הלקוחות שלנו בטלפון 1800-32-33-33 לאיתור מלאי בסניף הקרוב לביתכם או לרכוש ישירות דרכנו עם שליח עד הבית".

 

במשרד הבריאות אמרו ל-ynet כי הביקורת האחרונה של המשרד במפעל מטרנה, היתה ב-1 בדצמבר 2015 ומתוכננת ביקורת שגרתית ב-18 באוגוסט, יום חמישי הקרוב.

 

 

פוסטים של הורים בדף הפייסבוק של מטרנה (צילום: מתוך פייסבוק) (צילום: מתוך פייסבוק)
פוסטים של הורים בדף הפייסבוק של מטרנה(צילום: מתוך פייסבוק)
 

צרכנים: ההודעה של מטרנה לא מפורטת מספיק

גם בהודעה זו מטרנה לא פירטה מה טיב התקלה הטכנית, והיכן בדיוק התרחשה. לקוחה אמרה ל-ynet: "לא ברור מה גרם לתקלה, לא ברור מהי התקלה. מהתקשורת אני יודעת שמדובר בברז שהתקלקל. מה זרם בברז? גם את זה לא אומרים. אם לא קרה כלום וזו רק תקלה טכנית - תהיו שקופים. תנו את כל הפרטים". 

 

אחרי שאלות מהורים סיפקה החברה הסבר חלקי בתשובות למתלוננים ספציפיים: "התקלה המכאנית גרמה להאטה בייצור, וכתוצאה מכך אספקת המוצר לרשתות הואטה, אך המוצר מיוצר כסדרו ואת מוזמנת להתקשר למרכז של מטרנה לבצע הזמנה ישירה של המוצר ולקבלו עד הבית עם שליח. את מוזמנת לפנות ישירות למשרד הבריאות לקבלת מענה", כתב נציג מטרנה.

  

יפעת כתבה: "הבן שלי בן 10 חודשים אוכל אקסטרה קייר שלב 2. אנחנו גרים בראשון לציון וניסינו ביותר מ-8 חנויות רשתות הפארם ולא ניתן היה להשיג. קצת מעצבן שיש בעיה ואתם לא מודיעים ומעדכנים את הצרכנים".

 

לקוחות אחרים דיווחו על מחסור של מטרנה אקסטרה קייר שלב 2 וכן שלב 3, בשרון, בבאר שבע ובירושלים, בין היתר וטענו שהטענה של מטרנה למחסור נקודתי לא נכונה.

 

לקוחה בשם שרית טוענת שאתמול שוחחה עם שירות הלקוחות, אך בשירות לטענתה, לא ידעו על המחסור. "דיברתי עם שרות הלקוחות שלכם שהיו 'מופתעים' מהחוסר והציעו לי לרכוש דרכם עם שליח!! מדוע לא פרסמתם מראש שיש חוסר?! איך חשבתם שאפשר להסתיר דבר כזה?! איבדתי את האמון בכם"!". החברה השיבה לה: "שלום שרית, החוסר הנקודתי במלאי המוצר כבר טופל והמוצר משווק כסדרו".

 

לקוחות נוספים טענו שיש מחסור גם בדייסת סולת בטעם שוקו, אך במטרנה הסבירו שמחסור זה נגרם כיוון שהמוצר ירד מהמדפים בשל חוסר ביקוש.

  

ממטרנה נמסר בתגובה: "קיימים חוסרים נקודתיים בשל תקלה מכאנית שטופלה וכעת קיימת אספקה רציפה של המוצר. מי שאינו מוצא את המוצר, מוזמן לפנות לשירות הלקוחות ולקבל מידע על נקודות מכירה בהן נמצא המוצר או לקבל את המוצר במשלוח עד הבית".

 

תגובת מנכ״לית מטרנה אפרת גילת: "הורים יקרים, מאחר ורבות מכן פונות אלינו, אני מבקשת להבהיר כי העיכוב בייצור נבע מבעיה מכאנית של אחת המכונות בקו הייצור. ברור מעל לכל ספק כי אין ולא היתה שום בעיה בקטריאלית שיכולה לגרום להרגשה לא טובה, שלשולים ובחילות. כל המוצרים שיוצאים ממטרנה עוברים את כל הבדיקות הכי קפדניות הנדרשות במזון לתינוקות והם בטוחים לשימוש. נמשיך לענות על כל שאלה שתהיה לכן".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לפני ארבעה חודשים ארעה תקלה בברז סיבובי, באחת המכונות של פס הייצור במפעל. כתוצאה מכך נעצר הייצור ונוצר עיכוב בתוכנית העבודה שגרם למחסור נקודתי בחלק מהמוצרים בדרכי השיווק. החלק הפגום הוחלף והתקלה תוקנה.

 

"למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת לא שווקה הסחורה שיוצרה באותה עת. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החברה משווקת תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) רק לאחר קבלת תוצאות בדיקה תקינות. בניגוד לפרסומים, שום ביקורת לא הוקדמה. ביקורת שגרתית על-פי תכנית ביקורי השגרה, תתקיים ב 18.8 כמתוכנן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים