שתף קטע נבחר

התוכנית של משרד התחבורה לשיפור תשתיות הכבישים

יותר מ־40 מיליארד שקל יושקעו בשנים הקרובות בסלילת כבישים חדשים, שדרוג והרחבת כבישים קיימים והקמת מחלפים. עיקר השיפור יהיה בדרכי גישה מהפריפריה למרכז ולתוך מטרופולין גוש דן

שר התחבורה הוא המרוויח הגדול מתקציב המדינה האחרון, עם גידול של כמעט 30%. בימים אלו הושלמה תוכנית החומש של נתיבי ישראל בהשקעת עתק של למעלה מ־40 מיליארד שקל. הכסף יושקע בפרויקטים של תשתיות ותחבורה ציבורית. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, המיזמים ייצרו רשת תחבורתית מתקדמת, יעילה ובטוחה, שתחבר את כל חלקי המדינה ותציב מספר חלופות לנסיעה נוחה ומהירה, הן מהפריפריה למרכז והן לתוך המטרופולינים.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)
 
לפניכם רשימת חלק מהמיזמים החדשים.

 

צפון:

 

הקמת מחלף משמר הגבול, המהווה גישה לחריש מכביש 65 וסלילת כביש אזורי על כביש 444. עלות: 270 מיליון שקל. בכך הוא יאפשר שיפור הגישה לחריש שצפויה לקלוט 60 אלף איש.

 

הרחבת כביש 65 (גולני–דברת) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, לרבות עוקף כפר תבור. בכך הוא צפוי להפחית את התנועה העמוסה במחלף גולני.

 

הרחבת כביש 71 והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, כולל מחלוף הצמתים. זאת על מנת לשפר את הכביש האדום רווי התאונות שמכיל תנועת משאיות מנמל חיפה לירדן.

 

הקמת מחלפים בכביש 79 - מחלף יפתחאל, כהכנה להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.

 

הרחבה של כביש 85 בקטע כרמיאל־ראמה, והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים. שיפור בכביש שכיום מרמזור ברובו והפיכת התנועה למהירה יותר.

 

הקמת כביש 65 עוקף עפולה כחלק מתשתיות נדרשות לתמיכה ברכבת העמק.

מרכז:

סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.

 

הקמת כביש עוקף לוד (כביש 200), במקום הכביש הסובב כיום את לוד המרומזר ורווי תאונות. הכביש החדש יאפשר נסיעה רצופה וגישה מהירה לשכונות החדשות.

 

הרחבת כביש 2 בקטע שבין חבצלת לאולגה באורך 14 ק"מ ל-3 נתיבים לכל כיוון. זאת על מנת לפתוח את "צוואר הבקבוק" בקטע הכביש בשעות העומס.

 

סלילת מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 5 שתחבר בין א.ת הצפוני לא.ת הדרומי של כפר־קאסם. זאת על מנת להקל את הגישה שכיום מתבצע דרך כביש משותף לאזור התעסוקה של ראש־העין.

 

שדרוג כביש 44 בין ניר צבי לבית דגן, עם מחלפים חדשים במקום הצמתים הקיימים והמרומזרים: בית דגן, כפר חב"ד וצריפין והוספת מסלול תחבורה ציבורית. זאת על מנת לאפשר גישה טובה לשכונות הגדולות המוקמות בראשל"צ מזרח על שטח צריפין, לבאר־יעקב ולרמלה.

 

סלילת כביש עוקף נס־ציונה־רחובות (כביש 423), בכדי לשפר את הנגישות לשתי הערים.

 

דרום

שדרוג והרחבה של כביש 232 בין מעון לכרם שלום והסדרת הצמתים בכדי ליעל על הנסיעה ליישובי האזור.

 

שיפור הצמתים לאורך כביש 293 (קמה־הגדי) והפיכות לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון. שיפור הגישה ליישובי האזור והגדלת האטרקטיביות של נתיבות.

 

הקמת מחלף קריית־גת דרום בכביש 40, שישרת את כ-10,000 הדירות שייבנו שם כמיני־עיר חדשה.

 

הקמת מחלף בלהבים בעלות 190 מיליון שקל. זאת על מנת לקצר את הגישה לב"ש ולהבים, שהופכות אטרקטיביות יותר ויותר לנוכח העברת בסיסי צה"ל לנגב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בניית תשתיות בהשקעה של 40 מיליארד שקל
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים