שתף קטע נבחר

פורשה פנמרה 4 E-Hybrid – מהירה כמו 911, חסכונית יותר מפריוס

פורשה חושפת גרסת פלאג-אין הייבריד לפנמרה החדשה שמספקת ביצועים כמו 911 לצד צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים מטויוטה פריוס. עוד לא ברור האם ומתי תגיע לישראל

פורשה חושפת את הפנמרה E-Hybrid 4, גרסת פלאג-אין הייבריד לדור השני והחדש של מכונית הסדאן הגרמנית. מיבואנית פורשה נמסר כי יבוא גרסת הפלאג-אין הייבריד נמצא בבדיקה שכן עוד לא ברור האם הדגם יזכה להטבת מס בהתאם לשינוי המס שצפוי להתפרסם בתחילת השנה. גרסאות 4S וטורבו של הפנמרה יגיעו לישראל בנובמבר הקרוב.



יחידת ההנעה משלבת בין מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר טווין טורבו החדש (מחליף את ה-3.0 ליטר סופרצ'רגר בדגם הקודם) המפיק 330 כ"ס ו-45.9 קג"מ למנוע חשמלי הממוקם בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים ומפיק 136 כ"ס ו-40.8 קג"מ. התפוקה המשולבת עומדת על 462 כ"ס ו-71.3 קג"מ, 46 כ"ס ו-11.2 קג"מ יותר מהדגם הקודם. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמד עם 8 יחסים והנעה כפולה קבועה, לעומת תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה אחורית בגרסה היוצאת.

יחידת הכוח מאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות (קיצוץ 0.9 שניות) ו-278 קמ"ש מרביים (8 קמ"ש יותר). זאת לצד צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים במיוחד של 40 ק"מ לליטר (32.2 קמ"ל בדגם הקודם) ו-56 גרם CO2 לק"מ (15 גרם פחות). מצברי לטיום מקוררי מים בעלי קיבולת מוגדלת (מ-9.4 kWh בעבר ל-14.1 kWh) מאפשרים טווח נסיעה של 50 ק"מ עד מהירות של 140 קמ"ש ללא שימוש במנוע הבנזין (36 ק"מ ועד 135 קמ"ש בדגם הקודם). המצברים ניתנים לטעינה מלאה תוך 5.8 שעות או 3.6 שעות בטעינה מהירה.

יחידת ההנעה נשלטת מחוגת מצבי נהיגה על גלגל ההגה המאפשר 6 כיולים שונים בין חשמלי בלבד דרך היברידי המשלב בין המנועים בהתאם לאופי הנהיגה ותנאי הדרך על מנת להטיב עם צריכת הדלק, ספורט פלוס המתאים את מערכת ההנעה לביצועים מיטביים ומצב טעינה למצברים על ידי מנוע הבנזין. חיצונית נבדלת הגרסה ההיברידית בתגי "הייבריד" בצידי המרכב, וצבע ירוק לקליפרים ולשם הדגם מאחור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים