מחול במסגרת: התערוכה שמקפיאה את צעדי הריקוד
תערוכה חדשה מציגה צילומים של להקות מחול תוך כדי תנועה, ברגע אחד שנתפס בעדשה וגורם לצעדי הריקוד לעצור מלכת. אל מחוזות של רגש, ריקוד וקומפוזיציה
בשנים האחרונות החל האמן והצלם יצחק נופך מוזס לצלם להקות מחול ברחבי העולם. את הצילומים עיבד בצורה ייחודית, שהפכה אותם מתיעוד של מציאות לתיעוד של רגש כפי שמשתקף מעיניו של הצלם. בתערוכה חדשה במוזיאון לאמנות ישראלית עכשווית ברמת גן, יציג נופך מוזס סדרת עבודות שממריאות אל מחוזות של מוזיקה, ריקוד וקומפוזיציה - בכולם הוא מביע את אהבתו לריקוד ואת רחשי לבו בעת הצפייה בו.
נופך מוזס נולד בתל אביב ב-1938. בשנות השישים למד בבלגיה צילום תעשייתי וב-1970 היה צלם עיתונות ועורך צילום "בידיעות אחרונות" ואף היה ממובילי המעבר לצילום הדיגיטלי בעיתון. זוהי תערוכת היחיד הראשונה שלו מאז 1970.
"במשך שנים העיסוק העיקרי של יצחק נופך מוזס היה צילום עיתונות", מסביר מאיר אהרנסון אוצר התערוכה, "זהו צילום שמטבעו מביא את המראה כפי שהוא ותואם את אמרתו של רונלד בארת - 'אם זה צולם - זה היה'. שנים בילה נופך מוזס את זמנו בין צילום ובין המעבדה - מפתח, עורך ומציג מעל דפי העיתון את שראו עיניו. בשנים האחרונות ובמקביל לעבודתו הוא עוסק בצילום ריקוד - צילום הנעשה לא מטעם אלא למען עצמו, מתוך אהבה ומתוך עניין.
כאן נוצרה לפתע גישה חדשה של וריאציה, לא מוזיקלית, אלא וריאציה על הצילום, בה הנגטיב הופך להיות מצע למשהו אחר - משהו שמביא יותר עוצמות, מעצים מחד ומנקה מאידך את מה שנקלט, והופך את המודפס לחוויה, תוך שהוא שומר על היסודות של הצילום המקורי כפי שהוגדרו בהגדרה המילונית של המושג 'וריאציה'."
"וריאציות בצילום של ריקוד", יצחק נופך מוזס, המוזיאון לאמנות ישראלית עכשווית ברמת גן, פתיחה: 6 באוקטובר ב-20:00, אוצר ראשי: מאיר אהרונסון.