שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בואי כלה

    בין עימות אכזרי לקולומבוס דיי החופשי, ניו יורק לבשה השבוע לבן במסגרת שבוע האופנה הבינלאומי לשמלות כלה. אמש, בתצוגת אפנה מרהיבה הציגו 12 מעצבים ישראלים את הדגמים הייחודיים שלהם. היה חגיגי.

    שבוע אופנת הכלות של ניו יורק יצא לדרך ואיתו כל מה שעדיין מסתבר יכול להתחדש בעיצוב ושכלול השמלה הלבנה.

    מכל העולם הגיעו מעצבי שמלות כלה לעיר כדי להציג את הדגמים שלהם ובעיקר בתקווה לצוד את עיני הקניינים המקומיים ולהיכנס לשוק האמריקאי.

     

    זו השנה השניה ברציפות שלישראל יש נציגות מכובדת בשבוע האופנה, וניכר שהפעם מגיעים דגמים שונים ממה שהורגלנו אולי לחשוב על עיצוב שמלת הכלה הישראלי הקלאסי.

    בתצוגה מיוחדת שיצאה לדרך ביוזמת הקונסוליה הישראלית עלו 12 מעצבים ישראלים, רובם עדיין אנונימיים והציגו את עיצוביהם.

     

    בקהל ישבו בין השאר קניינים מקומיים, אנשי אופנה, ולא מעט ישראלים מקומיים. הקונסול הכללי דני דיין עלה לנאום ולברך את המעצבים. הוא סיפר שזו הפעם השניה שלו בתצוגת אופנה בניו יורק ובהומור קל הוסיף שהוא מתחיל אפילו להינות מזה. הוא דיבר על הקידמה שיוצאת מישראל ושזו באה לידי ביטוי גם באופנה על כל מרכיביה.

     

    בזה אחר זה, הציגו הדוגמניות את דגמיו של כל מעצב בקולקציה של כמה וכמה שמלות ומנחת התצוגה, שככל הנראה לא הייתה ישראלית בעצמה, קראה בשמות המעצבים הישראלים, לא פעם בטעויות הגיה ניכרות.

     

    לירז כהן מרדכי פותחת את התצוגה. צילום: שחר עזרן ()
    לירז כהן מרדכי פותחת את התצוגה. צילום: שחר עזרן

     

    "בארץ החלב והדבש", הסבירה לקהל הישראלית לירז כהן מרדכי, מרצה על אופנה ישראלית ומייסדת fashionatingbyliri.com, "הרוח החמה מביאה עימה לא רק לחות אלא גם הגדרה חדשה לתרבות שמלות הכלה".

     

    לירז סיפרה לקהל שמעצבי האופנה הישראלים מייצגים את הקסם שבאופנת הכלות מישראל. "קסם, פנטזיה, יופי ואהבת אמת הם אלמנטים השמורים הן לכלות והן לאגדות ובמדינה כמו ישראל רבים רוצים לברוח למקומות שכאלו. ליום אחד, בחתונה שלנו אנחנו רוצים להתלבש בהתאם".

     

    הדגמים היו שונים זה מזה בעיצוב, בדיגום ובסטייל, ועל רקע כל השמלות הקלאסיות יותר שהוצגו בשבוע האופנה בימים האחרונים, הצליחו לייצר סקרנות ועד כמה שאפשר גם חדשנות. "במדינה שבה הפעילויות המרכזיות מתקיימות על חוף הים", הסבירה, "במדינה בה הטמפרטורה הממוצעת בדצמבר היא 20 מעלות ושכבות ביגוד שמורות בעיקר לנשים אורתודוכסיות, עור, בעיקר עור שזוף, צריך להראות".

     

    כהן הסבירה לאורחים לפני שעלו הדגמים המדוברים שתרבות אפנת הכלות בישראל בעלת אופי וטון משלה, טון סקסי. עם מחשופים עמוקים יותר, אלמנטים שונים על הבד, שקיפות ושילוב עיצובי מגוון.

     

    התצוגה השניה שלו בעיר. הקונסול הכללי דני דיין. צילום: שחר עזרן ()
    התצוגה השניה שלו בעיר. הקונסול הכללי דני דיין. צילום: שחר עזרן

     

    ההקדמה של כהן מרדכי סיפקה אינטרפטציה למגוון השונה של הדגמים. המעצבת חנה מורלס למשל, הציגה שמלות אותן היא משווקת לציבור הדתי והן היו שונות אך מאופקות יותר. לעומתה מעצבים כמו שלומית אזרד ומירב סולו המיגו דגמים נועזים בהרבה.

    כהן העלתה נקודה מעניינת על התפתחות האופנה הישראלית בכלל ושמלות הכלה בפרט.

     

    "אין הרבה אירועי קוקטייל או גאלה בישראל, אירועי שטיחים אדומים זה משהו שרואים בערוץ E אבל אין לזה שום קשר לחיי היומיום של הישראלים שלובשים ג'ינס לחגיגות וכפכפי אצבע ליציאות. מראה הקז'ואל והמראה הלא מתאמץ הם העיקר". בכך למעשה הסבירה שתרבות שמלות הערב וההשקעה בהן מתקבצת לערב אחד, ערב החתונה. "לכן גם מרבית מעצבי ההוט קוטור בישראל הם לפני הכל מעצבי שמלות כלה".

     

    אחד הדגמים המרשימים בתצוגה הישראלית. צילום: שחר עזרן ()
    אחד הדגמים המרשימים בתצוגה הישראלית. צילום: שחר עזרן

     

    התצוגה עצמה הורכבה מכל האלמנטים שמרכיבים תתוגות אופנה טובות בעיר הגדולה והעיצובים הציגו את ישראל באור חדשני ומסקרן. המעצבים הישראלים

    עלו בזה אחר זה בסוף התצוגה ביחד על הבמה וזכו לתשואות. המעצב אדם זוהר, מירב סולו, שזכתה לאהדה כאן בארה"ב עוד לפני שהתפרסמה בישראל, שלומית אזרד, שם עולה בסצינה המקומית בארץ, מעצבת המגזר הדתי חנה מורלוס, הזוג עדי ואופיר ברנצוויג, ענבל רביב, שעבורה לא מדובר בחשיפה הראשונה לקהל האמריקאי, גם מיטל זאנו שהציגה לראשונה, רונלינה, הצמד שבי וישראל, המותג סימיגאן, ורד ועקנין והמעצב הוותיק יאיר ג'רמון.

     

    ינון אלרועי, הנספח הכלכלי החדש בקונסוליה מספר שהאירוע הופק במסגרת התכנית המיוחדת של הנספחות הכלכלית לחשוף ולקדם את העסקים הישראלים בארה"ב. "אנחנו מקדמים פעילות במגוון תחומים לאורך כל השנה", הוא מסביר. "מאירוע סייבר שהיה באטלנטה רק בשבוע שעבר, פסטיבל אוכל שייערך בקרוב וגם תצוגת האופנה האחרונה שהופקה במטרה לעודד קשרים כלכליים ולעודד סחר בסחורה ישראלית. החבר'ה האלו", הוא מתייחס למעצבים, "מוכשרים ומקצועיים ומוגבלים מבחינת תקציב וקשרים. כשאנחנו יוצרים אירוע כזה הוא מקפיץ אותם לקידמת הבמה. הוא מאפשר להם חשיפה בפני גופים שלא היו בהכרח היו מגיעים אליהם". בין השאר מתייחס אלרועי לשלל קניינים, נציגי מגזינים מיוחדים לכלות ובלוגרים שהגיעו גם ממקומות כמו יפן. "קיבלנו פידבקים מאוד טובים מהמשתתפים שזכו להרבה פרגון, מחמאות, עניית ופניות".

     

    כולם מקווים להתקדם בשוק האמריקאי כמו שלא מעט ישראלים כבר הצליחו לעשות ולחזור גם לשבוע האופנה הבינלאומי של שמלות הכלה גם בשנה הבאה.


    פורסם לראשונה 10/10/2016 21:13

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים