שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    לעבוד על הזוגיות, גם בעבודה

    אנו מבלים חלק נכבד מהזמן שלנו עם העמיתים למשרה, ומערכות היחסים יכולות לקבוע כיצד ייראו אותן שעות. גם כאן, כמו ביחסים עם המשפחה, צריך להקשיב, לדבר על הדברים ולהתייצב מול הבעיות. מדריך

    לעבוד על הזוגיות המקצועית: בעוד שאת מערכות היחסים הזוגיות ברור לנו שאנו מחוייבים לנהל, אנו לא תמיד מתייחסים כך למערכות היחסים במקום העבודה.

     

    מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

    עובדים בחגים? אלו הזכויות שלכם

    5 דברים שחובה לעשות לפני ששולחים קו"ח

    כך תשמרו על העובדים מרוצים בעסק צומח

     

    מערכות יחסים בחברה בה אנו עובדים מתקיימות בין עובדים, בין המנהלים לעובדים, ובין צוותים, מחלקות, הנהלה, ודירקטוריון. כאשר בארגון ישנם קונפליקטים בין הגורמים השונים, הם מקשים לא פעם על יצירת מערכת יחסים מקדמת ואפקטיבית.

     

    דוגמא לקונפליקט כזה הוא בין מחלקת המכירות למחלקת השירות. הראשונה מבקשת למכור ומנסה כמיטב יכולתה לעמוד ביעדי הארגון, בעוד השנייה צריכה לתת שירות לאותם לקוחות שהובטח להם דבר כזה או אחר על מנת לסגור מכירה.

     

    הפערים הללו מייצרים קונפליקט בין המחלקות, וזהו מתח נכון ובריא לארגון על מנת שלא תיווצר סטגנציה. יחד עם זאת, מחקרים שונים מראים כי בממוצע, 60% מזמנו של המנהל מושקע בפתרון קונפליקטים כאלו וסביבת העבודה, שפעמים רבות היא מלחיצה ומשתנה חדשות לבקרים, לא מייצרת תחושת בטחון וגורמת לתסכול.

        (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)
     

    מערכת יחסים במקום העבודה היא מערכת היררכית, אשר דורשת הבנה כי הארגון אינו דמוקרטיה וכי מערכות היחסים בו אינן שוויוניות במהותן. בנוסף, זוהי מערכת יחסים שלכל אחד יש בה תפקיד מוגדר, אינטרסים שונים שמיוצגים או אינם מיוצגים, גלויים וסמויים. במערכת היחסים הזו אנשים נמצאים שעות רבות ביחד, לעתים ללא שיח על הדברים שלא עולים כלל לדיון, דוגמת האם נוח לי שהשני יאכל בחלל שבו אנו עובדים, וכיצד זה משפיע כאשר הוא מדבר בקולי קולות בחדר המשותף.

     

    לא להתעלם מקונפליקטים

    על מנת ליצור בסביבה כזו מערכות יחסים מקדמות, יש לפעול על פי מספר כללים:

    סביבת עבודה המאפשרת שיחה פתוחה - אל תחכו למשוב השנתי או לסקרי האקלים הארגוני. כמנהל, חשוב לייצר מדיניות של דלת פתוחה ואוזן קשבת, ולהותיר את הרושם כי אפשר לשוחח בכל רגע על הכאן ועכשיו. אם מדובר בסביבת עבודה שהזמינות בה אינה מידית - ניתן להגדיר ימים קבועים בשבוע לצורך כך ועדיין לא לחכות למשובים.

     

    להשקיע ביצירת אווירה נעימה - פעילויות תרבותיות דוגמת ארוחות משותפות, חגיגות לרגל הצלחות ומפגשים חברתיים מחוץ למקום העבודה יתנו לעובדים הרגשה שהם חלק בלתי נפרד מהארגון ומהצלחתו.

     

    לדבר על הדברים - יש לקבוע כללים ברורים גם על הדברים שנראים לעתים לא עקרוניים דוגמת איפה אוכלים, מתי, עם מי, כיצד מתנהגים במקום העבודה, עם מי מתייעצים בשאלות ובאיזו צורה.

     

    להתמודד עם קונפליקטים - יש לנו נטייה לחמוק מקונפליקטים, הם לא נעימים לנו ולעתים מייצרים אווירה עכורה. התנהגות זו גורמת פעמים רבות לקונפליקט לגדול למימדים כאלה שלארגון אין כבר יכולת להתמודד איתו. שיחה גלויה בין עובדים או בתיווך צד שלישי, כגון מנהל, יכולה לפתור את הקונפליקט בקלות כאשר הוא עוד קטן ואף לייצר כללי עבודה חדשים שישרתו את העובדים.

     

    יש ליצור את ההבנה שהמשרד אינו רק מקום עבודה אלא גם הזהות שלנו, מקום שמייצר עבורנו משמעות ומגדיר אותנו. חשוב לתת כבוד לפן הזה גם אצלכם וגם אצל העובדים והעמיתים שלכם.

     

    הכותבת הינה יועצת ארגונית, מאמנת אישית ועסקית והבעלים של "גומא - המרכז לאימון וגישור"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים