שתף קטע נבחר

ימאהה טרייסר 700 במבחן דרכים - פיתוי פיננסי

ימאהה MT-07 הוותיק משמש כבסיס לאופנוע עם הבטחה לרב-שימושיות במחיר נמוך. רכבנו על הטרייסר 700 החדש, וחזרנו עם מסקנות

ימאהה טרייסר 700 הוא אופנוע שתוכנן לרקוד על מספר חתונות במקביל. יעילות יומיומית, הנאה ברכיבה נמרצת ואפילו משימות תיור בשניים. לענות על דרישות שונות כל-כך בהצלחה, זה לא עניין פשוט לאף רכב, גם אם מתוכנן מראש להיות רב-משימתי. והטרייסר ממש לא תוכנן מאפס, אלא התבסס על ה-MT07 הקל, תזזיתי, חזק ומינימליסטי שמסוגל כמובן לענות היטב על הדרישה להנאה מרכיבת סופ"ש מלאת אנרגיה. אבל מה על דרישות התיור והיעילות היומיומית?

 

 (בני דויטש) (בני דויטש)
(בני דויטש)

 

טוב: התנהגות, מנוע

בסדר: שימושיות

טעון שיפור: מיגון רוח, נוחות בכביש משובש

 

  • רוצים עוד מאוברדרייב? לחצו כאן

 

מתחרים: הונדה NCX750, סוזוקי DL650 וי-סטרום, קאוואסאקי ורסיס 650

מחיר: 65 אלף שקלים

ציון: 7.5 מ-10

 

ה-MT07 עבר שורה ארוכה למדי של שינויים בדרך להפוך אותו לטרייסר 700. למעשה, הוא נראה אופנוע שונה לגמרי. הפיירינג הקדמי (והעיצוב כולו) מעניקים לו מראה גדול, בוגר וסולידי. בנוסף, הזרוע האחורית ארוכה יותר (ב-50 מ"מ) במטרה לאפשר התנהגות נינוחה יותר, מיכל הדלק גדול יותר (17 ליטר) ותנוחת הרכיבה זקופה בהשוואה עקב מושב חדש וגבוה וכידון אחר. מהלך המיתלים צמח וכיולם נוקשה יותר במטרה להתמודד עם המשקל הצפוי. כולם שינויים האמורים לשפר את יכולות התיור ותפקודו גם כאשר הוא עמוס בשני רוכבים ומטען - כך ימאהה. המנוע, וטוב שכך, נותר כשהיה.

 

 (בני דויטש) (בני דויטש)
(בני דויטש)

 

יתרונות - קל מאוד להרגיש בבית על הטרייסר. לא רק שרוכב בגובה ממוצע יניח בקלות את רגליו על הקרקע, אלא שהתחושה עליו נטולת כל מאמץ. המנוע נפלא. גמיש וחלק מסל"ד נמוך ומחובר לתיבה ומצמד קלים לתפעול. יחד מתקבלת יחידה מאד ידידותית ולא מאיימת, המאפשרת לרכוב באופן נינוח, או למשוך מעבר ל-6,500 סל"ד ולזכות בכוח שיספיק לביצועים טובים מאוד. הטרייסר מציע כך יכולת ספורטיבית אמיתית ומהנה עם היגוי מהיר מאוד. על אספלט איכותי הוא מעורר ביטחון, פונה בזריזות ובטבעיות עם מינימום דרמה והרבה הנאה.

 

חסרונות - הטרייסר מציע משקף מתכוונן ידנית וצר למדי, המספק במצבו הגבוה הגנה יעילה עד מהירות ברירת-קנס. אבל המיתלים מתקשים להתמודד עם כבישים שאינם סלולים היטב, ושיוט בגבולות הגנת הרוח מייצר רעידות רצופות ומרדימות ידיים ורגליים בידיות וברגליות. עבור אופנוע למשימות תיור הכידון צר מדי. על רקע איכות גימור טובה למדי, בולטים בטרייסר מתגים זולים, מתג צופר מרוחק מדי וחיבור לא מוצלח של מגני ידיים, פנס אחורי ותאורת מספר. צינור המפלט התחתון התגלה כפגיע בשימוש עירוני (אכן, מדרכות) והמצנן חשוף לחלוטין למפגעים.

 

סיכום - הטרייסר הוא אופנוע מהנה מאוד לרכיבה במגוון רחב של שימושים, בדיוק כמו שימאהה ביקשה לייצר. עם מנוע חזק וגמיש, משקל נמוך והתנהגות טובה, הוא מציע ביצועים שנדיר עד בלתי אפשרי למצוא ברמת המחיר הזו. הוא אינו חף מחסרונות, בעיקר בתחום התיור והשימוש היומיומי, ולכן חשוב להתייחס אליו יותר כפתרון פאן-ספורט ופחות נוחות-תיור. ובסופו של יום, גם בזכות תג-מחיר אטרקטיבי, הטרייסר הוא המועדף עלינו במשפחת ה-MT07 המוצלחת.

 

מנוע: טווין-מקבילי, 689 סמ"ק, ארבעה שסתומים לצילינדר, קירור נוזל

הספק מרבי: 75 כ"ס ב-9,000 סל"ד

מומנט מרבי: 6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד

הינע: שרשרת, 6 הילוכים

בסיס גלגלים: 145 ס"מ

משקל (רטוב): 196 ק"ג

מיתלים קדמי-אחורי (מ"מ): מזלג טלסקופי (130)-מונושוק (130)

בלמים קדמי-אחורי (מ"מ): דיסק (282)-דיסק (245)

מערכות עזר: ABS

תצרוכת דלק (מבחן): 14.9 ק"מ לליטר

מחיר: 65 אלף שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים