שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    טויוטה היילקס כמעט והתהפך, ונכשל במבחן בטיחות

    הטנדר של טויוטה נכשל במבחן המדמה התחמקות חירום ממכשול, כאשר איבד יציבות וכמעט התהפך. יבואנית טויוטה לישראל: "הרכב שנבחן בשוודיה שונה מהותית מדגם היילקס המשווק בישראל"

    טויוטה היילקס נכשל וכמעט התהפך במבחן "האייל הצפוני" (Moose), המדמה מצב חירום של התחמקות ממכשול במהירות של 60 קמ"ש, בעזרת תמרון חד הבוחן את מגבלות האחיזה.

     

    צפו במבחן, ובטויוטה היילקס כמעט מתהפך

     

    המבחן בוצע על-ידי מגזין הרכב המוביל בשוודיה Teknikens Värld, אשר התפרסם לראשונה מחוץ למדינה הצפונית כאשר חשף ב-1997 את מבחן היציבות בו נכשלה מרצדס A קלאס החדשה דאז. בעקבות המבחן וההדים השליליים שעורר, מיהרה היצרנית לבצע ריקול לכל 2,600 המכוניות שכבר נמסרו ללקוחות, לצורך כיול מחדש של מערך המתלים, כמו גם התקנת בקרת יציבות כסטנדרט.

     

    אצל טויוטה לעומת זאת, המצב שונה. כבר לפני תשע שנים בוצע מבחן האייל לדור הקודם של ההיילקס, בו הפגין הטנדר יכולת רחוקה מלשכנע, כאשר במהלך התמרון התרומם על צדו וכמעט התהפך. כעת ניכר כי הדגם החדש אינו מפגין שיפור משמעותי. במגזין השוודי מדגישים כי מתחרים כמו איסוזו דימקס, מיצובישי טריטון וניסאן נאברה, הפגינו ביצועים טובים בהרבה, ולמרות זוויות הגלגול והמהירות הגבוהה יותר, אף אחד מהם לא התרומם על צידו באופן מסוכן ובדומה לההיילקס. לטענתם, רק מיומנות הנהיגה של אוסקר קרוגר, נהג מירוצים מקצועי שאחז בהגה, היא זו שמנעה בסופו של דבר התהפכות מסוכנת.

     

    כדי לוודא כי תוצאות המבחן לא נבעו מכשל כלשהו ברכב, בחן המגזין את ההיילקס שוב, הפעם כשהוא מצויד בחישוקי "17 לעומת "18 במבחן הראשון (מידת צמיגים זהה לגרסה הנמכרת בישראל). רמת האחיזה הנמוכה יותר של הצמיגים אכן תרמה כצפוי לזווית גלגול מתונה יותר, אבל לא מנעה מהמרכב לעלות על שני גלגלים באופן שמסכן את יושבי הרכב. "משהו מאד בעייתי עם מערך הבטיחות הדינמי של ההיילקס", קבעו עורכי המגזין לאחר המבחן.


    טויוטה היילקס הקודם במבחן משנת 2007 ()
    טויוטה היילקס הקודם במבחן משנת 2007

     

    טויוטה שוודיה מסרה בתגובה למגזין כי "על סמך כל הבדיקות שנעשו במהלך הפיתוח, אנו סמוכים ובטוחים שההיילקס הוא רכב בטוח. התוצאה במבחן הפתיעה אותנו, ונתייחס ברצינות רבה חממצאים, במידה דומה לדרך בה אנחנו מתייחסים למבחני התמרון שאנו מבצעים בפיתוח כלי רכב".

     

    יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, הגיבה כי "הרכב שנבחן בשוודיה שונה מהותית מדגם היילקס המשווק בישראל. הדגם שנבחן מיוצר במפעל ייצור בדרום אפריקה (מפעל ממנו אין יבוא רכבים לישראל) והוא בעל מפרט שונה בתכלית ובכלל זה שילוב שונה של משקל הרכב, יחס העמסה המקסימלי וגודל החישוקים, וכן צמיגים ומתלים שונים. לתכונות אלו השפעה משמעותיות על התנהגות ותמרון הרכב במצבי קיצון."

     

    יש להזכיר כי מדובר בכישלון נוסף של ההיילקס במבחן בטיחות. לטנדר היפני נערך לפני כחודשיים מבחן ריסוק על-ידי ארגון הבטיחות יורו NCAP, ובו הוא זכה בשלושה כוכבי בטיחות בלבד, הציון הנמוך ביותר שקיבל רכב (יחד עם פיאט טיפו וסוזוקי באלנו) במהלך המבחנים שנערכו בשנה הנוכחית.


    פורסם לראשונה 27/10/2016 22:19

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טויוטה היילקס מבחן האייל הצפוני
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים