שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    8 הטיפים שיגרמו לכם לקום מהכורסה ולחזור להתאמן

    חוסר המעש המאפיין את תקופת החגים הגדולה יכול לגרור אותנו חזרה לאורח חיים יושבני ולעלייה במשקל - גם הרבה לאחר שהסתיימו. כיצד ניתן לחזור לשגרת כושר אפקטיבית ובריאה במהירות? לפניכם 8 טיפים שיקלו על העבודה

    החגים כבר מאחורינו. בצער רב נפרדנו מהחופש, מזמן האיכות עם המשפחה והחברים, משעות השינה המרובות ומארוחות הגדולות.

     

    כתבות נוספות:

    חזרה בריאה לשגרה: 5 תרגילי חובה שיעלו לכם את הדופק

    לקראת "אחרי החגים": תוכנית כושר משפחתית לחגים

    אחרי החגים כבר כאן: המתכון להורדת קילו כל 10 ימים

     

    על אף שחופש ומנוחה הם דבר מבורך ואף רצוי לשמירה על בריאות תקינה, חודש שלם הרחק מהשגרה המוכרת בהחלט יכול להקשות על החזרה לאורח חיים פעיל וספורטיבי.

     

    בין אם אתם חולי שליטה אשר חיפשו לחזור לשגרה באופן מיידי, או כאלה המתקשים דרך קבע לקום מהכורסה, לפניכם 8 טיפים שיקלו על המעבר לשגרת אימונים וכושר, לפחות עד החופשה הגדולה הבאה.

     

    תזונה

    הקפידו על תזונה נקייה נטולת חומרים מעובדים, פנו את המקרר ממזונות שמזיקים לכם ומפריעים בתהליך והקפידו לבחור מקומות בילוי שאין בהם אפשרות להתפתות לארוחות שחיתות.

     

    והיה והוזמנתם לבילוי במסעדה, נסו להציץ בתפריט כבר בבית דרך האינטרנט על מנת שבחירת המנה לא תישאר לרגע האחרון, כאשר אתם כבר רעבים. מיטיבי לכת אף יכולים להיעזר בתפריט תזונה מקצועי אצל דיאטנית.

     

    יעדים ומטרות

    קבעו לעצמכם יעדים ברי השגה ומדידים, כאלה שתוכלו להתמיד בהם ולבדוק האם עמדתם בהם בהצלחה. כבשתם עוד יעד? העניקו לעצמכם טפיחה על השכם ופרגנו לעצמכם בפרס קטן. מגיע לכם.

     

    לא הצלחתם לעמוד ביעד? עדיין מוטרדים מהקפל בבטן? אל תתייאשו וקחו את הזמן. תתפלאו כמה מהר הגוף יודע לחזור לעצמו, גם אם לא התאמנתם תקופה.

     

    תכנון מראש

    יוצאים להתאמן בבוקר? עוברים בחדר הכושר בערב? תכנון מראש הוא אלמנט קריטי להצלחה שלכם. ארגנו תיק מבעוד מועד ודאגו מראש לכל מה שאתם צריכים כדי לא להיתקע ברגע האמת.

     

    חישבו על כל הדברים הנחוצים לכם: שמפו, כפכפים, מגבת, בגדים להחלפה ואוכל זמין לכל שעות ההיעדרות הם התחלה טובה.

     

    הצטיידו מראש בכל הדברים הנחוצים לאימון ()
    הצטיידו מראש בכל הדברים הנחוצים לאימון

     

    רענון תכנית האימונים

    אתגרו את הגוף שלכם על ידי רענון תכנית האימונים שלכם אחת לכמה זמן. תתפלאו עד כמה שינוי קטן דוגמת שינוי זווית, אביזר, או אפילו מספר חזרות ומשקלים - יכול להשפיע על ההתקדמות שלכם, שלא לדבר על תכנית אימונים שלמה.

     

    לא בטוחים אלו שינויים לבצע? התייעצו עם המדריכים בחדר הכושר שלכם, הם ישמחו לעזור בבניית תוכנית חדשה.

     

    השראה

    אין דבר כזה יותר מדי השראה וכל המרבה הרי זה משובח. צפו בסרטונים, עקבו אחרי דמויות מעניינות בפייסבוק, הציצו בפרופילים של דמויות פיטנס באינסטגרם ונסו לשאוב השראה ודרכים חדשות לגיוון שגרת האימונים שלכם.

     

    השראה לפעמים נמצאת במקומות לא צפויים. זיכרו שכל מה שנותן לכם מוטיבציה ולא מזיק לאחרים - הוא כשר לחלוטין.

     

    פרטנר לאימון

    אימון משותף עם פרטנר מתאים בהחלט יתן לכם יותר מוטיבציה לאימונים, במיוחד לאלה מכם אשר נוטים לוותר לעצמם בקלות. האימון המשותף מאפשר לכם לדחוף אחד את השני ולהיעזר כל אחד ביכולותויו של השני.

     

    בנוסף, בחדר הכושר בו אתם מתאמנים מועברים חוגים? נסו אותם. אימון בקבוצה מביא איתו אנרגיות ואווירה נעימה ולא תחרותית. כך תוכלו להתחבר לאנשים מעניינים ולהעביר את הזמן בצורה מגוונת ודינמית.

     

    אימון משותף. מאפשר לכם לדחוף אחד את השני קדימה ()
    אימון משותף. מאפשר לכם לדחוף אחד את השני קדימה

     

    עזרה מקצועית

    לפעמים עזרה והכוונה מקצועית היא כל מה שדרוש על מנת לקבל את ה"פוש" שאתם זקוקים לו. מאמן או מאמנת כושר אישיים, אפילו למספר אימונים בודדים - עשויים להחדיר בכם מוטיבציה ולהחזיר אתכם לתלם בבטחה ובהנאה.

     

    אל תתביישו לבקש עזרה מהמאמנים הפזורים בחדר הכושר, בדיוק בשביל זה הם נמצאים שם.

     

    הימנעות מאימון יתר

    אימונים הם דבר מבורך כל עוד הם מתבצעים במידה הנכונה. לכן, הקפידו לשמור על החוקים הבסיסים של אימון הכושר: תנו לגוף מנוחה מספקת בין אימון לאימון ובין סטים, אל תמהרו עם המשקלים, אל תעלו את מרחקי הריצה מהר מדי, והיו סבלניים לתהליך.

     

    דרכי קיצור לא יעזרו כאן. זכרו שפציעה יכולה להגביל אתכם הרבה יותר מהתקדמות איטית ואף להשפיע על בריאותכם לטווח הארוך. מעבר לכך, חשוב לזכור כי השיפור וההתקדמות הפיזית מושגים במנוחה.

     

    הכותב הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט
     

    חזרה לשגרת תזונה נכונה מחייבת צריכה גבוהה של מזונות עשירים בחלבון. רוצים לגלות מי הם אותם מזונות? צפו:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    shutterstock
    חזרה לשגרה מתחילה בתזונה נכונה
    shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים