שתף קטע נבחר

קטנועי על: ימאהה מציגה TMax חדש, הונדה ממציאה קטגוריה

הקטנוע הגדול של ימאהה, ממציא קטגוריית קטנועי העל, מתחדש עם מספר גרסאות ואבזור עשיר. הונדה מנסה להמציא נישה עם קטנוע שקורץ לשטח

תערוכת הרכב הדו-גלגלי של מילאנו נפתחה אמש לא מפסיקה לייצר כותרות. בין היתר מציגה בה ימאהה שלוש גרסאות שונות לקטנוע העל Tmax המחודש. בדוכן הונדה לעומת זאת מהמרים על השטח, עם קטנוע גדול וחדש לחלוטין שמעדיף שבילי עפר על-פני אספלט.

 

צפו בימאהה TMax החדש - בשלוש גרסאות 

 

 

ימאהה מחדשת את המלך

הרבה שמועות אפפו את השקת ה-TMax החדש של ימאהה, הכלי שהגדיר פחות או יותר מחדש את עולם קטנועי העל החזקים, מהירים ויקרים. חלק מהשמועות עסק בהגדלת נפח (משמעותית) אפשרית ותוספת כוח ומהירות כנגזר מכך, אך כשהוסר הכיסוי מהדגם החדש, נחשף כלי עם המנוע המוכר של ה-530 הנוכחי, ובעל הספק זהה. מלבד זאת, כמעט הכל חדש.

 


 

העיצוב עודכן, שלדת האלומיניום תוכננה מחדש וכך גם הזרוע האחורית, החישוקים והבולם האחורי. בקרת אחיזה הצטרפה ל-ABS ומהמשקל נחתכו 10 ק"ג לעומת הדגם היוצא. ימאהה טוענים גם לנפח מוגדל בתא המטען, הנעה ללא מפתח ושינויים קלים נוספים.

 

כפי שדיווחנו לפני מספר ימים, החידוש המשמעותי נוגע לכך שימאהה בוחרת לשווק מעתה את ספינת הדגל הקטנועית שלה בשלוש גרסאות, בניגוד לאחת בודדה בעבר. החל מ-2017 תהיה ל-TMax גרסת בסיס, גרסת תיור בשם DX וגרסה ספורטיבית שתשווק תחת SX. זו האחרונה תאפשר בחירה משלושה מצבי רכיבה המשפיעים על המערכות השונות בקטנוע, וזוכה לצביעה ייחודית. גרסת התיור מוסיפה גם בקרת שיוט, בולם אחורי מתכוונן, משקף חשמלי וחימום לידיות הרוכב. גרסת הבסיס, ובכן, בסיסית ועדיין פייבוריטית להיות הקטנוע הנמכר והנחשק ביותר.

 

הונדה X-ADV מה?

הכירו: קטגוריה חדשה בעולם הקטנועים, או אם לדייק, תת-קטגוריה חדשה לקטנועי העל תחת השם המוכר מעולם האופנועים: אדוונצ'ר. בשלב ראשון יש בדיוק קטנוע אחד בקטגוריה, והוא מגיע מבית הונדה. לפי היצרנית, הקטנוע החדש מציע את הנוחות והיעילות של קטנוע גדל-נפח עם קריצה אמיתית - ולא רק קוסמטית - לתחום השטח. הקטנוע של הונדה משתמש ביחידת ההנעה המוכרת של סדרת הקטנוע-אופנוע NC עם 55 כ"ס וגיר רובוטי בעל אפשרות שליטה ידנית, ומניח אותה בתוך ארכיטקטורה המשלבת בין עולם הקטנועים לעולם התיור-הרפתקה.

 

 

המראה מלפנים "אופנועי" לחלוטין עם משקף גבוה מתכוונן וחרטום כפול-פנסים. מהצד הוא כבר נראה קצת יותר כמו קטנוע, עם יחידת מושב שאמורה להציע חלל מטען מכובד (21 ליטרים), גובה מושב של 820 מ"מ וחישוקי "שפיצים" בקוטר "15 ו-"17.

 

צפו: קטנוע השטח החדש של הונדה 

 

האבזור ההיקפי מזכיר מאד אופנוע שטח, כולל כידון בשרני ומגיני הידיים המזכירים מאוד את אלו של האפריקה טוויןן, ולוח מחוונים שהושפע מגרסת הראלי של ה-CRF450. עד כמה הוא יצליח? נשמח לדווח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה TMax חדש - בשלוש גרסאות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים