שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סלקום ננזפה - ותפצה על חיוב שיחות בחו"ל
    צעיר שנסע לגרמניה הופתע לגלות שחויב באלפי שקלים על שיחות נכנסות. שופט קבע שהיה על החברה לעדכן זאת מראש והורה לפצותו ב-3,560 ש'
    בית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה קבע לאחרונה שחברת "סלקום" תשלם 3,560 שקל בגין חיוב על שיחות נכנסות שנגבו – מבלי ליידע מראש - מבנו של לקוח ששהה בחו"ל. הרשם צחי אלמוג קבע שהיה על החברה לעדכן את הלקוח בתנאים "בדיוק כמו שהיא יודעת יפה מאד להציף את הלקוח במסרונים ולפתות אותו לרכוש חבילות".

     

    פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

     

    מדובר בצעיר שהשתמש בקו טלפון הרשום על שם אביו, ונסע לגרמניה לפני כשנה שם רכש כרטיס סים מקומי. לאחר שנחת הוא קיבל מסרון מסלקום שהודיע לו שהוא חסום לשירותי גלישה בחו"ל. הוא התעלם ממנו ומחמש הודעות נוספות שנשלחו אליו בימים שלאחר מכן, ובהן הוצע לו לרכוש שירותי גלישה באינטרנט.

     

    כעבור שלושה שבועות שלחה לו סלקום הודעה שלפיה מהמכשיר שלו מבוצעים שימושים בחו"ל המחויבים בסכומים גבוהים. הוא יצר קשר עם החברה, שעדכנה אותו שהוא מחויב בגין שיחות נכנסות.

     

    בתביעה שהגיש אביו הוא טען שלא עלה בדעתו שהשיחות הנכנסות מחויבות בתעריף כלשהו (בהתחשב בכך שרכש כרטיס סים בגרמניה). הוא דרש זיכוי בגין החיובים וטען שמדובר בהטעיה מכוונת מצד חברת הסלולר – שידעה להציע שירותי גלישה אך לא טרחה ליידע על עלות השיחות הנכנסות. סלקום טענה מנגד בנו נהג בחוסר אחריות כשהשתמש במכשיר בחו"ל מבלי לרכוש חבילה או לוודא את התעריפים.

     

    אבל הרשם הבכיר צחי אלמוג קיבל את התביעה ומתח ביקורת על החברה. לדבריו, בנו של התובע פעל בתום לב ובסבירות, וגם אם טעה – הדבר לא מפחית מאחריותה של סלקום להתריע על החיוב. נקבע שכפי שסלקום דאגה להציע לתובע חבילות שיחות וגלישה בחו"ל, כך היה עליה ליידע אותו ששיחות נכנסות מחויבות בכסף.

     

    לגבי המסרון שנשלח בתום שלושה שבועות כתב הרשם אלמוג כי הוא "נשלח לאחר שמערכות הנתבעת איתרו את החיוב החריג (שיחות נכנסות בחו"ל), אלא שבהתנהלות זו ובעיתוי שבו נשלח המסרון טמון כשל צרכני: מסרון שכזה ראוי שיישלח ללקוח מיד עם נחיתתו בחו"ל, בדיוק כמו שהנתבעת יודעת יפה מאד להציף את הלקוח במסרונים ולפתות אותו לרכוש חבילות תקשורת שונות".

     

    בהקשר זה נדחו טענותיה של סלקום ונקבע כי יש לה חובת הגינות כלפי צרכנים לעדכן את הלקוח בזמן אמת שהוא עשוי להיות מחויב בסכומים גבוהים בעת שהותו בחו"ל.

     

    לפיכך חייב הרשם אלמוג את סלקום להחזיר לתובע את מה שגבתה בגין שיחות נכנסות בעת שהייתו בחו"ל, סך של 3,560 שקל, בתוספת הוצאות משפט בסך 550 שקל.

     

    מבחינה "רוחבית" העניין נוגע לכולנו. מן הראוי שכל צרכן יידע שלעתים שווה להיאבק ולא לקבל את חיובי החברות בהכנעה. ולא פחות חשוב, ראוי שנותני שירותים בכלל וחברות הסלולר בפרט ידעו שעליהן לנהוג בבהירות ובהגינות מרביים, ולא לגבות כספים ואחר כך להיתמם.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים