שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא רק מהניילונים

    השנה נמכרים בארץ, לראשונה בהיסטוריה של השוק המקומי, יותר ג'יפונים ורכבי פנאי ממכוניות משפחתיות קומפקטיות וגדולות. אחת הסיבות: מגוון אופציות לרכישת רכב חדש או כמעט חדש בהנחה משמעותית. קבלו את כל האפשרויות

    שנת 2016, מתברר, היא שנת מהפכים ולא רק בוושינגטון, אלא גם על כבישי ישראל. בזמן שארה"ב בוחרת נשיא רפובליקני אחרי שמונה שנים של נשיא דמוקרטי, הישראלים מאמצים יותר ויותר את ההעדפות של האמריקאים בתחום המוטורי. לא במקרה, השנה נמכרים בארץ לראשונה יותר רכבי פנאי ממכוניות פרטיות לקהל שבחר עד עתה במשפחתיות קומפקטיות וגדולות.

     

    שוק הרכב מגלה - לא רק מכירות באולם הרשמי (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    שוק הרכב מגלה - לא רק מכירות באולם הרשמי(צילום: רועי צוקרמן)

     

    במקביל הולכת ומשתנה גם שיטת רכישת הרכב. אם פעם היינו מגיעים לאולם התצוגה, מתמקחים קצת כדי לקבל אזעקה במתנה ומשלמים בפעם אחת את מחיר הרכב, היום יש יותר ויותר רכישות רכב חדש שלא ישירות מהיבואן, תוך שימוש בערוצי מכירה שונים שתפסו תאוצה בשנים האחרונות.

     

    כמעט שליש מרכישות כלי רכב חדשים לקהל פרטי לא התבצעו השנה דרך אולמות התצוגהשל היבואנים אלא בחברות הליסינג. חברות אלה כבר לא פונות רק לשוק העסקי ולחברות הגדולות, אלא מציעות גם ללקוחות הפרטיים שתי אפשרויות לרכישת רכב חדש לגמרי. הראשונה היא מכוניות "0 ק"מ", כלומר מכוניות חדשות לחלוטין שנמכרות כמשומשות מליסינג בהנחה משמעותית ממחירון היבואן, ומגלמות בכך את ירידת הערך הצפויה בעת המכירה הבאה. האפשרות השנייה היא מסלולי ליסינג פרטי.

     

    בנוסף, יבואני הרכב חיזקו בשנים האחרונות את רשתות מכירת הרכב המשומש שלהן, והם מוכרים באמצעותן לעיתים גם מכוניות משנת הייצור האחרונה ששימשו כרכבי הדגמה, ומכוניות של לקוחות קודמים שמיהרו לבצע טרייד-אין ולהחליף רכב, תוך ניצול ההלוואות והמבצעים המרובים.

     

    כך קורה שלרכב 2016, ובקרוב 2017, יש בשוק כמה תגי-מחיר שונים ואפשרויות תשלום שונות. הגיוון הזה היה אחד הזרזים שהביאו השנה לשיא החדש במכירות ואיפשרו לרבים להגשים פנטזיה מוטורית, ולטפס לג'יפון משל עצמם. אבל איך באמת הכי משתלם לרכוש כיום רכב חדש? הנה הניתוח.

     

    חדש מיבואן

    הכי יקר: כ-60% ממכירות הרכב החדש בארץ מתבצעות באולמות התצוגה של יבואני הרכב, שם אפשר למצוא את כל קשת הדגמים, בכל רמות הגימור והצבעים, ולעיתים לבצע גם הזמנות מיוחדות. יבואני הרכב מציעים מבצעי הנחה לכל הציבור, כמו במבצעי סוף שנה בימים אלה, או לחברי מועדוני הצרכנים הגדולים כמו חבר, הוט, אשמורת, קרנות השוטרים וארגוני המורים, שבהם אפשר לקבל הנחות של כ-10% ממחירי המחירון.

    יתרונות: מגוון וזמינות.

    חסרונות: מחיר גבוה, ירידת ערך של רכב חדש, עד 20% בשנה ראשונה

     

    0 ק"מ מליסינג

    יותר קשה למכור: בעבר מדובר היה בערוץ שנועד למכירת עודפי מכוניות בחברות הליסינג עקב עסקאות שהתבטלו, או "ערוץ אחורי" ליבואני הרכב למכירת דגמים מתיישנים. אבל היום מדובר בערוץ מכירות שעשוי להגיע השנה לכ-30 אלף יחידות ומציע מכוניות חדשות לגמרי בהנחה מפתה של כ-8%-20% ממחירוני היבואן, שימשיך להעניק להן אחריות ושירות. בנוסף, בניגוד ליבואנים שיגבו מכם תשלום וברוב המקרים ימסרו לכם את הרכב רק לאחר שבועיים, בחברות הליסינג המכוניות בדרך כלל זמינות למסירה בתוך שעות.

     

    אבל אסור לשכוח. המכוניות רשומות כיד ראשונה מליסינג, כך שבמכירה תתבקשו להוריד 14% לפי מחירון לוי יצחק, עוד לפני המיקוח המקובל. נכון שההנחות לעיתים קרובות גבוהות משיעור זה, ובמספרים מוחלטים ההפחתה שתחויבו בה כשתרצו למכור את המכונית תהיה קטנה בהרבה מההנחה שקיבלתם ברכישה, אבל מדובר בשוק חופשי. חותמת "ליסינג" היא תמיד תירוץ להמשיך ולהתמקח איתכם על המחיר.

     

    בכל מקרה, בדקו בדיוק איזה דגם מציעים לכם. בתקופות של החלפת דגם או מתיחת פנים, עשויים למכור לכם את הדגם הישן. ראשית, חברות הליסינג רוכשות בדרך כלל את רמות האבזור הבסיסיות, ובמבחר צבעים די מוגבל. בנוסף, הן עדיין רוכשות לעיתים גרסאות פחות מאובזרות מבחינה בטיחותית, כך שמערכות בטיחות בהתקנה מקומית, כמו מובילאיי ואייוואקס שהיבואנים מציעים יחד עם הרכב אצלם, אולי לא יהיו קיימות במכוניות ה-0 ק"מ. חלק מחברות הליסינג כבר מציעות בפרופיל נמוך מכוניות ביבוא מקביל, שהיבואן אינו משווק בעצמו, תופעה שצפויה להתרחב בשנה הבאה.

    יתרונות: הנחה משמעותית ממחירון היבואן, זמינות.

    חסרונות: מגוון הדגמים והצבעים, חותמת "ליסינג" ברישיון שתפחית משמעותית מהמחיר בעת המכירה, ירידת ערך מואצת של רכב חדש.

     

    ליסינג פרטי

    בלי כאב ראש: בניגוד לעבר, חברות הליסינג מחזרות כיום גם אחרי לקוחות פרטיים. השם הגנרי "ליסינג פרטי" הוא שם קוד למגוון מסלולי רכישה, במחירים ובהרכבים שונים, עבור השימוש ברכב. זאת מתוך הנחה שלא חייבים להחזיק בבעלות על רכב ולהיות חשופים לירידת ערך ולהתעסקות עם מכירתו. בעת הרכישה אפשר גם להתלבט באותו מרכז מכירות בין דגמים של יצרנים מתחרים, מה שלא תוכלו לעשות באולם היבואן.

     

    יש מסלולים של ליסינג מימוני בלבד, למעשה מימון לשימוש ברכב, שיכול לכלול תשלום מקדמה ותשלומים חודשיים למשך שנתיים וחצי עד שלוש, כאשר יש כבר חברות שיוותרו גם על המקדמה בתמורה לייקור התשלום החודשי. יש גם מסלולים יקרים יותר של ליסינג תפעולי, שכוללים בתשלום גם ביטוח לרכב, טיפולים שנתיים ואפילו החלפת צמיגים ומגבים, שבהם התוספת הכספית אמורה להיות קטנה יותר ממה שהיה עולה ללקוח הפרטי לשלם עבור השירותים האלה.

     

    שימו לב שמסלולים כאלה יהיו מוגבלים בדרך כלל לנסיעה עד 20 אלף ק"מ בשנה, כאשר חריגה מהם תחויב בתוספת תשלום. בתום התקופה אפשר להחזיר את הרכב ולסיים את העסקה, או לרכוש אותו בתנאים שנקבעו מראש.

    יתרונות: זמינות, אין כאב ראש של מכירת הרכב.

    חסרונות: לא תמצאו דגמים מיוחדים או ידניים. בגלל שמדובר ברכב חדש, עיקר התשלום הוא בעצם עבור ירידת הערך הגבוהה של רכב בשנותיו הראשונות.

     

    משומש מהיבואן

    עם הנחת חברה: בשנים האחרונות השקיעו כל יבואני הרכב ברשתות למכירת רכבי יד שנייה, בבעלותם או בשיתופי פעולה. הם מציעים מכוניות מיד פרטית, או רכבי הדגמה שנמכרים לאחר שירות של חודשים ספורים, עם אלפי קילומטרים בודדים ובהנחת רכב חברה. הם מעניקים אחריות, וחלקם מפעילים מסלולים מיוחדים למכוניות שמורות במיוחד.

     

    אלה הן מכוניות בנות פחות מחמש שנים, ללא תאונות, עם היסטוריית טיפולים מלאה, שלא נסעו יותר מ-100 אלף ק"מ, מה שלפי מחירון לוי יצחק מאפשר לגבות עבורן תוספת של 5% למחיר המחירון. רכב מאבד כיום 20% מערכו כחדש בשנה הראשונה, וכ-30% לאחר שנתיים, מה שמאפשר חיסכון של עשרות אלפי שקלים ברכישה. מנגד, עדיין מדובר ברכב משומש, שאין ודאות מוחלטת מה עבר עליו עד היום.

    יתרונות: מחיר, זמינות.

    חסרונות: בלאי ואי-ודאות.

     

    השורה התחתונה

    לאור מגוון האפשרויות, צריך היום סיבה טובה לרכוש רכב חדש דווקא באולם היבואן. ודווקא בשל המגוון חייבים להשוות בין האפשרויות ולקחת בחשבון בחישוב הכולל גם את תנאי הטרייד-אין שתקבלו על רכבכם המשומש: אם מוכנים לרכוש מכם רכב במחיר המחירון שלו, מדובר בהטבה ששווה לפעמים סכום של חמש ספרות. בנוסף, בכל מקום שתקנו חובה להתמקח. אין היום מקום שבו לא תוכלו לקבל הטבות - הנחה במחיר, תוספת אבזור, טיפולים במתנה, ועוד. מבחינה כלכלית, רכב חדש יהיה תמיד האופציה היקרה ביותר, וההנחה שתקבלו בכך שתרכשו רכב משומש צעיר - לעומת חדש - תהיה גדולה בהרבה מעלות תיקון התקלות שעלולות להתגלות בו.

     

    הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    אולם תצוגה של היבואנית - כבר לא האפשרות היחידה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים