שתף קטע נבחר

שברולט קרוז בנהיגה ראשונה - שדרוג אמריקאי

המשפחתית של שברולט מגיעה ארצה בדור שני ומשופר, ומבטיחה להעלים את משקעי העבר. נהגנו בה לראשונה

במה נהגנו - שברולט קרוז דור שני

מתחרים - טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, מאזדה 3, יונדאי אלנטרה

מתי אצלנו – דצמבר 2016

מחיר משוער – 130 אלף שקל (לגרסת פרימייר)

 

 

בעד - מראה ב-5 דלתות, מנוע-גיר

נגד - מערכות בטיחות מקוריות, מרווח ראש מאחור 

 

בגדול: הקרוז היא המכונית הגלובאלית הראשונה של שברולט, יוצרה ב-10 מפעלים שונים ברחבי העולם, נמכרה ב-115 מדינות ביותר מ-3.5 מיליון עותקים מאז הושקה ב-2008. בכך היא הופכת למכונית הנמכרת ביותר של GM בשנים האחרונות. אצלנו היא פחות הצליחה. כאשר קטגוריית המשפחתיות הייתה בשיאה, נמכרה כאן קרוז בוסרית עם מנוע בעייתי ומגוון תקלות מתסכלות, בעיקר בתיבת ההילוכים. כאשר הוחלפו היחידות היא כבר זכתה לשם בעייתי, וסר חינה עד כדי התעלמות.

 

הדור השני של הקרוז שהושק לפני כשנה בתערוכת דטרויט, אמור לשנות את המצב. מתבסס על פלטפורמה חדשה עם מנוע חדש ותיבת הילוכים מעודכנת, מראה מודרני ותא נוסעים משופר. ובעיקר עם הבטחה ליישר קו עם מתחרות מודרניות. בדקנו אם יש לו את הכלים לעשות זאת.

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

עיצוב תא נוסעים: העיצוב החיצוני של הקרוז החדשה על שתי גרסאותיה - סדאן ו-5 דלתות - נראה מודרני בהרבה מהמראה המעט מגושם של הקרוז היוצאת. הוא מדגיש עוד יותר מבעבר את הזהות האמריקאית, בעיקר בחרטום עם סבכה קדמית ענקית ויחידות תאורה צרות. כאן נפרדות דרכי שתי גרסאות המרכב - האחוריים בסדאן סתמיים וחסרי אמירה, ההאצ'בק נראית טובה מאד לטעמנו - מהנאות בקטגוריה.

 

עיצוב הפנים משודרג במובנים רבים, ואמריקאי מאי פעם. צג הנתונים בלוח המחוונים נאה, מפורט ונוח מבעבר לקריאה. חומרי הדיפון רכים ואיכותיים יותר וגלגל הגה החדש מציע מתגי שליטה חדשים ונוחים מבעבר. יש לא מעט תאי אחסון שימושיים והמושבים נוחים ותומכים בגוף.

 

בגרסת הפרימייר בה נהגנו, היוקרתית (והיקרה) מהשתיים שמיועדת בעיקר ללקוח הפרטי, יש כיוונון חשמלי נוח למושבים. מאחור זוכים הנוסעים למרחב רגליים ראוי תודות לממד אורך נדיב מבעבר (עוד 7 ס"מ) ובסיס גלגלים ארוך במעט (1.5 ס"מ) ועם 270 ס"מ מהארוכים בקטגוריה. מרווח הראש עדיין מוגבל.

 

 

העברת מיקום מתג כיוון המראות לדופן הדלת ובחירה - אמריקאית - בבלם חניה ברגל, פחות שכנעו. לטענת אנשי GM, נדידת ידית בלם החניה נועדה לפנות מקום בין המושבים ומכיוון שבארה"ב "ממילא בקושי משתמשים בבלם חניה". אם תהיתם, בלם חניה חשמלי שהופך שכיח יוצר ויותר, עולה כ-50 דולר ליצרן. מערכת העצור-סע אינה ניתנת לנטרול ישיר, אך יש אפשרות לעקוף זאת חלקית על-ידי קביעת פעולת מנוע לטובת מיזוג אוויר בעמידה. תא המטען מציע נפח קטן 393 ליטר.

 

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

אבזור: לישראל יגיעו שתי גרסאות האבזור הבכירות. ה-LT כוללת מערכת MyLink עם מסך בגודל "7 וצימוד סמארטפון דרך Apple CarPlay או Android Auto, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "16 קלים. גרסת פרימייר מוסיפה ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי "17 קלים.

 

אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, אבל שברולט כלל לא מציעה מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, אלא רק התראות: סטייה מנתיב, התנגשות, עצמים בשטחים מתים ותנועה חוצה מאחור. בישראל יוצעו בשתי הגרסאות מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים: לקרוז מנוע 1.4 טורבו, אבל למרות נפח זהה, מדובר ביחידה חדשה לחלוטין מאלומיניום המסייע לקצץ מהמשקל. הוא מפיק 153 כ"ס (13 כ"ס יותר) ו-24.4 קג"מ (תוספת 4 קג"מ), ומשודך כבעבר לתיבה אוטומטית עם 6 יחסים - הפעם ללא אפשרות תפעול נוח מהבורר, אלא באמצעות מתג על ראש הידית.

 

הביצועים על הנייר טובים משמעותית עם נתון סופר-מרשים של 7.7 שניות במיאוץ ל-60 מייל (97 קמ"ש) לשעה (קיצוץ של 2.7 שניות). בפועל הקרוז אינה מרגישה כה מהירה, אך היא בהחלט נמרצת יותר ופעולת המנוע שקטה משמעותית. למעשה, זו אחת מיחידות המנוע השקטות בקטגוריה. השילוב עם תיבת ההילוכים במצב האוטומטי - מופתי.

 

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

נוחות והתנהגות: הקרוז קלה בכמה עשרות ק"ג מקודמתה, בהתאם לגרסה. חלק ניכר מכך כתוצאה ממשקל נמוך יותר של המנוע ותיבת ההילוכים. הורדת המשקל מלפנים, יחד עם חלוקה מאוזנת יותר של המאסה, הפכו את הקרוז למכונית נעימה יותר לנהיגה מהירה או נינוחה, עם התנהגות בטוחה וצפויה. ההגה חסר תחושה כמעט כצפוי כיום, אך משקלו נכון והוא מדויק למדי.

 

התוצאה היא מכונית שננהגת היטב, אינה מפתיעה ומאפשרת לבחור בקו התקדמות נוח או מהיר במידה שווה של קלות. על כבישים סלולים היטב היא נוחה באופן מעורר הערכה, אם כי צמיגי ה-"18 במכוניות ההשקה התקשו לעזור כראוי בשיכוך שיבושים קטנים בתנועה עירונית. היא גם שקטה מאד באופן מפתיע, למעט רעשי רוח שחדרו את התא במהירות גבוהה ותנאי מזג אוויר סוערים בחוץ.

 

 

סיכום: שברולט קרוז החדשה היא מכונית טובה באופן מופגן מקודמתה. היא מפגינה בשלות מכאנית המתבטאת בנסיעה נינוחה מאד, בשונה מקודמתה התזזיתית והרועשת בהרבה. היא רחוקה מלהיות מושלמת, בין היתר עקב בחירות - לא תמיד משכנעות - המאפיינות יצרניות אמריקאיות. אילו לא הייתה נדרשת גם לנקות את שמה מבעיות הדגם הקודם, יכולה הייתה היבואנית לנשום לרווחה ללא חשש.

 

אלא שזה אינו המצב, והמשמעות אחת - מחיר החדירה בשני הדגמים לשוק הפרטי והמוסדי, יהיה בעל חשיבות גדולה מהרגיל. בשוק שגם כך הופך צפוף מאי פעם עם מתחרים חזקים ומאד מוצלחים או במילים אחרות, המפתח להצלחה טמון במספר.

 


שברולט קרוז

שברולט קרוז
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,399 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 153 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית 6 הילוכים
אורך 466 ס"מ
רוחב 179.1 ס"מ
גובה 145.8 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל 1,362 ק"ג
נפח תא מטען 393 ליטר
100-0 קמ"ש 7.7 שניות
מהירות מרבית 212 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 111 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15
מחיר משוער 130 אלף שקל
כריות אוויר 10
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחנה

 

הכתב היה אורח חברת שברולט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים