שתף קטע נבחר

בעל המקצוע רימה אתכם? יש למי להתלונן

מיהם בעלי המקצוע שהוגשו נגדם הכי הרבה תלונות השנה? מי נכנס ל"רשימה השחורה" ועל מה כמות התלונות הכי גדולה של הישראלים? אתר "המקצוענים" עם הסקירה

מתקיני תריסים, טכנאי מזגנים וטכנאי מכונות כביסה הם בעלי המקצוע שאיתם יש לישראלים הכי הרבה חיכוכים ותקלות. כך עולה מבדיקה שערך אתר "המקצוענים". הבדיקה נעשתה באמצעות ניתוח נתוני כל התלונות שהתקבלו במוקד השירות של החברה.

 

עוד כתבות בנושא:

מוקד גישור ויישוב מחלוקות

רשימה שחורה? יש דבר כזה

הכלכלה השחורה: די להאשים את בעלי המקצוע

 

על מה מתלוננים?

עיקר התלונות (43.2%) הן על כך שבעל המקצוע ביצע עבודה לא מקצועית, 15.2% מהתלונות הן על גביית מחיר מופרז, 12.3% הן על כך שבעל המקצוע לא סיים את העבודה בזמן שסוכם מראש, 10.2% מהתלונות הן על כך שבעל המקצוע קבע עם הצרכן וכלל לא הגיע, 5.9% על התנהגות לא ראויה של בעל המקצוע, 5.3% על כך שלא עמד מאחורי תעודת האחריות שנתן, 3.37% על כך שבעל המקצוע שינה את המחיר לאחר שהגיע לדירה, 2.9% על כך שלא נתן חשבונית ו-1.3% מהתלונות הן על כך שבעל המקצוע איחר למועד הפגישה.  

 

מה הסיבה לשכיחות התלונות בתחומים אלו דווקא? "בהשוואה לתחומים אחרים, המחיר שמשלמים על החלקים, על תיקונים ועל הרכבה של תריסים גבוה יותר" אומרת עו"ד אפרת דנן, מאתר "המקצוענים". "כמו כן, התקנה של תריסים לוקחת הרבה יותר זמן ולעתים בעל המקצוע תלוי בספקים כדי להשיג חלקים מסוימים. כדי למנוע מצב שבו הצרכן נפגע מכך, כדאי לתחום מראש את משך העבודה ולקבוע קנס מוסכם על שני הצדדים במקרה של איחור בסיום העבודה. כמו כן, כדאי לבדוק לפני שבעל המקצוע עוזב את הבית שהאיטום בין התריס לחלון תקין, שכן זו נקודת תורפה בהתקנת תריסים שיכולה לגרום לטווח ארוך לכשלי איטום".

 

על מה עיקר התלונות המופנות כנגד טכנאי מזגנים? במקרה הזה, לרוב לא מדובר על טיב העבודה אלא על  טיב השירות. עו"ד דנן: "בייחוד בשיא העונה, טכנאי המזגנים בלחץ רב ולא עומדים בעומס. עיקר התלונות המתקבלות אצלנו הן על כך שבעל המקצוע קובע עם הצרכן וכלל לא מגיע".

 

ועל מה עיקר התלונות המופנות כנגד טכנאי מכונות כביסה? עו"ד דנן: "אובדן האמון בבעל המקצוע. לרוב מתלוננים על כך שבעל המקצוע לקח רכיב מהמכונה ולא החזיר אותו, וכעבור מספר ימים כשהם התקשרו הוא אמר שלא ניתן לתקן אותו ושצריך לרכוש רכיב חדש. בשלב הזה, הם כבר לא מעוניינים בהתקשרות עם בעל המקצוע. אנו מתערבים ומפעילים את מוקד השירות שלנו, ודורשים מבעל המקצוע להחזיר להם את הרכיב שלקח, ולעתים אף לספק במקומו רכיב חלופי תקין, כך שבעל המקצוע לא ייצא נשכר מהעבודה הזו. הרעיון הוא שאנחנו מספקים לצרכן גב. הוא לא צריך להתמודד לבדו עם בעל מקצוע שאינו מתנהג בהגינות מקצועית".

 

בעל המקצוע "סרח"? מסולק מהאתר ונכנס ל"רשימה השחורה"

ומה קורה כשגם התערבותכם לא מספיקה והמקרה חוזר על עצמו עם אותו בעל מקצוע? עו"ד דנן: "הכל תלוי בחומרת המקרה. לעתים, נפתור את הבעיה והסנקציה היחידה שתהיה על בעל המקצוע היא חוות-דעת שלילית מצד הצרכן באתר, מה שיפגע בדירוג שלו. במקרים חמורים יותר, אנו מסלקים מהאתר גם אם מדובר בהתנהגות לא מקובלת שהתקיימה רק פעם אחת, אך היא בלתי מתקבלת על הדעת".  

 

"מאז הקמת החברה, בשנת 2003, הוסרה כמות לא מבוטלת של בעלי מקצוע מהאתר, מבלי יכולת לחזור למאגר לעולם" אומרת עו"ד דנן. "בעלי מקצוע אלו נכנסים ל'רשימה השחורה' שלנו".

 

מניתוח ה'רשימה השחורה', עולה כי בעלי המקצוע הבעייתיים ביותר (15% מבין אלו שסולקו מהאתר) הם מתחום האינסטלציה. אחריהם, נמצאים בעלי מקצוע מתחום ההובלות (12.5%), ניקיון ופוליש (9.6%), מיזוג-אוויר (6.6%) ובעלי מקצוע מתחום התריסים והאלומיניום (6.3%).

 

ומהם בעלי המקצוע ה"טובים" ביותר, שכמעט ולא נמצאים ברשימה השחורה? טכנאי גז, בעלי מקצוע מתחום הגינון, צבעים וזגגים. עו"ד דנן: "מניתוח הנתונים, בסך-הכל אנו רואים לאורך השנים עליה בתודעת השירות של בעלי המקצוע בישראל. רובם מבינים שתודעת שירות מפותחת היא מאבני היסוד של כל עסק ובייחוד של עסקים שבהם מגיעים לתת שירות בביתו של הצרכן".

 

האינסטלטור הגיש תביעה ונדחה על-ידי בית-המשפט  

והיו גם מקרים שהגיעו לבית-המשפט. עו"ד דנן: "אינסטלטור שהסרנו מהאתר, הגיש לבית-המשפט תלונה כנגד אתר 'המקצוענים' כנגד הסרתו. הסיבה להסרה היא תלונות של לקוחות בנוגע להתנהלותו. טענו שהוא התנהג בחוסר תום לב, ניצל את מצוקת הפונה ודיבר בלשון מזלזלת. העניין הוא שבעל מקצוע נכנס לאתר שלנו רק לאחר סינון ופיקוח. הוא מחויב לחתום על אמנת שירות המציבה סטנדרטים של מקצוענות, אמינות והוגנות".

 

לדבריה, "אנו מפעילים מוקד פיקוח ובקרה ודואגים ליצור קשר עם הלקוחות כדי לשמוע ממקור ראשון מה רמת השירות שניתנה להם, מה המחיר שנגבה מהם ומה חוות-דעתם במגוון פרמטרים. גם לאחר שהתובע הוזמן למשרדי החברה ובה הוצגו לו תלונות הלקוחות הוא המשיך להתנהג בצורה שאינו מקובלת. בעקבות הפרתו את החוזה עמנו, הסרנו את פרסומו באתר. בית-המשפט קיבל מהלך זה, ונכתב בפסק-הדין שניתן ביום 1.9.16, שלמרות שיש לנו (אתר "המקצוענים") אינטרס מובהק להמשיך את ההתקשרות עמו, שכן מבחינה כלכלית אנו לא ששים להסיר מפרסמים, שמורה לנו הזכות להסיר את הפרסום. זאת, על מנת לשמור על איכות השירות אותו אנו מספקים. ברגע שבעל מקצוע מאכזב צרכן שאנו הפננו אותו אליו, למעשה הפרסום שלנו הוא שנפגע, וזכותנו לבחור אילו בעלי מקצוע אנו משאירים במאגר".

 

מחפשים בעל מקצוע? לרשימה המלאה

 

Ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  


פורסם לראשונה 27/11/2016 09:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים