שתף קטע נבחר

זהירות, חאפר: 10 ריג'קטים נפוצים אחרי שיפוץ בבית

מהם הריג'קטים הנפוצים ולמה לא כדאי למהר לשלם את כל הכסף עד שמוודאים שהעבודה בוצעה כמו שצריך. אתר "המקצוענים" עם מדריך שיחסוך לכם כסף ועוגמת נפש

חסכתם כסף לאורך שנים, הפקרתם את הבית שלכם למשך חודש-חודשיים ואתם מקבלים את המפתחות מקבלן השיפוצים. כמה מרגיז לגלות שיש נזילות כבר בגשם הראשון, שהצבע מתקלף, או שהמגירות במטבח מתנדנדות. אז מהם הריג'קטים הנפוצים וכיצד ניתן למנוע אותם בזמן? לפניכם הסקירה.

 

עוד כתבות בנושא:

כך תתמודדו עם ליקויים לאחר שיפוץ

למה לצפות כשמשפצים את הבית

שיפוצים במקום קניית דירה

 

ישנן נזילות בגשם הראשון שלאחר השיפוץ

"הריג'קטים העיקריים הם בעיות של נזילות", אומר עדי ארד מארד פיתוח ויזמות באתר "המקצוענים". "זה יכול להיות בשל חדירות מים דרך חלונות שלא נאטמו בצורה טובה, או של חדירות מים בשל כשלי איטום בחדר האמבטיה. נתקלתי פעמים רבות במצב שאני מפרק את האריחים ברצפה ומגלה שהאינסטלטור לא סגר את המחברים כמו שצריך. מים יצאו מהצינור והרטיבו את כל החול שמתחת לרצפה. חשוב להיות עם יד על הדופק ולבדוק את האינסטלטור בכל שלב. במקרה של בית קרקע זו בעיה קטנה יותר, אך כשמדובר בבית משותף זה גורם לנזילות בקומה שמתחת ולנזק גדול. במקרה כזה, צריך לשבור את האריחים שתחתיהם נמצא המחבר, לתקן ולרצף מחדש".   

תיקוני צבע הם בין הריג'קטים הנפוצים  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תיקוני צבע הם בין הריג'קטים הנפוצים (צילום: shutterstock)

 

"זו אחת התופעות הכי מרגיזות והיקרות לתיקון", אומר עידו לאור, מעצב פנים. "במקרה של נזילות יכול להיגרם נזק לקירות גבס, לריהוט ולרצפת פרקט. הנזילות יכולות להגיע חלונות בהן יש כשלי איטום, בשל התקנה לא מקצועית של פרופיל האלומיניום".

 

ארד: "לכן, כדאי להסתכל מבחוץ על איכות האטימה מיד לאחר התקנת החלונות, ואף לבצע בדיקת הצפה באמצעות צינור. עדיף לגלות את הבעיה כמה שיותר מוקדם ולדרוש לתקן אותה. תקלה נפוצה נוספת, היא שטכנאי המזגנים קודח חור בקיר ולא סותם אותו, ודרכו מים חודרים. אם קודחים מבחוץ פנימה, חשוב לקדוח בשיפוע כלפי מעלה, כדי שמים לא ייכנסו אל תוך הדירה ובנוסף לסתום את החור".

 

תיקוני צבע וגבס

"ישנם תיקוני שנגרמים מסיבות לגיטימיות כמו בעלי מקצוע נוספים שהגיעו להתקין כל מיני אביזרים בבית", מסביר לאור. "זה יכול להיות מוביל שהוביל את הספה וגרם לנזק לקיר הגבס, למשל. במקרה כזה, מומלץ לחכות עד שכל בעלי המקצוע יסיימו את עבודתם ואז לקרוא לקבלן בצורה מרוכזת לצורך השלמת כל תיקוני הצבע בבת אחת".

 

לעומת זאת, ישנם תיקוני צבע שנגרמים כתוצאה מרשלנות. "אם העבודה לא מתבצעת בצורה נכונה, ייתכנו קילופי צבע במשך הזמן", אומר ארד. "למשל, אם בעל המקצוע משתמש בצבע אקרילי על קיר שצבוע בסיד, מבלי לשים חומר מקשר, הצבע לא ייאחז טוב. במקרים כאלו, התיקון יהיה מורכב יותר, וכמובן שהוא באחריות קבלן השיפוצים, שאחראי לרמת העבודה של בעל המקצוע שהוא מספק ללקוח".  

רטיבות בקירות כתוצאה מכשלי איטום  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
רטיבות בקירות כתוצאה מכשלי איטום (צילום: shutterstock)

 

תקלות במערכת החשמל

"לרוב אלו בעיות קטנות יחסית, אך עדיין נחשבות לריג'קט שהקבלן אמור לטפל בו", אומר לאור. "אין סיבה שבעל הדירה יממן ביקור של חשמלאי בגלל שאחת הנורות לא עובדת או אחד משקעי החשמל לא חובר טוב וגורם לקצר".

 

חלונות חורקים  

"הסיבות העיקריות לכך שהחלונות חורקים הן לכלוך במסילות (משימוש בחומרי בנייה, אבק, פסולת וכו') או שגלגלי החלונות לא מאוזנים", מסביר לאור. "ביקור קצר של איש האלומיניום, מטעם הקבלן, יפתור תקלה זו בקלות. בכל מקרה, כדאי לבדוק את תקינות החלונות בסיום השיפוץ, ולהכניס את הריג'קט הזה לרשימה ולוודא שהקבלן מטפל בו".

 

התריס החשמלי מרעיש או נתקע

"ככל שהתריסים רחבים יותר, כך הם עלולים להיות בעייתיים יותר", אומר לאור. "לעתים, כדי לחסוך במחיר בעל המקצוע מציע תריס עם מנוע זול יותר. לכן, לא כדאי להתפתות להצעת מחיר נמוכה מדי ולוודא שהמנוע אכן איכותי ומגיע עם אחריות. אם מדובר במנוע איכותי שגורם לרעשים, לרוב איש אלומיניום יוכל לפתור את הבעיה די בקלות". ארד: "זה בהחלט תפקידו של בעל המקצוע להסביר לבעלי הדירה את המשמעות של המנוע ולהמליץ להם על מנוע איכותי ועוצמתו בהתאם למשקל התריס ולגודלו".

 

המגירות במטבח לא נסגרות או נתקעות בדלת הסמוכה

לאור: "אם המגירות לא נסגרות היטב ונתקעות בדלת הסמוכה, זה סימן שהן זקוקות לאיזון קל. חברת המטבחים או הנגר יתקנו זאת ללא בעיה".

ארד: "בכל מקרה, כשמקבלים את המטבח חשוב לבדוק את איזון הדלתות ואת כמות הברגים במגירות. כבר קרה לי שלקוח התקשר אלי כעבור 3 שנים ואמר שהמגירות מתחילות להתנדנד. ראיתי שבמסילה אחת חסרים 3 ברגים ובאחרת 4 ברגים. במקרה כזה, לקחתי אחריות ודרשתי ממי שהתקין את המטבח לתקן זאת. כדאי מראש להזמין פרזול איכותי ולבדוק מיד בסיום התקנת המטבח את כמות הברגים ואת מצב הדלתות והמגירות".

 

המים באמבטיה ובכיור לא מתנקזים

לאור: "אם המים באמבטיה ובכיור לא מתנקזים זה לרוב קורה בעקבות הצטברות של לכלוך ושאריות של טיח ואבנים קטנות במערכת הניקוז. הפתרון לרוב פשוט, וכולל ניקוי של הלכלוך ופתיחת הסתימה".

ארד: "זו אחריות של קבלן השיפוצים להתאמץ לפתוח את הסתימה בסיום השיפוץ. אחרת, בעל הדירה יצטרך להזמין אינסטלטור שיגבה ממנו 250 ולעתים אף 500 שקל, רק עבור פתיחת הסתימות האלו. זו הוצאה שלא אמורה לצאת מכיסו של בעל הדירה, אלא באחריות קבלן השיפוצים".

 

הרובה שבין האריחים מתפוררת

"ישנן מספר סיבות שגורמות לכך שהרובה מתפוררת", מסביר ארד. "האחת היא שהרצף לא מקפיד על ניקוי יסודי של המרווחים שבין האריחים לפני שהוא מיישם את הרובה. השנייה, היא שישנם בעלי דירה שלא מעוניינים במרווחים בין האריחים. זה מנוגד לתקן שמחייב מרווח של לפחות 3 מ"מ. ללא מרווח מספק, אין מספיק מקום לרובה להיתפס והיא פשוט מתפוררת".

 

הקבלן לא סיים את עבודתו

"תיקון שפכטל שלא נצבע, פאנל חסר ליד הדלת, ברז שמתנדנד או שכלל לא הותקן, ידית חסרה בדלת ועוד כל מיני עבודות שלא סוימו. לא חסרים מקרים שבהם העובדה שהקבלן לא סיים את עבודתו יכולה לפגוע באסתטיקה של הבית במקרה הטוב, או למנוע יכולת שימוש במטבח, או בחדר מסוים, במקרה הרע".

 

טיפ לסיום: דאגו להכניס סעיף אחריות נרחב בחוזה ההתקשרות עם הקבלן

כדי שלא תצטרכו לרדוף אחרי קבלני המשנה של קבלן השיפוצים, דאגו להכניס בחוזה ההתקשרות עמו סעיף המטיל עליו אחריות בגין עבודתם של כל בעלי המקצוע מטעמו למשך תקופה סבירה. נהוג שעל תיקוני צבע ניתנת אחריות של שנה, ועל תקלות הקשורות באיטום, האחריות מגיעה לכ-10 שנים.

 

מחפשים קבלן שיפוצים? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים