שתף קטע נבחר

שוב זה קרה. נהג האוטובוס לא עצר בתחנה

6:04 בבוקר, 8 מעלות, 20 איש בתחנה ונהג אוטובוס 641 של חברת קווים חולף על פניהם כאילו היו אוויר. ירון דרוקמן מתעצבן, חברת קווים עונה: "הנהג יוזמן לבירור משמעתי מיידי"

משתמשים באוטובוס על בסיס קבוע? אם כן, זה קרה כנראה לכל אחד מכם. אחרי זמן המתנה ארוך בתחנה מתקרב האוטובוס. אתם מזהים את המספר, נושמים לרווחה, וקולטים שהוא אינו מאט. במקום לעצור ולאסוף אתכם, הנהג פשוט ממשיך בנסיעה כאילו אתם אוויר, בדרכו לתחנה האחרונה. זעם גדול ממלא אתכם, ייתכן שתנסו לתעד את מספר הרישוי, אבל בסופו של דבר אתם נאנחים בהשלמה, מוותרים ועולים על האוטובוס הבא – שמגיע במקרה הטוב רבע שעה מאוחר יותר.

 

חברת קווים: "הנהג יוזמן לבירור" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חברת קווים: "הנהג יוזמן לבירור"(צילום: מוטי קמחי)

 

הבוקר זה קרה גם לי, וממש לא בפעם הראשונה. אך בניגוד לפעמים קודמות שבהן המתנתי בסבלנות לאוטובוס הבא, החלטתי שלא לשתוק יותר ולהשמיע את קולם של נוסעי התחבורה הציבורית, הזוכים לעיתים להתעלמות מוחלטת של נהגי אוטובוס.

 

השעה הייתה 05:54 ברחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, עם 8 מעלות צלזיוס ורוח מקפיאה. קרוב ל-20 נוסעים הצטופפו בתחנה, בהם מספר קשישים, מרביתם המתינו לאוטובוס הממשיך בציר ז'בוטינסקי דרך בני-ברק ורמת-גן לתל-אביב. לאחר 10 דקות של המתנה התקרב לתחנה קו 641 של קווים. אוטובוס שיוצא אמנם מנתניה, אך בהיותו קו מאסף עוצר גם במספר תחנות בפתח-תקווה, בהן זו שבה המתנו.

 

אלא שבניגוד לכתוב בתחנה ובאתר האינטרנט של חברת קווים, כי מדובר בתחנת "איסוף והורדה", הנהג בחר לצפצף על 20 הנוסעים הנדהמים ולהמשיך בנסיעה. כה מהר הוא נהג, עד כי לא הספקנו אפילו לתעד את מספר הרישוי של האוטובוס. ולשאלתכם: כן, ניתן היה להבחין בבירור כי יש באוטובוס לא מעט מקומות פנויים.

 

מה עושים? האלטרנטיבה לקו 641 היא קו 1, היוצא עד השעה 06:00 בכל 15 דקות מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, אך מתמלא מהר מאוד בנוסעים, כך שכבר בתחנה החמישית לעתים קרובות אין בו מקום לשבת - בעיה של ממש עבור הנוסעים הקשישים. בקו 641, לעומת זאת, יש הרבה מאוד מקומות ישיבה פנויים בשעות כאלה.

 

הנוסעים הממתינים התרעמו כמובן, חלקם כיוון שהבינו כי יאחרו לעבודה, אחרים על החוצפה הטהורה. ואני החלטתי לעשות מעשה - פניתי לחברת קווים, התלוננתי על הנהג וביקשתי מהם הסבר. ואתם מוזמנים גם לעשות כך. הנהג לא עצר בתחנה - תתלוננו (טופס תלונה מקוון באתר משרד התחבורה). רק ככה נקבל שירות טוב יותר במדינה שצריכה לשים את קידום התחבורה הציבורית במקום גבוה בסדר העדיפויות שלה.

 

תגובת חברת קווים: בדיקה שנערכה העלתה כי אכן הייתה חריגה מנהלי העצירה. הנהג יוזמן לבירור משמעת במיידי"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים