שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בגלל החורף: לא בא לי לצאת מהבית ולהתאמן
    זה לא שעידן רול לא יודע עד כמה חשוב להתאמן, אבל הקור, החושך המוקדם ובכלל החשק להתחמם על הספה גורמים לו להישאר שם ולהתבייש בעצמו. בינתיים הוא חיבר 5 טיפים שיעזרו לו ולכם לקום ולהתחיל להתאמן

    לא בא לי להתאמן. חורף בחוץ וקר, ואני שונא שקר לי. למעשה, כבר לפני שנים הצעתי לאלוהים לעשות דיל שיהיה חורף וגשם רק בלילה כשאני ישן ואילו במהלך היום קיץ סטייל מקסיקו. נכון לעכשיו נראה שהוא פחות בעניין.

     

    האמת, גם בקיץ קורה לא פעם שאין לי כוח להתאמן כי ריצה בטיילת באוגוסט היא יותר כמו שחייה, ובכלל, בבית כל כך קריר ונעים. משום מה חברים שלי מניחים שאני יוצא לרוץ כל בוקר בזריחה, שותה קפה תוך כדי כפיפות בטן ועובר על המיילים בזמן שכיבות שמיכה. זה ממש לא ככה. לצערי. הלוואי והייתי מהמכורים שכל היום מתאמנים, אבל בפועל אני כמו כולם, מתקשה להתניע, אבל אחרי שמתאמן אני עף על עצמי ברמות.

     

    לטורים של עידן רול

     

    השלב הכי קשה באימון הוא להתחיל

    היתרונות בשגרת אימונים קבועה ברורים לי היטב - אנרגטיות, חיוניות, מצב רוח טוב, פורקן מתחים, המרצת המערכות בגוף, שיפור הבריאות… מה לעשות שהיתרונות שברביצה על הספה וצפיה באנטומיה תוך כדי בליסת במבה קורצים לי יותר?!

     

    ואני מתכוון לבליסה מבישה, מהסוג שנראה כאילו אני מתחרה מול עצמי בדחיסה מקסימלית של במבות לפה - פעולה שאני משתדל לבצע רק כשאני לבד או בנוכחות חברים קרובים מספיק.

     

    עיקר הקושי באימון הוא בלשכנע את עצמי להתחיל. אחרי שהתחלתי זה כבר יחסית רץ, האדרנלין מתחיל לזרום, אני מרגיש את הקלילות שבאימון ותחושת הסיפוק משתלטת עלי. אבל להביא את עצמי להתנתק מהמחשב/ספה/מיטה ולצאת לאימון מתגלה כאתגר לא מבוטל.

    החלק הכי קשה הוא לקום ולצאת מהבית. עידן רול ( ) ( )
    החלק הכי קשה הוא לקום ולצאת מהבית. עידן רול

     

    כדי להקל על עצמי, ובתקווה גם עליכם, הנה מספר רעיונות שעוזרים לקום ולהתחיל להתאמן, גם כשממש אין חשק:

     

    1. פנקו את עצמכם

    מטרות נעלות כמו "לשמור על הבריאות" או "לרדת במשקל" הן אחלה, אבל לפעמים צריך פיתוי גדול יותר כדי לעשות את המאמץ ולצאת להתאמן. הגדירו לעצמכם פינוק ממשי, כזה שיהפוך את האימון למשתלם! שייק טעים, קנייה של בגד, פרק של הקרדשיאנס (אל תשפטו) או כל דבר אחר שיצדיק לכם את המאמץ. עם הזמן, הפרס האמיתי יהיה ההרגשה שתשתלט עליכם אחרי אימון קורע ומוצלח.

     

    2. התערבו עם חברים

    להתחייב לעצמנו שהשבוע נתאמן לא בהכרח יניע אותנו לפעולה. לעומת זאת, להתערב עם חברים שתעשו את זה עשוי להיות יותר אפקטיבי. זה הזמן לתפוס שני חברים ולהגדיר יחד את המטרה, לדוגמה: להתאמן שלוש פעמים בשבוע. התאמנתם? שלחו להם תמונה שלכם בווטסאפ מזיעים בהנאה (או לא) על ההליכון שתוכיח שעמדתם בהתערבות. לא התאמנתם? חבל. עכשיו בואו, אני לא מעודד הימורים לא חוקיים, אבל התערבות שמפסידים/עושים/נמנעים בה ממשהו היא הרבה יותר מעניינת.

     

    3. לבשו בגדי ספורט

    מתלבטים אם לקום מהספה ולהתאמן? התחילו בלבישת בגדי האימון שלכם. מרגע שהם עליכם הסיכוי שתתאמנו יגדל משמעותית. אחרי הכל, תרגישו קצת מעאפנים לפשוט את הבגדים מבלי שהתאמנתם.

     

    4. שימו מוזיקה

    בדיוק חזרתם מהעבודה ולצאת לאימון מרגיש כמו הדבר האחרון שבא לכם לעשות? שימו את המוזיקה האהובה עליכם בפול ווליום, מוזיקה מרימה, לא אדל! כנסו לאווירה, המריצו את הדם וצאו לאימון.

     

    5. רוצו לבר

    כולם יודעים כמה חשוב לשתות מים במהלך האימון. אבל לפעמים דווקא הידיעה שבסוף באימון מחכה לכם שתייה מסוג אחר, לדוגמה קמפרי-ג'ין-סודה, היא זו שתגרום לכם לנעול נעלי ריצה. תכננו את הריצה שלכם כך שתסתיים בבר השכונתי. אל תדאגו, לבוש ספורטיבי חזק עכשיו באופנה. אין בעד מה.

     

    לעמוד הפייסבוק של עידן רול
     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים